Planlegging av treningsøkt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Klargjøring og tilpassing av utstyret
Advertisements

En tilsynelatende god knestilling
Kursmoduler trenerstigen NSF
Dårlig kontakt i h/skulder
Stående skytestilling STÅENDE - UTTRØNDELAG
Oppvarming Ways of the rifle.
NOEN VIKTIGE TING Å TENKE PÅ NÅR DU DRIVER MED SKISKYTING!
Din nye powerpoint mal Slik kommer du i gang. Velkommen til din nye Powerpoint-mal Gratulerer med ny mal! Denne guiden gir deg en kort presentasjon av.
 Bygd opp på samme måte som planteceller, men med noen forskjeller  Har ikke cellevegg  Har ikke saftrom  Har ikke grønnkorn  Er det andre vesentlige.
Kursmoduler trenerstigen NSF Trener 1 Pistol, Rifle, Viltmål og Lerdue Varighet: 45 timer + 45 timer praksis i egen klubb. De 45 timene med undervisning.
Velkommen til skyteskole Avtrekk og sikting. Hva skal vi gjøre i kveld: 1.Repetisjon fra de forige kveldene. 2.Avtrekk og pusting 3.Praktisk skyting.
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
Skyteskole. Denne PowerPointen er ment brukt til Skyteskole. Om PowerPointen: PowerPointen er lagt opp slik at det er kommentarer til hver side på «støttesidene».
1.  Barebow  Recurve (ikke internasjonalt)  Instinkt  Langbue  Compound  Buejeger (Ikke internasjonalt)  Barebow  Recurve  Langbue (ikke internasjonalt)
GENG , A 08:30-11:15 B 11:30-14:15.
Skyteskole. Denne PowerPointen er ment brukt til Skyteskole. Om PowerPointen: PowerPointen er lagt opp slik at det er kommentarer til hver side på «støttesidene».
Spillermøte G april.
NOEN VIKTIGE TING Å TENKE PÅ NÅR DU DRIVER MED SKISKYTING!
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Sportslig Plan Fossum Fotball 5er fotball.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Velkommen til skyteskole - Kveld 1 -
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
Velkommen til skyteskole
Velkommen til skyteskole - Kveld 4 -
MJØSSKI
Velkommen til skyteskole - Kveld 3 -
Presentasjon av DARTFISH
Velkommen til skyteskole
Velkommen! Del 3.
Velkommen til skyteskole
Velkommen til skyteskole
Velkommen til skyteskole - Kveld 5 -
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
ICDP i det ordinære helsestasjonsprogrammet
NOEN VIKTIGE TING Å TENKE PÅ NÅR DU DRIVER MED SKISKYTING!
Velkommen til skyteskole - Kveld 2 -
Tittel på opplæringspresentasjon
Valgfag innsats for andre
Skyteteknikk.
Å planlegge og gjennomføre en treningsøkt
Gudbrandsdalsmøte 2017 By og fjell – moderne bosetting som grunnlag for utvikling og verdiskaping.
NOEN VIKTIGE TING Å TENKE PÅ NÅR DU DRIVER MED SKISKYTING!
MediYoga på Pusterommet - en metode for stressmestring
Elever og foresatte 10.trinn
NOEN VIKTIGE TING Å TENKE PÅ NÅR DU DRIVER MED SKISKYTING!
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
God repetisjon og øving B – Samarbeid
Velkommen! Del 2.
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Opplæringspresentasjoner
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Hva er en PITCH? Kort, overbevisende presentasjon av ideen og dere
Dialogisk lesing om vennskap og følelser
Workshop #1 – Administrativ organisering
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Modul 1.06 Treningsplanlegging
Hvordan få forståelse for smidige metoder i organisasjonen – eller Mellommenneskelige og ”myke” utfordringer i smidige prosjekter Vidar Moe, mars 2006.
Modul 3 – Intensiv opplæring
Velkommen! Del 2.
Velkommen! Del 3.
Velkommen! Del 2.
Utskrift av presentasjonen:

Planlegging av treningsøkt

Innhold Sammendrag av skyteteknikk fra forrige helg Planlegging av skyteøkt Presentere øktene for hverandre

Oppbygning av skytestilling En stilling som skal fungere optimalt må være bygd opp på en slik måte at våpenet ligger stabilt og får støtte av benbygningen bygger et stativ ved hjelp av kroppen Når benbygningen fungerer som et ”solid” stativ kan muskulaturen lettere ta pauser Vi kan få en avspent muskulatur og sparer krefter

Indre og ytre skytestilling Indre skytestilling Det vi ikke kan se Skytterens «følelse» av stillingen Muskelspenninger Skytteren bør være bevisst på dette Følelser, ro Ytre skytestilling Det vi kan se Stilling Likevekt, sidestabilitet

Sittende skytestilling

Stående skytestilling Nøkkelpunkter Bruke beinstrukturen COG / Tyngdepunkt

Venstre albue på hofta Flat håndstilling Avslappet høyrearm

0-punkt Utrolig viktig Hva er 0-punkt? Kroppens naturlige siktepunkt Om å gjøre at det treffer skiva Hvis ikke vil skytteren bruke muskler på å dra sikte inn i blinken Hvordan finner man det? Viktig å sette/stille seg riktig for å få et godt utgangspunkt Lukke øynene – puste – åpne øya Der hvor du nå sikter er 0-punktet

Pustesyklus

Sikting Øye-baksiktet Hullkorn Begge øya åpne Øyelapp anbefales Forsikte skal dekke ca 1/3 av siktebilde Gir best lysforhold «Ikke for nære, ikke for langt unna» Vanlig med 5-8 cm Hullkorn På luftgevær brukes ulike størrelser, normalt mellom 3,6 og 4,2 mm. Begge øya åpne Øyelapp anbefales

Avtrekk Trykkpunkt Avtrekk Etterholding Ettersikting (Lading.....) Fortrykk

Inngang til blink

Planlegging av økt Målsetting Hva skal treningsøkten inneholde? Oppvarming Hovedøkt Avslutning Målsetting Hva skal treningsøkten inneholde? Tid Organisering av gruppa Når skal jeg instruere? Før, under, etter? Evaluering og vurdering

Oppgave Tema: Stående skytestilling, 10m Utgangspunkt: Planlegg og gjennomfør en treningsøkt for ca 5 utøvere i alderen 14 – 17 år. Ungdommene er som nybegynnere å regne i stående skytestilling, de har skutt sittende i to til tre år. Stikkord. Oppvarming Stående skytestilling Forberedelsestid: ca 2 timer Undervisningstid: 1 time og 30 min. Planskjema: Benytt planskjema i planleggingen av treningsøkten. Husk at treningsøkten skal inneholde oppvarming, hoveddel og avslutning.

Presentere øktene

Observere Hva opplever du når du observerer økten? Hva ser du? Hva blir du nysgjerrig på? Hva blir du interessert i?

Gjennomføring av økter

evaluering Hvordan var det å planlegge en økt for første gang?