Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Advertisements

VFL i klasserommet Har ikke VFL absolutt hele tiden. Men alle lærere har en tanke om hva man ønsker å oppnå med undervisningen. Det er jo dette som er.
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Grete Haaland Sund HiAk,
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
Holtet vgs Læring i et engasjert fellesskap!.

Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
WRITE AN OPERA.
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Velkommen til klasse- foreldrene
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Fag / tema Matematikk Trinn 1.klasse
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Sensorenes rolle.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Borre ungdomsskole
Språk og språklig fordypning
Studiespesialisering med formgivingsfag
Mestringsmodell Breidablikk
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Valgfag på Kastellet skole
Utdanningsvalg 10.klasse
som eksamensbesvarelse
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Oppgaven: Lage 3D modell av temasted.
Gruppeundervisning /
Kulturelle skolesekken Satsingen er oppdatert og ny for sesongen Oppgaver er satt opp av fagpersoner innen skole og geologi. Den tar utgangspunkt.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Matematikk i samisk kultur
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Hvordan lage passepartout
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Skål i leire Kunst og håndverk 6.trinn uke Kompetansemål: Eleven skal kunne bruke ulike sammenføyningsteknikker i harde og myke materialer.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
AKVARELL MALING Fargeperspektiv. diskutere hvordan kunstnere i ulike kulturer har framstilt mennesker gjennom tidene, og bruke dette som utgangspunkt.
Norsk skole.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Valgfaget design og redesign
Tips og triks Slide slettes!
Tips og triks Slide slettes!
Utskrift av presentasjonen:

Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 10-Trinn http://superfuture.com/supernews/luxembourg-daniel-buren Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret 2014-2015 10-Trinn

DALI K U N S T

Et postkort fra mitt liv. Oppgaven: Et postkort fra mitt liv. Lage to kunstarbeider som skal være med på utstilling. Del 1: Lage et lite maleri som skal monteres som et fellesarbeid. Dette gjør vi i timen og det skal være et maleri på papir i spesifikke mål. Elever som ikke er tilstede i timen kan få papir på skolen og gjøre dette hjemme. Del 2: Lage et større arbeid som skal monteres i et større fellesarbeid, på utstilling. Dere står åpne til å velge hva dette skal bli og hvilken teknikk. Størrelse på arbeidet begrenser seg innenfor platene dere får utdelt. Tredimensjonale effekter skal ikke stikke utfor sidene på platen. Teknikker: Pennetegning, blyanttegning, maleri, foto, collage, sying, strikking, blandingsteknikker osv. Dere velger. Det vil si: Dere skal levere inn to arbeider. Frist for innlevering kommer.

K U N S T Mål Læreplan i kunst og håndverk: KV1-01 -Sammenligne og vurdere ulike retninger og tradisjoner innenfor to- og tredimensjonal kunst. -Bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser. Underordnede mål for timene: Få erfaring av å finne sitt eget språk og innhold i eget kunstnerisk arbeid. Lære litt om samtidskunst og billedspråk. K U N S T

Kjennetegn på måloppnåelse: Lage to kunstarbeider Tenke annerledes slik at du kommer på en original løsning. Utvikle gode tekniske ferdigheter, gode motiver og godt billedspråk (innhold) i arbeidene. Lage to kunstarbeider med god form og fargebruk. Gjøre begge arbeidene ferdige. Levere egenvurdering. Levere i tide.

Vurderingskriterier for Et postkort fra mitt liv:   Er oppgavene levert til riktig tid? Er del 1 av oppgavene med? Er del 2 av oppgavene med? Er egenvurdering levert? Ja Nei Ikke levert Navn: Klasse: Teknikk: Karakter: Kompetansenivå Teknikk og tekniske ferdigheter Estetiske inngrep og billedspråk Motivvalg/Tema Formspråk Fargebruk Selvstendighet Egenvurdering Høy Bruker valgt teknikk på en avansert og kreativ måte. Meget gode ferdigheter med meget godt håndverk. Arbeidene er nøyaktig laget og har et avanset billedspråk. Spennende detaljrikt motiv/tema. Avansert form. Kontrollert kontrastrik fargebruk. Tar imot veiledning og gjør deg nytte av den. Reflektert og god vurdering av kvaliteten på eget arbeid og produkt. Middels Bruker valgt teknikk på god og interessant måte. Flere gode ferdigheter. Bildet har billedspråk og er godt laget. Godt motivvalg/tema. God form. God fargebruk. Trenger litt hjelp, men, arbeider godt. Godt begrunnet, men mangler litt refleksjon. Grunnleggende Har valgt teknikk. Har ferdigheter. Har ideer. Hastverk arbeid. Har billedspråk. Mangler billedspråk. Har et motiv. Har tema. Har form. Har fargebruk. Lettvinte løsninger. Trenger mye hjelp. Mangler refleksjon/ begrunnelser på eget arbeid.

verk Mitt som skal være med på utstilling! Kunst-