Kurs i praktisk gravplassdrift

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Å kunne kommunisere om seksualitet
Advertisements

Landskonferanse LEVE Lillehammer 28. mai 2005
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Fra ord til liv Mars 2011.
Barn som pårørende - i fastlegenes smågruppemøte.
Veiledning av elever / lærlinger
Velkommen til kurs Sorg og kriser
- roller og forventinger
Snuoperasjoner Bedre psykisk helse
Fagskole i kommunehelsetjenester 2011
Vennskap mellom to-treåringer i barnehagen
Etikk.
Å samtale så barn lytter, og snakker Haldor Øvreeide
Pasientsikkerhet i et brukerperspektiv
Eldre mennesker Har levd et langt liv med både gode og vonde opplevelser For de fleste vil mye livskunnskap og livserfaring bidra til trygghet og ro Mer.
VERDIGHET av sykehusprest Håvard Ervik, Molde sykehus
Religioner og livssyn i dag
Ny rammeplan for barnehagen
Skien, onsdag 30. november 2005 Norge og Den europeiske landskapskonvensjonen Audun Moflag Seniorrådgiver Miljøverndepartementet Tlf E-post:
Strilatun, Seim 5.Februar 2010
Helen Theodorsen og Stein P Antonsen Tromsø 2011 Vegen videre. Ressursgruppe lindrende behandling Kvaløya.
"God bagasje på livets reise."
Vekst etter kriser. Bodø 13. juni Odd J. Eidner
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Temakveld Når et lite barn dør 29. april 2010
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
Roller og synsvinkler Bente Erlien
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
BARNAS BARNEVERN 2020.
Gravlegging uten kiste -praksis og prinsipper Høstkonferansen September Bjarne Kjeldsen.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
MOBBING OG RASISME Vg2 H3 Eleven skal kunne forklare hva mobbing og rasisme er, og drøfte forebyggende tiltak.
Hvordan mestre livet med myelomatose ? Seminar Scandic Hotell City Dr. Tor Jacob Moe Lege / Psykiater.
DETTE MÅ JEG KUNNE - gode tjenester til personer med utviklingshemming Del 1 Hva er utviklingshemming? 1.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Oppstart oppstart. Hva er matematikk for små barn? Barn er opptatt av og nysgjerrige på det meste, også på matematikk. Størrelser, alder, former, tall.
Kriser, tap og sorg. Hva er et menneske? Mennesket er et relasjonsvesen Mennesket er en helhet (ånd, sjel og legeme) Mennesket har behov for mening Mennesket.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Livssyn og religion Skilnad Kvifor RLE?. Gudar Ånder Krefter Ikkje- menneskelege personar Makter.
Psykiske kriser Med psykisk krise mener vi at en person er kommet i en livssituasjon der hun ikke er i stand til å forstå eller handle ved hjelp av de.
Viktige begreper i kapittel 3. Menneskesyn Hvilke tanker vi har om mennesket, og hvilken verdi vi setter på det.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Kriseteori Ski, mai Livskrise, ulike faser 1.Sjokkfase 2.Reaksjonsfase 3.Bearbeidingsfase 4.Nyorienteringsfase.
SMISO ROGALAND AUGUST 2016 ER SINNE FARLIG ?. HVA SKAL JEG SNAKKE OM Sinne og aggresjon og problemer knyttet til dette sett i lys av egen oppvekst – og.
Forståelse, reaksjoner, tilpasning og behov Overlege Siri Sandvik Psykologspesialist Sigrid Vanberg
Livssynshumanismen.
ÅNDELIG OG EKSISTENSIELL SMERTE
Kurs i praktisk gravplassdrift Stavanger april 2017
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Ritualisering ved dødsfall
Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon
Livssynshumanismen.
Helsesøsterkongressen 2017
Livssynshumanismen.
Dydar og laster Kva slags person vil du vere
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Kapittel 1 SAMSPILL.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Venner & valg Velkommen.
HVORDAN FORSTÅ OG STØTTE FORELDRE OG BARN SOM HAR OPPLEVD SEKSUELLE OVERGREP?
Religion og Identitet Lisa Stornes
Hvordan møte mennesker i krise?
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Hvordan leve med den lange ventesorgen? (ved Dagfinn Follerås)
Utskrift av presentasjonen:

Kurs i praktisk gravplassdrift Stavanger 24.-27. april 2017 Tema Møte med mennesker Eirik Stople, rådgiver NFG

Min grønne dal

Gravplassens mangesidige rolle Park Seremonistad – stad for riter Sørgestad – møteplass, reiser seg og går vidare Rekreasjon, kontemplasjon Byens historiebok Offisiell minnestad Identitetsmarkør Møte med mennesker

Park

Park og rekreasjon

Sørgeplass

Møtestad

Seremonistad

Kontemplasjon – rekreasjon og ettertanke

Krigsgravraver

Krigsgraver

Dokumentere historia

Sterke uttrykk

Utsmykking

Gravplass

Møte med menneske er ein del av kvardagen på ein gravplass. I dette rommet er det at de møter menneske i ulike livsfasar, for å informera og for å utføra jobben innenfor ramma av etikk og verdighet. Eg er nysgjerrig på dine erfaringar i møte med menneske på gravplassen. Møte med menneske er ein del av kvardagen på ein gravplass. Møte med menneske

