Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup februar 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Journalistdelen)
Advertisements

Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene)
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Rammelån.
Sjikane, trusler og vold Oslo Trond Idås
Erfaringer fra Legekontoret Fem Faste, Molde
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
A RBEIDSMILJØUNDERSØKELSE FOR NRKJ S J OURNALISTLAG U TFØRT AV S YNOVATE T EMA : A RBEIDSFORHOLD OG JOURNALISTIKK.
11 Om Norsk Finansbarometeret 2011 • Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens.
Hvor viktig er det for deg at et selskap innen bank og forsikring tar samfunnsansvar? 1 Total base: 2013 n=3153; 2012 n=3033.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Om undersøkelsen ■Nullpunktsundersøkelsen 2009 ■Webundersøkelse mot TNS Gallups panel ■Uttrekk basert på forhåndsinnsamlede bakgrunnsvariabler + screening.
Resultater Kundesenter
© Synovate Lærernes bruk og holdninger til digitale læremidler i videregående skole og i ungdomsskolen 2011.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
©TNS Norsk Finansbarometer 2014 Norsk Finansbarometer 2014 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Mars 2014 BOLIGLÅNSKUNDENE OG UTNYTTELSE AV KONKURRANSEN.
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
1 Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2013 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2013 (Redaktørdelen)
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010.
Budsjettdrøfting i bystyrekomite for oppvekst og utdanning 12. oktober.
Opplæring av tillitsvalgte FS 4 Styremedlemmer - Diabeteskonferansen 2010.
Arbeidstillatelser i Norge Noen utviklingstrekk 1998 til 2004 Alf Erik Svensbraaten Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Journalistene) KVALITETSINDEKS.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Valgfag på Kastellet skole
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Dagligbankundersøkelsen 2014
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Utskrift av presentasjonen:

Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)

Undersøkelsen ble send ut til 7045 journalister (utvalget ble hentet fra NJ’s medlemsdatabase) – i tillegg til 763 redaktører. Av disse 7045 var det 3066 som svarte, dvs. en svarprosent på 39,3% (mot 31,8% i 2010). Av de 3066 som svarte – var 1941 journalister (de andre var enten fotografer, deskmedarbeidere eller redaktører/reportasjeledere), men vi har også fått med 15 journalister fra redaktørutvalget, så vi opererer her med 1956 journalister i det endelige utvalget. Vi har ingen grunn til å anta at utvalget ikke er representativt for hele journaliststanden i Norge. Undersøkelsen ble sendt ut den 28. januar og gikk fram til 14. februar (uke 4 til uke 7). Det ble gjennomført kun en purring. Om undersøkelsen Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Hvilke typer plattformer benytter journalistene seg av i Norge? (nominelt blant alle journalistene i utvalget) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 2020.

Hvilke typer plattformer benytter journalistene seg av i Norge? Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: Nominelt i utvalget

.. veldig korte tidsfrister (for løpende publisering).. mellomkort e tidsfrister (for daglig publisering).. mellomlang e tidsfrister (for ukentlig publisering).. lengre tidsfrister (for månedlig publisering).. svært lange tidsfrister (for publisering 1-2 ganger i året ) Internettjournalister7,9 %3,7 %1,3 %0,3 %0,1 %13,3 % Riksavisjournalister 0,0 % 2,1 %1,4 %0,9 % 0,0 % 4,4 % Riksavis pluss Internett0,8 %3,6 %1,7 %0,2 %0,1 %6,3 % Regionavisjournalister0,2 %2,7 %0,8 %0,2 % 0,0 % 3,8 % Regionavis pluss Internett0,9 %8,0 %1,4 %0,1 % 0,0 % 10,3 % Lokalavisjournalister0,5 %4,5 %1,9 %0,1 % 0,0 % 7,0 % Lokalavis pluss Internett1,7 %12,5 %2,3 %0,1 % 0,0 % 16,5 % Ukebladjournalister 0,0 % 0,3 %2,0 %0,2 % 0,0 % 2,6 % Måndesutgivelser/magasinjournalister0,1 %0,2 %0,5 %1,6 % 0,0 % 2,4 % Måndesutgivelser/magasinjournalister pluss Internett0,4 %0,3 %1,0 %2,4 % 0,0 % 4,0 % TV journalister0,3 %0,8 %1,0 %0,4 %1,1 %3,5 % TV pluss radio og Internett1,9 %5,0 %1,7 %0,9 %0,7 %10,2 % Radiojournalister1,4 %1,6 %0,5 % 0,0 % 3,5 % Radio pluss TV og Internett3,0 %5,2 %1,5 %0,2 %0,1 %9,9 % Annet0,6 %0,5 %0,4 %0,7 %0,1 %2,2 % 19,6 %50,9 %19,5 %8,1 %1,9 %100,0 % Hvordan fordeler journalistene seg i Norge? (alle tall i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Type plattform Publiseringstidsfrist Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Antall produserte “redaksjonelle produkter” pr. uke akkumulert for journalistene i 2010 og 2011 (linjene lar seg ikke direkte sammenligne da spørsmålene er stilt i ulik kontekst) Leadership index Managers with 3 or more answers Total number of managers Først prioritert de den redaksjonelle plattformen de jobber på (fra 1 til 3), før de oppgav antall produserte redaksjonelle produkter i et gitt tidsvindu. Redaksjonelle produkter ble definert som: Artikler, reportasjer, innslag, bulletiner, notiser, film- og lydopptak, fotografier og så videre, samt ferdigstilling av samme fra desker/redigerer/vaktsjef. Akkumulert antall journalsiter Antall produserte ”redaksjonelle produkter” siste uke Først valgte de redaksjonell plattform (kun mulig å krysse av en), før de oppgav antall produserte redaksjonelle produkter i et gitt tidsvindu. Redaksjonelle produkter ble definert som: Artikler, reportasjer, innslag, bulletiner, notiser, fotografier og så videre, samt ferdigstilling av samme fra desker/redigerer/vaktsjef. N: 1665 i 2010 og 1956 i 2011 Snitt: 19,2 Snitt: 11,0

