1. 2 Kan forsking leiast i praksis? Korleis kan leiarar sikre god FOU? Torstein Hole Medisinsk avdeling Ålesund sjukehus.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kunnskapsløftet og fysisk aktivitet: Kompetanseutvikling i skolen
Advertisements

Strategi for forsknings- og utviklingsarbeidet ved HiSF Frode Olav Haara.
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
BIO – tilskot til bedriftsintern opplæring Kontaktpunktet 5
Avdeling for ingeniørutdanning
Elsa Fagervik Kommedahl
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Arbeidsplassar i barnehagen Kontaktforum barnehage 18. november 2014
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Kva er vår oppgåve i Bømlo?
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
Kultur/opplevingsnæringar og FoU ved HiST 17. april Tindved Kulturhage, Verdal Av Ester K. Hasle. FoU-koordinator ved HiST.
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Opplæringslova.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Universitetet i Tromsø – Det medisinske fakultet uit.no Samarbeidsorgana som samordnings- aktørar – er potensialet fullt utnytta? Olav Helge Førde UiT.
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Samhandlingsreforma Samhandling er vedtatt,… vi er igang! Men mykje gjenstår Virkemidlane; verkar dei? Tor Arne Gangsø,
Oppgåve 31E VID vår 2003 Utført av Andrè Høyset som er tilsett som IT-leiar hjå oppdragsgjevar, Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane Student har også vore.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Vanlege nynorskfeil.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Fakultetsoppgåve Obligasjonsrett II vår 2015 Gjennomgang Ola Mestad Professor dr. juris Senter for europarett og Avdeling for petroleumsrett 29. april.
Kommunane, pasientane og pårørande i Den store psykiatrireforma v/ Magnhild Giil Schjøth Landsforeninga for Pårørande innan Psykisk helse Vest-Agder (LPP.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Interkommunalt prosjektsamarbeid i Sogn og Fjordane
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Samarbeid fastlegar og Flora kommune
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Problemløsning.
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Nordfjordkommunane har vedteke felles IKT-strategi og skrive bindande samarbeidsavtalar for utvikling av nett og teneste Eigen interkommunal breibandsfiber.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Me skal levere tenester av god kvalitet gjennom kompetente medarbeidarar og brukardeltaking Helse og omsorg Kommunen si rolle i forskingsprosjektet Kvardagsrehabilitering.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Ullensvang herad Heradet har omlag innbyggjarar. Dei fleste bur på kvar side av Sørfjorden, på aust- og vestsida. Våre viktigaste næringar er fruktdyrking.
KS 10 råd 10 RÅD FOR ET VELFUNGERENDE OG EFFEKTIVT PLANSYSTEM
Det integrerte universitetssykehuset
“DET ER BETRE Å BYGGE BARN ENN Å
Møre og Romsdal er eitt av 19 fylke i Noreg budde det ca menneske her. Området har eksistert som administrativ eining i om lag 300 år.
utfordringer i en ny region
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Pakkeforløp for psykisk helse og rus opning av implementeringskonferanse Eivind hansen, Adm dir, haukeland universitetssjukehus.
Utskrift av presentasjonen:

1

2 Kan forsking leiast i praksis? Korleis kan leiarar sikre god FOU? Torstein Hole Medisinsk avdeling Ålesund sjukehus

3 Svar: 1. Nei 2. Veit ikkje

4 Leiing-administrering Management is about coping with complexity. Leadership, by contrast, is about coping with change Leaders don’t make plans; they don’t even organize people. What leaders really do is prepare organizations for change and help them cope as they struggle through it. John B kotter (Like vel betre med god administrasjon og dårleg leiing enn god leiing og dårleg administrasjon?)

5 Leiing av forsking Universiteta lang erfaring i å leie forsking og undervisning Med vekslande hell (konferer ymse evalueringsrapportar) Heilt andre rammetilhøve Sjukehusa/føretaka ingen erfaring (utanom Universitetssjukehusa) i å leie forsking Heilt andre rammetilhøve Aukande aktivitet gir særlege utfordringar for leiarar/foretaka Strategisk leiing? Administrering?

