Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
2
Brukeren skal være viktigste aktør
Varierte og lett tilgjengelige tjenester – også for dem som ikke oppsøker hjelp
3
Målsettinger Utvikle gode og helhetlige pasientforløp i kommunene
Forbedre overgangene i bruker-/pasientforløpet. Både internt i kommunen og mellom 1. og 2. linjetjenestene. Styrke brukerens opplevelse av mestring Styrke brukerens rolle i forbedring av bruker-/pasientforløp Styrke forbedringskompetansen hos ledere og medarbeidere
5
Endret fokus Dagens pasientforløp Morgendagens forløp Struktur(org.)
Prosesser Struktur(org.) Prosesser Holdninger Verdier Fastlegen som fikk besøk av kreftpasienten den 4.juni- Det var ikke fastlegen, ikke legesekretæren, ikke hjemmesykepleien som gjorde at han kom på setra Men det var fastlegen som stilte spørsmålet ”Hva er i veien med deg?” ”Hva er viktig for deg?”
6
Hvilke mål setter kommunene seg:
Samarbeid med brukere, spesielt gjennom styrking av brukermedvirkning i tjenestene på individ- og systemnivå. Brukerundersøkelser, dialogseminar Mer recovery-orienterte tjenester Informasjon om tilbud og rettigheter . Lavterskeltilbud Samarbeid mellom tjenestene. Bedret kommunikasjon og kjennskap til hverandres tilbud, avklarte forventninger, og respekt for ulikhet blant annet i kultur. Kompetanseheving Aktivitet og arbeid som tiltak i tjenestene Forebygging
8
Det skjer i Tromsø
9
- og i Klepp kommune
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.