Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007 AD/HD og ÅTFERD Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007
HUGS: AD/HD-eleven har 30 % reduksjon i prestasjonane sine! Ein 15-åring fungerar som ein 11-åring Barn med AD/HD har lav toleranseterskel og kort lunte Hyppige temperamentsutbrot Det er alltid «her og no» som gjeld Barnet har oftast seg sjølv i fokus Barnet har vanskar med å utsetje behovstilfredsstillelse TANKE – HANDLING går på direkten (Innagerande elevar ikkje tatt med her)
Lærarens haldningar og kunnskap om AD/HD er avgjerande Ta ikkje vekk ressursar til AD/HD-eleven sjølv om det ser ut som alt går bra Sett inn rett vaksen – relasjonar er viktig, kjemi, elles kan alt bli mislykka Relasjonsbygging i fredstid! Still ikkje for høge krav AD/HD-elevar ser ikkje konsekvensane av eigne handlingar, lærer ikkje av erfaring
GODE RÅD: Faste rammer – rutiner start på time, helse, forflytning,brannrekker, to-rekker, klasserom.... Struktur, orden. Saker, bøker, klede, ryddig klasserom, system, faste plassar for ting.. Forutsigbarhet – førehandsvurdering: skriv dagsplan på tavla, fortelje kva som skal skje samme dag, innhald i timen ... Tett vaksenkontakt Event. spesifikke tilretteleggingar
AD/HD-elevar er ofte der det foregår noko Vil kontrollere miljøet Går ikkje etter trøbbel Skuldar ofte på andre Sinne er typisk uttrykk for stressintoleranse, andre kan bli skyteskive Viss du får stygge ord – tenk at det ikkje er personleg. Tol avvising. Eleven har problemet.
TILTAK mot problemåtferd «Oppfør deg». Ikkje sei det, konkretiser heller den ønska åtferda Forsterking og belønning kan verke bra Det var han som begynte. Elevar med AD/HD kan ha vanskar med å ordne hendingar i rett rekkjefølgje. Lyg ikkje, men har anna forståing Overlæring er viktig, øve for ulike situasjonar, vanskar med å generalisere
SORTERING OG PRIORITERING AV ÅTFERD Kva åtferd kan vi lykkast med? Få personar arbeide strukturert rundt barnet Kva kan du gjere i staden for å slå? Avtale, kontrakt, belønning?