6 Oppgåver i foretaka Pasientbehandling Opplæring pasientar og pårørande/brukarar Undervisning Forsking <1% av økonomiske ressursar Større del av personellressurser innan visse personellgrupper som td legar Mange av oss meiner at aktiviteten har større verdi for organisasjonen enn delen av økonomiske ressurser tilseier

7 Utviklingstrekk Stor auke i aktiviteten i regionen ute i foretaka Vellykka samarbeid NTNU-HMN Vellukka strategi?? Revidert FOU plan med nye satsingar Også forskarstillingar ute i foretaka Tydeleg auke av interesse for forsking hjå tilsette

8 Døme medisinsk avdeling Siste 6 år har vi fått: 4 PhD stipendiater 3 overlegar i deltidsstilling 2 levere andre starta å publisere >10 forskjellige legar har vore med på publikasjonar ”Venteliste” for PhD søknadar: 4 overlegar og 1 assistentlege Kva har vi kapasitet til? Kva vil ein prioritere?

9 Kva er jobben min som leiar? Definere klare strategiske mål Verdi for avdelinga, fag og kvalitet, arbeidsmiljø Godkjenning utdanningsinstitusjon etc Klargjere verdiar Er forsking/FOU aktivitet likeverdig? Tilrettelegge Produksjon-klinikk-permisjon-økonomi-etc Prioritere Kor mange-kvar-når? Ta det ein har og støtte det! Administrere Rekke nye problemstillingar med sprengkraft innad i avdelinga

10 Kan eg leie forskinga? Nei, men Kan som leiar vere leiar også for forskinga/forskingsaktiviteten NTNU/HMN rolle i leiinga av forskinga? StO?? Som leiar bør eg ha unik posisjon til å gjere nokon strategiske val ! Kan derimot ikkje velge/avgjere Kva skal forske på Kven som skal forske

11 T Hole Den sanne oppdagelsesreise består ikke i å finne nye landskap, men å se med nye øyne. Marcel Proust

12

13 Korleis kan leiarar sikre god FOU? FOU utval:mislykka i eigen avd FOU plan:mislykka i eigen avd Kan struktur bidra noko? Naudsynt for å understøtte gode prosessar: Administrative ressursar Vegleiing Prosjektkunnskap

14 FOU verktøy for å nå måla! Kva mål har du for eininga di? Kva strategi nyttar du får å nå desse måla? Korleis er FOU eit verktøy for å nå desse måla? Eller Kan god FOU vere strategi for å nå måla? Korleis sikrar ein då god FOU?

15 Dei 6 dyraste orda i ein organisasjon er: ”Vi har alltid gjort det slik”

16 God FOU= kulturbygging Endringskultur Omstillingsvilje Omstillingsevne Kvalitetskultur Omfatter alle aktiviteter i avdeling/foretak! Sikkerheitskultur Pasientsikkerheit=kvalitet Fagkvalitet Organisasjonskvalitet Samhandling/samarbeidskultur

17 Leiaroppgåver Klargjere mål Klargjere verdiar Eksplisitte prioriteringar Tilrettelegge Administrere

18

19

20 Administrering Konflikter rundt løn Permisjonspraksis Bruk av fond Belastning på andre deler av organisasjonen ”Rettferd” Ingen grenser for kva som kan kome opp som problem (løysingsorientert kultur?) Oppfølging av prosjekt/økonomi etc

21 Leiarspørsmål Arbeider du mot andre leiarar eller einskildmedarbeidarar? Korleis får du opp dei gode ideane? Korleis får du gode prosjekt ut av ideane Korleis får du gjennomført dei? Korleis får du varig endring?

22 Verktøy som leiar Prosjektkunnskap Vegleiingsressursar Økonomiske ressursar Søknadskompetanse Ressurspersonar Interne eller eksterne ressursar?

23 FOU aktivitet Forsking og utviklingsarbeid vil ofte vere 2 prosessar i eininga Kan vere samanfallande/etterfølgande, men Oftast vesentlege skilnader Mål Prosess/leiaroppgåver Resultat for avdelinga Involvering av einiga som organisasjon Potensiale for direkte kulturpåverknad

24 Konklusjon FOU aktivitet må ha leiarfokus Som leiar har du klare oppgåver å ivareta FOU kan vere strategisk viktig verktøy for å nå måla i eininga Må ha eller rå over naudsynt kompetanse og nytte det verktøy som må til for å lukkast Medarbeidarane er som alltid største ressursen!

25 T Hole Folk grøssa over slikt uvettigt snakk, for dei hadde just tenkt det same sjølv Olav Duun