Antall produserte “redaksjonelle produkter” pr. uke akkumulert for journalistene i 2010 og 2011 (linjene lar seg ikke direkte sammenligne da spørsmålene er stilt i ulik kontekst) Leadership index Managers with 3 or more answers Total number of managers Først prioritert de den redaksjonelle plattformen de jobber på (fra 1 til 3), før de oppgav antall produserte redaksjonelle produkter i et gitt tidsvindu. Redaksjonelle produkter ble definert som: Artikler, reportasjer, innslag, bulletiner, notiser, film- og lydopptak, fotografier og så videre, samt ferdigstilling av samme fra desker/redigerer/vaktsjef. Akkumulert antall journalsiter Antall produserte ”redaksjonelle produkter” siste uke Først valgte de redaksjonell plattform (kun mulig å krysse av en), før de oppgav antall produserte redaksjonelle produkter i et gitt tidsvindu. Redaksjonelle produkter ble definert som: Artikler, reportasjer, innslag, bulletiner, notiser, fotografier og så videre, samt ferdigstilling av samme fra desker/redigerer/vaktsjef. N: 937 – de journalistene som svarte begge årene Snitt: 19,9 Snitt: 11,7

Fordeling av journalister/fotografer/deskmedarbeidere og redaktører/ reportasjeledere i ’segmenter’ samt antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke (5 arbeidsdager) (alle andeler i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (Snittet over alle journalistgrupper er 19,7) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >

Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Idéfasen

Antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke (5 arbeidsdager) (alle andeler i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (Snittet over alle grupper er 19,9 (dette tallet kan ikke sammenlignes med tilsvarende tall i undersøkelsen for 2010)). Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen

Av det du leverte fra deg i løpet av den siste tiden 1), gjør en vurdering av hva som var opphavet til det redaksjonelle produktet (oppgi fordelingen i %). Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen

Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Publisering

I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering 3% (dvs. totalt rundt 3% av de redaksjonelle produktene)

I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1% (dvs. totalt rundt 3% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 3% (dvs. rundt 8% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

Hva påvirker i størst grad kvaliteten på de redaksjonelle produktene du leverer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. For eksempel økonomi, utstyr, kvaliteten på bildene, få tak i relevante kilder, kompetanse Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering

Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Evaluering av arbeidet

Finnes det kriterier for journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I løpet av den siste måneden, hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Tallene for 2010 og 2011 er ikke sammenlignbare, da spørsmålsstillingene var ulike. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I løpet av den måneden, hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I løpet av den siste måneden, hvor ofte har det i redaksjonen blitt diskutert etiske eller juridiske problemstillinger knyttet til det redaksjonelle produktet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Tallene for 2010 og 2011 er ikke sammenlignbare, da spørsmålsstillingene var ulike. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I løpet av den måneden, hvor ofte har det i redaksjonen blitt diskutert etiske eller juridiske problemstillinger knyttet til det redaksjonelle produktet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Generelle vurderinger

Hvor stor andel av tiden din har du anledning til å jobbe med redaksjonelle produkter som ikke er ment å publiseres i neste utgave/sending/program? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I hvilken grad er det kultur for å kritisere og evaluere ledelsens journalistiske prioriteringer og journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet

I hvor stor grad er journalistene i din redaksjon med på å definere kriteriene for god journalistisk kvalitet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra 2010/11. Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet