Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
James Nottingham Challenging Learning Haugalandsløftet
2
Læringsutfordringer v/Arild Haga
-Hvordan gjør vi elever nysgjerrige og motiverte for utfordringer? -Læringsgropen -Hvordan skape "vaklende" elever? -Hvem skaper kultur for læring? -Feiltastisk klasserom- hvordan ser det ut? -Hvordan lærer vi? -Dybdelæring? -Grøfter, groper osv. -Gratis lunch?
6
Undervis elevene der de er, ikke hvor du forventer at de skal være
7
-Gjennombrudd / eureka / jeg fant det -Oppgaver så utfordrende at elevene ikke har noe å tape.. -Kvantitet = kunnskap -Kvalitet = forståelse -Negativ til tester, men vil ha flere tester.., fokus på progresjon og ikke at alle svar er riktige
8
Hva ønsker vi oss ved slutten av året?
Visjon -Mentale modeller, struktur og system, undervisning, endringer Hva ønsker vi oss ved slutten av året?
9
Lærekontrakt!
10
(Smart, flink eller prøve hardt, innsats)
Valgmuligheter Skryt/applaus (Smart, flink eller prøve hardt, innsats)
16
-Utfordring betyr ikke å gjøre ting vanskelig
-Utfordring er spennende/interessant! -Enkelt er kjedelig! -Applaus for å streve uten å gi opp.., ikke for å være flink.. -Valgmuligheter for elevene hjelper ikke på læring
17
Failtastic
18
Ikkje det du gjere, men det du lere Takk for meg
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.