SKOLEÅRET Vurdering For Læring

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til infomøte på Tanks vgs
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Vurdering for læring.
Forsering av fag på høyere nivå - forseringsprosjektet
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Velkommen til infomøte på Tanks vgs • Kartleggingsprøver • Orden og fravær • Eksamen • Vitnemål / kompetansebevis.
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
”Med læringsplakaten inn i fremtidens skole”
for minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
IKO – Ny GIV, én gruppe Struktur - pedagogikk
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Hvordan hindre frafall i videregående opplæring
Vurdering for læring på Linderud skole
Early Years ”New Zealand-modellen”
KUNNSKAPSLØFTET SØR-VARANGER KOMMUNE
Lokal arbeidstidsavtale
Ammerud skole Dokumentnavn 4/4/2017.
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
LOFSRUD SKOLE Lofsrud skole Kunnskap - muligheter - trivsel
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE OM UNGDOMSTRINNET
Kompetanseutvikling i regi av Høgskolen i Hedmark Prosjekt: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk – likeverdig opplæring i praksis.
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
Nasjonale prøver.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Kunnskapsløftet Innføring : Trinn og Vg. 1
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2007 /2008
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Den videre satsingen på vurdering Samling i kvalitetssikringsnettverk - etterutdanning 2009/
1-10 skole med 135 norske elever og ca 40 fremmedspråkselever.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Smestad skole Velkommen til Osloskolen! Smestad skoles visjon: Trygge og samhandlende elever med kompetanse for fremtiden lene.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Foreldremøte 28.mai førskoledag
Lokal arbeidstidsavtale
Hop ungdomsskole/Bergen kommune
FORELDREMØTER Søreide skole September Søreide skoles strategiske plan En 4-årig plan for skoleutvikling på Søreide skole En 4-årig plan for skoleutvikling.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Slåtthaug ungdomsskole
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Innhold og mulig praktisering til beste for både skolen og ansatte
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Utviklet av pedagoger i
Velkommen til 1.trinn foreldremøte bmt.
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ 10.TRINN!. AGENDA:  Videregående skole (Se skolens hjemmeside, egen artikkel under 10.trinn)  Det viktige sisteåret.
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
VELKOMMEN til foreldremøte Vg 1 og Vg september 2011.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Velkommen til møte for foresatte på 1.trinn våren 2016 Agenda: Opplæringsloven v./rektor Sosial kompetanse Matematikk Norsk Erfaringsutveksling Lekser.
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Nasjonale prøver Sandved skole
Nasjonale prøver på 5. trinn høst 2017
Plan for bruk av skoleplattformen
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Velkommen til foreldremøte, 28. februar
Velkommen til møte om fagvalg
Gjeldende regelverk om vurdering
Utskrift av presentasjonen:

SKOLEÅRET 2006 -2007 Vurdering For Læring STIG SKOLE SKOLEÅRET 2006 -2007 Vurdering For Læring

STIG SKOLE – NØKKELTALL 2006-2007 370 ELEVER 35 LÆRERE Av disse har 5 tospråklig bakgrunn 3 SKOLELEDERE 4 ASSISTENTER I DELTIDSSTILLINGER 1 ASSISTENT I FULL STILLING

ELEVENE Antall elever med minoritetsspråklig bakgrunn har økt de siste 5 år I dag 75%. Representerer 33 språk

Hva har vi gjort for å møte kravene og utvikle skolen til et bedre sted å lære?

ORGANISERING Fram mot tusenårsskiftet var skolen fremdeles preget av et skille mellom: Klassestyrer Faglærer Lærer i norsk som andrespråk Spesialpedagog

UTVIKLINGSARBEID PÅ STIG SKOLE FOR Å IMØTEKOMME ”TIDENS KRAV” Organisering i ”tette” team – fire lærere har ansvar for ett trinn. Fordeler all undervisning mellom seg. Arbeidsplaner innført på alle trinn MÅL: Tilpasset opplæring for alle

TILPASSET OPPLÆRING OG LESEOPLÆRING ER OGSÅ I FOKUS PÅ ANDRE LÆRINGSARENAER IKT Bibliotek Uteskole Skolehage ”Den kulturelle skolesekken”

Elementer i vurdering for læring LUS Arbeidsplaner Målark Utviklingssamtalen Månedsrapportering til foresatte Foreldresamtalen Kartleggingsprøver og tester – systematisk registrering LUS Arbeidsplaner Arbeidsplan 7. trinn uke 47 Målark Utviklingssamtalen Månedsrapportering til foresatte Foreldresamtalen Kartleggingsprøver og tester – systematisk registrering LUS Arbeidsplaner Arbeidsplan 7. trinn uke 47 Målark Utviklingssamtalen Månedsrapportering til foresatte Foreldresamtalen Kartleggingsprøver og tester – systematisk registrering

LUS Satt i gang gode drøftinger Åpnet øynene for å utvikle kriterier i vurderingsarbeidet Formidle kriteriene til elevene

Målark Stig skole utarbeider skjema for kompetansemålene, målark med vurderingskriterier, innen hovedområdene i norsk, matematikk, KRL, engelsk, samfunnsfag og naturfag. Målark og vurderingsskjema 7.trinn 11.04.07.doc Arbeidet er snart sluttført

Utviklingssamtalen Nesten alle lærere er kontaktlærere Hvert trinn har fire kontaktlærere, og hver lærer har ansvar for en basisgruppe på 12 – 15 elever. Kontaktlæreren har utviklingssamtale med hver enkelt elev hver 2.-3. uke. Læreren og eleven tar utgangspunkt elevens arbeidsplan med arbeidsoppgaver og mål for perioden. Disse vurderes i fellesskap, og det blir satt nye mål for neste periode både faglig og sosialt. Arbeidsplanen blir sendt hjem til underskrift hver uke. Kontaktlærer har ansvar for samtaler med foresatte.

Månedsrapportering til foresatte Enkelte trinn har skriftlig månedsrapportering til foresatte om elevens fungering faglig og sosialt med tilbakemelding og underskrift fra foresatte.

Foreldresamtalen Foreldresamtalen minst to ganger i året. Utgangspunkt i tester, kartleggingsprøver, arbeidsplan og utviklingssamtalene Foreldresamtalen er forankret i skolens planer Kontaktlærer har på forhånd fylt ut skjema for foreldresamtale og sammen setter elev foresatte og lærer opp mål for perioden fram til neste foreldresamtale Skjema underskrives av foresatte og legges på elevens mappe.

Kartleggingsprøver og tester. Skolen har en egen plan over obligatoriske kartleggingsprøver og tester for alle trinn. Lærerne fyller ut skjema med resultater fra testene. På skjemaet kan de også ta med egenvalgte prøver Alle elevene har en egen mappe med tester og resultater som følger eleven. Hver basisgruppe har en perm der resultatene av testene blir registrert. Elevmappene og permen blir oppbevart i en kasse for hvert trinn på skolen.