Elever som strever med skolearbeidet Elever som strever mer med skolearbeidet enn elever flest.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og
Advertisements

Samhandling.
-ikke bare for zippylæreren…
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Rapport Nr Ann Margareth Aasen og Kristin Søby ”Vi ser at det funker” En kvalitativ og kvantitativ evaluering av arbeidet med LP-modellen
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Veiledning av elever / lærlinger
Tilpassa opplæring Utdanningsavdelingen v/Anne Marie Strømhaug
Medlem av LC Oslo Christiania siden 1985, og Daglig leder av Stiftelsen Det er mitt valg. •Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, fortolkning.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Ansvar og prosesser i skolen
Helhetlig kompetanseutvikling Forståelse og muligheter
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring i barnehage – Jorun Buli Holmberg 21. september.
Lærer-elev relasjonen og psykisk helse
System og individperspektiv i spesialpedagogisk arbeid
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Tilpasset opplæring og spesialundervisning
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Meld. St. 18 (2010–2011) Læring og fellesskap Tidlig innsats og gode læringsmiljøer for barn, unge og voksne med særlige behov.
BARNS TRIVSEL - VOKSNES ANSVAR
Elevene på Santa Rosa ville bli tatt bilde av.. Skolen hadde tre fine murbygninger bak hverandre.
Klasseledelse Grete Sørensen Vaaland og Sigrun K. Ertesvåg
Kommentarer til rapportene «En av flokken?» og «Langt igjen?» v. Pia Paulsrud, Utdanningsdirektoratet.
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Hvordan har vi arbeidet med elevundersøkelsen?
Ungdomsgruppe Pedagog, BUP Levanger
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
Vurdering. Nemd Vurdering Det eleven skal lære, fastsettes som mål for kompetanse. Det er kompetansemålene som skal prøves til eksamen. Kompetanse er.
Forankring av arbeid med LP- modellen Opplæringslovens betsemmelser og faglige begrunnelser for lederoppgaver og –ansvar Gardermoen juni 2012 Svein.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Ulikheter og variasjoner
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
-ikke bare for zippylæreren…
KPPT K Kommunal P Pedagogisk P Psykologisk T Tjeneste
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Gruppe nummer 3; Tormod, Rune, Silje, Elin og Cecilie.
Oppgaver Hva er hovedforskjellen mellom barnehage- og skoletradisjon?
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
Kommunal- og moderniseringsdepartementet Norsk mal: Startside ALTERNATIV A Tips for engelsk mal velg KMD mal ENG under ”oppsett”. Fornye, forenkle og forbedre.
Ellen Berg Svendby Spesialpedagog/idrettspedagog, PhD
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Slåtthaug ungdomsskole
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Foreldremøte 7. September 2016 OPPVEKST | Søm barnehage.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg 2 3. september 2014.
Two Teachers En kort innføring til foreldre. Hva er Two Teachers? En av tidenes største norske studier på utdanning. På initiativ fra Kunnskapsdepartementet.
§ 9a-1.Generelle krav Alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Et lett utvalg av resultater fra Sjøstrand skole
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
James Nottingham Challenging Learning Haugalandsløftet
Hvorfor FAU? Opplæringsloven § 11-4
Foreldremøte 2017 Bryne skule
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Internasjonalisering på Olav Duun vgs.
Oppstart 1. trinn Velkommen Diverse info om skolen Om elevgruppa
DEKOM-samling Oppdal, 26. og 27. september 2018
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Undervisning og barnehage
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Elever som strever med skolearbeidet Elever som strever mer med skolearbeidet enn elever flest

Faglig Emosjonelt Sosialt

Samspill Vansker i fag fører til vansker – Sosialt – Emosjonelt Eller Sosiale og emosjonelle vansker fører til – Vansker i fag

Alternativ tittel

Innholdet i kapitlet 1.Forebyggende tiltak – Hindre – Motvirke – Begrense Uønsket utvikling Alle barn trenger en god lærer og en god skole

Innhold i kapitlet (forts.) 2. Hva du som lærer kan gjøre når du til tross for ekstra støtte fortsatt er bekymret for elevens læring og trivsel 3.Spesialundervisning og spesialpedagogiske tiltak 4.Forholdet mellom TPO og spesialundervisning 5.Skolens samarbeidspartnere