Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnehagen som lærings- og danningsarena
Advertisements

Kari Pape Den gode assistenten
Eksamensoppmelding for elever og privatister
Rammeplan for Barnehagens innhold og oppgaver
Endring av forskrift til opplæringsloven kapittel 17 og forslag til anbefalt formell kompetanse og anbefalte kompetansekriterier for rådgivere.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Rolighetsmoen barnehage
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Lek og begynneropplæring
Mangfold og fellesskap
Stemmerett 16 år: Skolens rolle Kompetansemål Demokratisk deltakelse Elevenes læring – i og utenfor skolen Stemmerett 16 år: Skolens rolle.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Skriving som kommunikasjon
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Ny rammeplan for barnehagen
Ny rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver Ny rammeplan for barnehagens innhold og oppgaverSamfunnsfag i F-utdanninga.
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
Didaktiske analysekategorier
Tverrfaglige prosjekt
Strilatun, Seim 5.Februar 2010
Bjerkebarnehagenes visjon og verdigrunnlag
Utvikling av barnehage og SFO i Norge
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Etikk i pedagogisk arbeid
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Lek og Læring i barnehagen
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Barnehagelova. Lov- og avtalesystemet Tariffavtalar Hovudtariffavtalen Barnehagelova Arbeidsmiljølova Ferielova Likestillingslova Aldersgrenselova Pensjonslova.
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
Go West! Sigmund Kvernes prosjektdirektør, Sintef Steinar Nesse
Dagens og morgendagens norskundervisning – for alle? SPRÅKDAGEN 2008: NORSK FOR ALLE? Else Ryen Institutt for nordiske og lingvistiske studier, UiO / Nasjonalt.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Pedagogisk dokumentasjon i en lærende barnehage
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Estetiske læreprosesser i barnehagen
Problemløsning.
Risiko- og sårbarheitsanalysar v/Haavard Stensvand fylkesberedskapssjef.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Samisk barnehagekonferanse i Karasjok
Styrarnettverk februar 2017
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Utskrift av presentasjonen:

Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein må ha med i - pedagogikk faget - i høve undervising i dei ulike fagområda -

Barn sin medverknad Barn sin medverknad Syn på barn Syn på barn Kva vil det seie å medverke Kva vil det seie å medverke Kunnskap om barn sine uttrykksmåtar Kunnskap om barn sine uttrykksmåtar Korleis dokumentere barn sin medverknad Korleis dokumentere barn sin medverknad Faget i barnehagen og barns medverknad Faget i barnehagen og barns medverknad

Ein ny vaksenrolle? Ein ny vaksenrolle? Inspirere/lytte/støtte/utfordre/rettleie/å vera tilgjengeleg/tydeleg/ansvarsfull Inspirere/lytte/støtte/utfordre/rettleie/å vera tilgjengeleg/tydeleg/ansvarsfull Barns medverknad – å ta utgangspunkt i barna sine interesser og innspel Barns medverknad – å ta utgangspunkt i barna sine interesser og innspel

Omsorg, oppdragelse, leik, læring Omsorg, oppdragelse, leik, læring - likeverdige begrep – - likeverdige begrep – Heilheitsyn på læring Heilheitsyn på læring

Læringsbegrepet - barnehagens eigenart Læringsbegrepet - barnehagens eigenart Å rydde i læringsbegrepet Å rydde i læringsbegrepet Når lærer barn i barnehagen Når lærer barn i barnehagen Korleis lærer barn i barnehagen Korleis lærer barn i barnehagen Kva skal barn lære, kva er mest viktig Kva skal barn lære, kva er mest viktig Formell/uformell læring Formell/uformell læring Å dokumentere læring Å dokumentere læring

Faget/fagområda i barnehagen - Faget/fagområda i barnehagen - barnehagens eigenart barnehagens eigenart definere – kva ligg i fagområde definere – kva ligg i fagområde det reindyrka faget ser vi det – faga er overalt det reindyrka faget ser vi det – faga er overalt eigenutvikling eigenutvikling fagområda og dei minste barna fagområda og dei minste barna

Arbeidsmåtar/metodar Arbeidsmåtar/metodar Tverrfagleg jobbing/prosjekt Tverrfagleg jobbing/prosjekt Å kjenne fagfeltet Å kjenne fagfeltet Å gi studentar knaggar Å gi studentar knaggar Tenke mål for arbeidet – kva skal barna lære Tenke mål for arbeidet – kva skal barna lære dokumentasjon av arbeid – synleggjere for seg sjølv og andre dokumentasjon av arbeid – synleggjere for seg sjølv og andre

Det fysiske rom - den tredje pedagog Det fysiske rom - den tredje pedagog Val av leiker/utstyr Val av leiker/utstyr Plassering av/i rom Plassering av/i rom Det forskande barnet Det forskande barnet

Språk/tekst/kommunikasjon Språk/tekst/kommunikasjon Normalspråkutv/begrepsforståing Normalspråkutv/begrepsforståing Tospråklege barn Tospråklege barn Kommunikasjon/samtale Kommunikasjon/samtale Stimulering av språk Stimulering av språk Lese/rim/regler/song/opplevingar Lese/rim/regler/song/opplevingar Skriftspråket – lese/skrive Skriftspråket – lese/skrive Kunnskap om litteratur Kunnskap om litteratur Språk i tverrfagleg jobbing Språk i tverrfagleg jobbing Arbeidsmåtar Arbeidsmåtar Det fysiske rom Det fysiske rom Kva gjer ein ved manglar Kva gjer ein ved manglar Dokumentasjon Dokumentasjon