Oppgave i) Til 4. oktober: i) eller ii) Til 1. november: iii) i)Gjør rede for Connels begrep om ”hegemonisk maskulinitet” og Whiteheads begrep om ”The.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VITENSKAPEN OM SAMFUNNET
Advertisements

Muntlig eksamen i historie
Eksamen i Treningslære 2
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
H.Høie/N.Dolve april 2005 Oppgaveløsning i pedagogikk
- en eksplorativ undersøkelse
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Skrivetrening Profesjonsstudiet (1.-3. semester)
Perioden ideene personene
Stilistikk 4 En setning En ytring.
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
Faginformasjon om programfagene for
Modul 1 Lillegården kompetansesenter
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Vitenskapsteori Forelesninger høsten aug sep sep.
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Tips til lesing av fagtekster (kopiert fra Rune Flikkes notat)
Oversiktsforelesning-2003
Mangfold og fellesskap
Kultur og barnevern Av Merete Saus.
3. Lærerprofesjonens etiske plattform - oppgaver til arbeidsplassen
Hvordan skrive en god utredning?
Einar Lund, Miljøverndepartementet Nye perspektiver nasjonalt Gjeldende handlingsplanperiode blir forkortet med 1 år. MDs koordineringsansvar gjelder ut.
Prosjekt og forskningsrapport
En pust i bakken Om å stoppe opp og kjenne på hvordan det er å ta vare på seg selv.
Høgskolen i Oslo Arbeid, arbeidsliv og arbeidshelse del 1: Funksjonsvurdering- vurdering av arbeidsevne oktober 2002 Avdeling for helsefag Ergoterapeututdanningen.
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
Kvalitative og kvantitative metoder
Resonnerende tekst.
Av: Anette Helene Smørdal
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
Skrive masteroppgave: Valg av emne, vinkling og problemstilling
Workshop Sosiodynamisk fagkonferanse HiL 20. mai 2008.
Å skrive akademisk Formelle krav.
Introduksjon til Arbeidslivslæring Fra skolelærdom til yrkesutøvelse Tool 1100 forelesning 3/10-07 Annett Hillestad
PSYC april 2008 Framgangsmåter i kvalitativ forskning Hovedoppgaven i fokus.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
EST4001: Metode og prosjektbeskrivelse Introduksjon onsdag Ragnhild Tronstad.
Forklaringsprinsipper, positivisme og falsifisering
Medier, kulter og fans Forelesning 1: Introduksjon til temaet. Emneopplegg Mandag , Gunnar Sæbø.
Oppgaveskolen -V07_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2007 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger – hva er behovene ?
Oppgaveskolen -V06_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2006 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger Leseliste – litteratur.
VELKOMMEN! Studiets Struktur, Mål & Innhold Anbefalt lesing: Lassen 2002: s.11-58, LML/ISP Rådgivning og innovasjon 1. Fellesforelesning Høsten.
Arbeidsoppgave (1) NB: På eksamensdagen vil det bli gitt 2 – to – eksamensoppgaver, hvorav 1 – en – skal besvares. Eksamensoppgavene gis innenfor pensum.
Eksamensseminar SGO1001 høsten Eksamensform 6 timers skriftlig eksamen (9.12 kl. 09:00). 9 oppgaver, hvorav 7 velges Oppgaver fra ulike deler av.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
Revidering av Bachelor i Pedagogikk: allmennpedagogisk søyle v/Kirsten, Tone, Sophie, Mette, Sten, Harald, Kristinn.
Avfallshåndtering Som et eksempel på begrepet bærekraftig utvikling Ekskursjonsted og læringsarenaer.
Presentasjon av boken ”organisering i en verden i bevegelse”
Kvalitative og kvantitative metoder
Samfunnsfag.
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Prosjekt og forskningsrapport
Skrive for å lære Kursleder Eevi E. Beck
Den internasjonale arenaen
Ulike perspektiv på læring
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Interkulturell kompetanse i fremmedspråksundervisningen (nivå III)
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Ашық сабақ Тақырыбы: Отан туралы М.Мақатаев
Бейшева Ментай Идрисовна
Dag Wiese Schartum, AFIN
Skrive 30 poengs masteroppgave i forvaltningsinformatikk
Gjennomgang før eksamen
Litt om å skrive forvaltningsinformatikk
Utskrift av presentasjonen:

Oppgave i) Til 4. oktober: i) eller ii) Til 1. november: iii) i)Gjør rede for Connels begrep om ”hegemonisk maskulinitet” og Whiteheads begrep om ”The Masculine Subject”. Gjør rede for forskjeller og likheter mellom de to begrepene. Trekk gjerne inn andre perspektiver på makt og maskulinitet som er representert i pensumtekstene.

Oppgave ii) ii) Gjør rede for hvordan man kan se ”maskulinitet” som en moderne konstruksjon. Ta utgangspunkt i minst to av tekstene representert på pensum. Trekk gjerne inn andre perspektiver som er representert i pensumtekstene.

Oppgave iii) Ta utgangspunkt i minst to ulike teoretiske perspektiver på maskulinitet. Drøft hvordan man kan forstå endring (eller mangel på endring) med utgangspunkt i disse teoriene. (NB! Det kan være en fordel å ta utgangspunkt i de perspektivene du har skrevet om i i) eller ii). Relater diskusjonen til teorier representert i pensumtekstene om kropp og seksualitet, om arbeidsliv eller om familieliv.