Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Roede-kurslederen på Facebook

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Roede-kurslederen på Facebook"— Utskrift av presentasjonen:

1 Roede-kurslederen på Facebook

2 Hvorfor skal du være på Facebook?
Fordi det skaper en forretningsmessig verdi! Link til din KL-side eller en artikkel på greteroede.no – det skaper trafikk – og derved økt salg. Oppdaterer du regelmessig, vil du alltid være i kundens bevissthet. Økt kjennskap, øker salg.

3 Noen av verdiene med å være på Facebook:
1. Gratis markedskanal 2. Effektiv kundeservicekanal 3. Relasjonen til eksisterende kunder og interessenter styrkes 4. Du får innspill fra KD og andre 5. Push-kanal for informasjonsformidling Du MÅ ikke betale for å være synlig. Er du aktiv, kan du nå mange med dine innlegg Facebook er raskt – du får varsel ved spørsmål, likes og innlegg -> Svar med en gang!! Du kan være noe mer uformell og personlig på FB enn eller skriftlig. Snakk med dine kunder!! Samtaler styrker relasjoner. Vær åpen! Spør etter tips om kursdager, tider, temaer…. Du bestemmer hva du vil si og når – men tenkt på ikke å drukne kunden i oppdateringer.

4 Bør DU som KL være på Facebook?
JA, hvis du ønsker å markedsføre deg, ha en dialog med brukerne og være tilgjengelig for kundene dine. NEI, hvis det ikke er noen grunn til at kunden vil forvente å finne deg der. Hva er rett for deg?? JA – det krever en innsats av deg. Du må være tilstede, men ikke bruke veldig mye tid. Men du må ha en levende FB-side. Husk alltid at du er Roede-kursleder. NEI – hvis du ikke er aktiv på nett i det hele tatt, bør du tenke deg om

5 Hva skal du lage? Lag en SIDE (page) – ikke gruppe eller profil
En SIDE er offentlig og synlig for alle En SIDE kan likes av hvem som helst Den som liker en SIDE får oppdateringer i sin nyhetsstrøm SIDE-oppdateringer syns av dine venner og deres venner Du får statistikk på din SIDE Du kan annonsere En SIDE (for bedrift) gir fordeler. Mange kan se den – du når nye kunder. Informasjon fra en SIDE som man aktivt liker, oppfattes ikke som spam. Du kan enkelt følge med på hvem som liker, hvor mange som ser, hva som blir populært. Du kan lage annonser for en SIDE.

6 En plan gjør det enklere! Du sparer tid
Gjør en enkel redaksjonsplan: X antall statusoppdateringer/uke, faste dager. F eks: Om mat eller en oppskrift Artikkel fra greteroede.no eller Roede-metoden på FB Om dine kurs Du kan planlegge og publisere i forveien Spar tid ved å planlegge. Oppdater gjerne faste dager. Bestem tema i forveien. Hold deg til planen. Regelmessighet skaper forventing. Kundene vil vente på oppdateringene dine. Her er eksempel på temaer. Forhåndspublisering: Klikk på klokkesymbolet under ditt innlegg før du legger ut – du kan sette dag og klokkeslett frem i tid. Perfekt for å slippe sitte hver dag! Men; ikke glem å følge med på eventuelle kommentarer.

7 Bygg relasjoner – vinn kunder…
Post historier som folk bryr seg om Post historier som du selv vil lese Still spørsmål Svar alltid på henvendelser! Tenk DEG ikke MEG! (her får du….hva har du….etc) …da beholder du dem! Hvis du er lydhør, vil du beholde dine venner. Snakk med dem – hør på dem. Svar høflig – svar ROEDETE. Gi noe til kundene – ikke bare fortell om deg selv. Tenk på at du ALLTID er Roede-kursleder.

8 HVOR lager du din side? http://www.facebook.com/pages/create
Velg Lokalt firma eller sted Velg kategori – f eks Helse/skjønnhet Bruk gjerne bildet fra Roede-metodens side OBS!! Vær nøye med navnet – det skal være: Roede-kursleder Kari Kursleder Det er svært viktig at du bruker et bilde i Roede-ånd. Bruk gjerne bildet fra vår egen side – det skaper gjenkjenning. OBS, OBS – navnet SKAL være Roede-kursleder XX.XX. Navn kan KUN forandres en gang, og må derfor angis riktig.

9 Annonsere på FB Annonsene i nyhetsstrømmen forsvinner snart
Velg derfor høyre kolonne Lag en annonse eller promoter et innlegg Velg en målsetting Bestem hvem du vil nå Annonser i nyhetsstrømmen vil bli borte før april. De blir ofte rapportert som spam. Annonser i høyre kolonne ses på som annonser – og aksepteres. Tenk på hva du vil med din annonse – skape oppmerksomhet/få flere likes/selge flere kurs? Tenk nøye igjennom HVEM du vil nå – jo mer du definerer ditt publikum, jo bedre treffer budskapet.

10 HVOR lager du annonse? http://www.facebook.com/ads/create
Du kan også gå inn fra din egen side Velg høyre kolonne Bestem din målgruppe! Begrens geografisk område Sett et budsjett! Følg med på hvordan det går! Følg henvisningene nøye trinn for trinn. Facebook endrer ofte fremgangsmåten – derfor lager vi ikke bruksanvisning.

11 OMG… Du vet vel hva dette betyr i sosiale medier?
Men det kan bety mer!

12 OMG ;-) Vi skal bli super-bra i sosiale medier!
Vi starter et samarbeid med et byrå for å bli bedre Du får lære deg de beste knepene Lettere sammen – når alle gjør de samme tingene! Du kan bli med i workshop på kompetansesamlingen Neste mulighet blir på kongressen Vi inngår samarbeid med byrået OMG. Vi lager felles retningslinjer for hva vi som KL kan gjøre i sosiale medier. Vi begynner med Facebook, men kan eventuelt inkludere andre sosiale medier etterhvert. Dette kan bli din viktigste markedsføringskanal!

13 Lykke til! Følg Grete Roede på facebook.com/Roedemetoden
twitter.com/roedemetoden linkedin.com/company/grete-roede-as youtube.com/roedemetoden


Laste ned ppt "Roede-kurslederen på Facebook"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google