Den sørgande - naturlege reaksjonar (fasar) sjokkfase, får ein forsvarsreaksjon som utset den psykiske smerten reaksjonsfase, nå kjem smerta som krisa fører med seg. Ei kjensle av tomheit, skyld, raseri og kaos. Fysiske utslag som kvalme, hovudpine og muskelsmerte. bearbeidingsfase, orientering mot eit normalt liv, begynner å tenke framover. gjennoppbyggingsfase, lærer å leva med smerten, får gjerne eit nytt perspektiv på livet. sorg, sorgprosess. Rom for å gi uttrykk for og bearbeide. Overtid blir gjerne sorga mindre intens eller sorga kan setja seg fast.

Korleis møter me dei sørgjande? Det er personer som befinn seg i desse fasane de møter. Gi deg tid og ver tilstades. For nokre er eit nikk og ei helsing nok. Nokre har behov for å fortelja. Den sørgjande må stå i fokus og styre samtalen. Ver varsam med å gi råd. Stadfest at dette kan vera vanskeleg. Fem minutt med oppmerksomhet er i mange samanhengar det beste du kan gi eit medmenneske. I denne situasjonen skal du ta imot og gi informasjon til sørgjande. Småting kan bli store. Vegen til aggresjon er ikkje lang. Her er det ro, respekt og tolmod som gjeld. Bråheit og kvasse kommentarar kan bryte kommunikasjonen. Kroppsspråk. Møte med menneske

Rolleforståing – arbeidets eigenart Gi seg tid og vera tilstades eller sitje på grasklipparen, godt avskjerma med øyreklokker. Skal vi konkurranseutsette arbeidet på gravplassane eller skal vi utdanne gravplassarbeidarar? Møte med menneske handlar om meir enn informasjon. Møte med menneske

Grava og gravplassen spelar ei rolle i sorgarbeidet. Ritenes rolle Riter og ritualer er symbol for noko som er meir enn handlinga i seg sjølv. Gravferdsseremonien. Erkjenne at det som har skjedd har skjedd. Set i gang sorgprosessen. Grava og gravplassen spelar ei rolle i sorgarbeidet. Ein steller grava – minnes. Forlet grava – går tilbake til livet. Confusius: Eg høyrerer og eg gløymer. Eg ser og eg huskar. Eg handlar og eg forstår. Handlinga stod sterkare før; oppgraving, senking med tau og jordpåkasting. Møte med menneske

Folk i farten Folk ved graven Unge Eldre Kilde; Google Folk i farten Folk ved graven Unge Eldre

I n f o r m a sj o n

Informasjon Ulike kanalar for informasjon (kunnskapsformidling) Ansatte må ha kjennskap til bedrifta (forvaltinga sin informasjonsplan) og gis mogelegheit til å informere. Informasjonskanalar: Samtale, skilt og oppslagstavler, brosjyrer og anna info. materiell, heimeside m.m. Heimesida Krav til offentleg forvaltning om informasjon. Samfunnsoppdrag

Kvardagsinformasjon – definer målgruppe for informasjon Pårørande, begravelsesbyråa, steinleverandørane, bosshantering, entreprenørar, blomsterforhandlarar, kontoret, pressa. Grav Gravminne Gravstell Tiltak på gravplassen Same informasjon frå gravplasstilsette som frå kontoretilsette Når me får klage. Eit godt utgangspunkt til å bli endå betre. Informasjon `

Eitkk og verdigheit Etikk (moralfilosofi), læra om rett og galt Kva er det rette, korleis bør ein oppføre seg Verdigheit er et sentralt begrep innan etisk forsking Objektiv verdighet er en iboende verdighet vi har i kraft av å vera menneske. For å oppleva verdigheit må ein bli behandla med verdigheit av andre. Etikk

Den respekterte borger, rusmisbrukaren, historiens feiltrinn Verdighet Respekten for levd liv Den respekterte borger, rusmisbrukaren, historiens feiltrinn Lovregulert etikk og verdighet Faneparagrafen, gfl § 1 Gravlegging skal skje med respekt for den avdødes religion og livssyn Forskrifta § 1 Gravplassen skal holdes i hevd og forvaltes med den orden og verdighet som dens egenart tilsier. Møte med menneske

Finst det ein gravplassetikk? Kva er det rette? Etikk og verdigheit Finst det ein gravplassetikk? Kva er det rette? Korleis bør ein oppføre seg? .. ibuande verdigheit i kraft av å vera eit menneske. Møte med menneske

Har me eit bevisst forhold til informasjon? Stikkord for samtale Har me eit bevisst forhold til informasjon? Mine erfaringar med møte med menneske Kva konkret betyr etikk og verdighet for mitt arbeid? Møte med menneske