Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Øvelse: Hvilke ord fungerer best?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Øvelse: Hvilke ord fungerer best?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
En drivkraft for vekst på Helgeland Majken Hauknes, Markeds- og kommunikasjonssjef i Helgeland Sparebank Drivkraftkonferansen 2019 En drivkraft for vekst på Helgeland

2 «Helgeland Sparebank er i kraft av sin størrelse og vår visjon, en naturlig aktør for å fremme samarbeid på Helgeland. Dette vil vi utvikle i vårt drivkraftkonsept og gjennom den årlige Drivkraftkonferansen» – Hanne Nordgaard.

3 Finans Samfunnsengasjement Organisasjon Markedsposisjon
Forretningside: Den lønnsomme og ledende lokalbanken som bygger framtidens Helgeland Strategiske mål: Finans Helgeland Sparebank skal ha en lønnsomhet på nivå med sammenlignbare banker Samfunnsengasjement Helgeland Sparebank skal være en synlig drivkraft for vekst og samarbeid på Helgeland Delta / bidra på viktige og riktige møteplasser (100 %) og i definerte saker Være en kompetanseformidler og utvikler av kunnskap på Helgeland (omdømmemåling > 80 %) Organisasjon Helgeland Sparebank skal være en attraktiv og utfordrende arbeidsplass. Markedsposisjon Helgeland Sparebank skal være førstevalget for kunder på Helgeland.

4 Kommunikasjonsstrategi – Kortversjonen
Vi har høy kjennskap, (takket være tidligere strategi med logoeksponering) men må fortelle hvorfor lokalbanken bør velges Vi må skape assosiasjoner til vår visjon, våre slagord og verdier En drivkraft for vekst på Helgeland En drivkraft for samarbeid og vekst på Helgeland Ekte og engasjert – helt enkelt Kommunisere Helgeland i all kommunikasjon: bilder/tekst/verdiskaping/opplevelser/felles identitet (tar tid) Vi skal være førstevalget på Helgeland –Vi skal utvikle varige konsepter og gode historier til ulike målgrupper for å bygge opp under grunnen til at vi er førstevalget Vi skal ikke bare være synlig (logo), men være tilstede Tilstedeværelse, påvirke, bidra: Oppleves som ekte, engasjert – helt enkelt

5 Hva er våre kundeløfter?
Hva skal vi alltid sikre kundene våre? Dette skal vi alltid levere! Ekte og engasjert – helt enkelt Engasjement bare for Helgeland: verdiskapende lokalbanken Lokalt eierskap med korte beslutningslinjer og høy kunnskap om lokalsamfunnet Vi kjenner og stoler på helgelendingen. Derfor ser vi mulighetene

6 Drivkraft for vekst på Helgeland
Visjonen forplikter, motiverer og gir retning for Helgeland og oss Egen konferanse: Årlige næringskonferanse for å sikre vekst, innovasjon og samarbeid mellom offentlig og privat næringsliv. Posisjonerer oss som en av de viktigste aktørene for å skape vekst og utvikling i regionen: Drivkraft Helgeland – ikke bare konferanse Utvikle program med høyt faglig nivå i tråd med næringslivets behov Sosialt program som stimulerer til økt nettverk og samarbeid og kjennskap om hverandre/byene Etablere og forankre et samarbeid med Helgelandskonferansen

7 Konsept 3: Drivkraft Helgeland (BM)
Bygger på vår visjon: Vi skal bli kjent som en drivkraft for samarbeid, kunnskap og vekst gjennom: Drivkraftkonferansen Drivkraftmagasinet Stipendet Kunnskapsdriveren

8 Drivkraftkonseptet - målsettinger
Være en kompetanseformidler og utvikler av kunnskap på Helgeland og en synlig drivkraft for vekst og samarbeid Drivkraftkonferansen: Drivkraftkonferansen skal oppfattes som den viktigste næringskonferansen på Helgeland Drivkraftmagasinet: Bidra til å spre kunnskap og gode historier om Helgeland. Formidle våre verdier lokalt og bidra til å gjøre regionen mer attraktiv.   Kunnskapsdriveren: Være en drivkraft for kunnskap i bedriftene, sikre rekrutering og være en aktiv bidragsyter og sponsor med våre verdier og budskap

9 Effekter Tillit – vi er førstevalget for Helgelendingen
Læring og kunnskap – Helgeland Sparebank er en synlig og tilstedeværende drivkraft for samarbeid og vekst Atferdsendring: – et ønske om å velge lokalt Holdningsendring: At de opplever seg selv som en drivkraft for vekst: Identifiserer seg med lokalbanken

10 Næringsforeningene - være en drivkraft for samarbeid
Har dialog med alle fire næringsforeningene - og de tre regionrådene Være en synlig drivkraft for kunnskap, samarbeid og vekst Mer samarbeid mellom næringslivet på tvers av bransjer, byer og kommuner.

11 Vi skal være en drivkraft for vekst og samarbeid på Helgeland!
Takk for meg Drivkraftkonferansen 2019


Laste ned ppt "Øvelse: Hvilke ord fungerer best?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google