Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevdisiplinen skal strammes inn
Advertisements

”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og
Samhandling.
Program for foreldre, barn og lærere Carolyn Webster-Stratton, Ph.D.
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Arbeid med atferdsproblemer Med LP-modellen i verktøykassa
PALS – Skoleomfattende tiltaksmodell
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Nytt liv med Ny GIV? Tanker, erfaringer og et og annet tips
Læreren som læringsleder
Aggression Replacement Training
Et økende problem i skolen?
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Araki mellom kultur, organisasjonskultur og kulturmiks
En første innføring i læringsteorier med utgangspunkt i Imsen, 2006.
Forskjeller på tale og skrift
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Ungdomsgruppe Pedagog, BUP Levanger
Mestring og forebygging av depresjon
”Brukermedvirkning for mennesker med begrenset samtykkekompetanse”.
Ulikheter og variasjoner
Den autoritative lærerrollen
Bruk av data i kvalitetsarbeid
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
Velkommen til foreldremøte Ål vidaregåande skole
Håvar Brendryen, Stipendiat, Psykologisk institutt Wikipediaprosjektet 2. seminar – 6. okt
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Aggresjon.
KLASSELEDELSE.
HÅNDTERING av BRÅK og URO
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
RELASJONELT PERSPEKTIV PÅ ARBEID MED PROBLEMATFERD I SKOLEN
RePULSE- styr dine impulser Presentasjon PPT
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
Trondheim 14. april 2016 Tilgang til livet … Maria og Iris.
Felles tema i mars: Selvkontroll
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
ADHD: tiltak i forhold til skolebarn Del av kursrekken Reguleringsvansker (ADHD/ADD) hos barn i barnehage og skole Torill Håkonsen Ingebjørg Tønnesen PPT.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
 Velkommen som foresatt.  Velkommen som samarbeidspartner.  Stolte av skolen vår. Håper det smitter.  57 elever så langt. Et veldig levende tall…
Reguleringsvansker Førskoleseksjonen ved Iren Egelandsdal og Janne G. Selseng.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Hvordan forebygge mobbing?
Bli med! Barn.
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Eigenvurdering og sjølvregulering
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Hva er et menneske? Å tro at «menneskets hensikt er å arbeide» får andre konsekvenser for livet, enn å tenke at «menneskets hensikt er å bygge gode relasjoner»
Studieteknikk for meir effektiv læring
Ledersamling Olweus- programmet
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
System for godt læringsmiljø
«Den gode timen på Saltvern»
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
HVORDAN FORSTÅ OG STØTTE FORELDRE OG BARN SOM HAR OPPLEVD SEKSUELLE OVERGREP?
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007 AD/HD og ÅTFERD Etter Ingvild Vestrheim, Molde 25.okt. 2007

HUGS: AD/HD-eleven har 30 % reduksjon i prestasjonane sine! Ein 15-åring fungerar som ein 11-åring Barn med AD/HD har lav toleranseterskel og kort lunte Hyppige temperamentsutbrot Det er alltid «her og no» som gjeld Barnet har oftast seg sjølv i fokus Barnet har vanskar med å utsetje behovstilfredsstillelse TANKE – HANDLING går på direkten (Innagerande elevar ikkje tatt med her)‏

Lærarens haldningar og kunnskap om AD/HD er avgjerande Ta ikkje vekk ressursar til AD/HD-eleven sjølv om det ser ut som alt går bra Sett inn rett vaksen – relasjonar er viktig, kjemi, elles kan alt bli mislykka Relasjonsbygging i fredstid! Still ikkje for høge krav AD/HD-elevar ser ikkje konsekvensane av eigne handlingar, lærer ikkje av erfaring

GODE RÅD: Faste rammer – rutiner start på time, helse, forflytning,brannrekker, to-rekker, klasserom.... Struktur, orden. Saker, bøker, klede, ryddig klasserom, system, faste plassar for ting.. Forutsigbarhet – førehandsvurdering: skriv dagsplan på tavla, fortelje kva som skal skje samme dag, innhald i timen ... Tett vaksenkontakt Event. spesifikke tilretteleggingar

AD/HD-elevar er ofte der det foregår noko Vil kontrollere miljøet Går ikkje etter trøbbel Skuldar ofte på andre Sinne er typisk uttrykk for stressintoleranse, andre kan bli skyteskive Viss du får stygge ord – tenk at det ikkje er personleg. Tol avvising. Eleven har problemet.

TILTAK mot problemåtferd «Oppfør deg». Ikkje sei det, konkretiser heller den ønska åtferda Forsterking og belønning kan verke bra Det var han som begynte. Elevar med AD/HD kan ha vanskar med å ordne hendingar i rett rekkjefølgje. Lyg ikkje, men har anna forståing Overlæring er viktig, øve for ulike situasjonar, vanskar med å generalisere

SORTERING OG PRIORITERING AV ÅTFERD Kva åtferd kan vi lykkast med? Få personar arbeide strukturert rundt barnet Kva kan du gjere i staden for å slå? Avtale, kontrakt, belønning?