Studieledernettverket 15. februar 2019

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Advertisements

Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
Studieadministrasjon ved mat.nat. – hvor står vi, hvor går vi? Tilpasning til ny ledelsesmodell – og Kvalitetsreformen.
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
IHR - Studentmobilitet Godkjenning, innpassing og internasjonalisering.
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
Innspill til Monica i forkant av direktørseminar 5-6. mai IHR-studier.
Velkommen til Det juridiske fakultet Kriminologi Demokorati og rettigheter i informasjonssamfunnet Master i rettsvitenskap.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Beslutningsunderlag for etablering av felles FIU-enhet
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
Status HP Utdanning og læringskvalitet
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Evaluering av nettverk for administrative Studieledere, 2017
Utdanningskomiteen 19. mai
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Ny studietilsynsforskrift - NOKUT
Hjertelig velkommen til utdanningsseminar for Nord 2017
Kvalitetssikring av studieprogram ved Nord universitet
Strategi for Nord universitet 2020
Internasjonalisering - erfaringsutveksling
Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen.
Velkommen til masteren i spansk, portugisisk og Latin-Amerika-studier!
Diskusjonssak i fakultetsstyret 31.Oktober 2017
Administrativ organisasjonsstruktur
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Beredskapsarbeid når UiOs kriseberedskap ikke slår inn
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
USITs Målbilde og prioriteringer
Oppsummering av spørreundersøkelse:
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Målbildet Stab/støtte
Internt handlingsrom (IHR)
Effektivisere og forenkle
Hvordan jobber FBA med internasjonalisering?
- digitalisering av pensum
Seksjon for digitale medier i læring
Innspill til programrådsmøte
Internasjonaliseringsåret 2012
Nytt studieutvalg ved HF (2016-høst vår)
Avdeling for fagstøtte
Evalueringssystemet ved MN-fakultetet
Digitalt læringsmiljø
Studie - BOTT 1. Formål 1.1 Studie-BOTT er et samarbeidsorgan som skal bidra til økt kvalitet, effektivitet og likebehandling mellom lærestedene innenfor.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
27. mai 2016 Studielederne.
Prosjekt internasjonalisering
4. nettverksmøte – de siste brikkene
Hanne Studielederseminar februar 2019
Seminar adm.studieledernettverk 15. februar 2019
Studieseksjonen ved UV
Avdeling for studieadministrasjon
Studieseksjonen – hvem jobber der og hva gjør vi?
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Gevinstrealiseringsstrategi
Oppfølging STUA seminar i februar
Studieseksjonen på OD.
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Program for administrativ forbedring og digitalisering
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Studieledernettverket 15. februar 2019 Studieseksjonen på jus

Særtrekk ved jus: Er et lite fakultet Ligger i sentrum Administrerer 8 studieprogrammer Hoveddelen av undervisningen og alt av eksamen er sentralisert på fakultetsnivå Inndelt i en studieseksjon og en eksamensseksjon

Studieseksjonens ansvarsområder: Opptak og studieveiledning si-fra systemet Oppfølging av studenter med særskilte behov Infosenter Læringsmiljø Kvalitetssikring og evaluering

Ansvarsområder fortsetter: Undervisningsplanlegging: master i rettsvitenskap og 3 internasjonale mastergrader Internasjonalisering – innreisende og utreisende studenter, avtaleinngåelser Koordinator for studieadministrative systemer på fakultetet: FS, TP, Canvas, Ansvar for digitale læringsformer

Hvordan vi jobber: Én undervisningsplanlegger for hvert studieår med ansvar for alt på sitt studieår, tilsvarende eksamensplanleggere i eksamensseksjonen Én administrerer 3 internasjonale mastere med samarbeid med tre institutter Mye samarbeid på tvers innenfor studie og eksamensfeltet Informasjonsdeling med infosenteret Utenlandskonsulenter samarbeider med faglig ansvarlig for internasjonalisering

Hvordan vi jobber forts: Møter : - Interne i administrasjonen - Med vitenskapelige - Med studenter Arbeidsstuer

Endringer innført i 2019: Etablert en koordinator-stilling for alle studieadministrative systemer: FS, TP, Canvas. (før ca 50% stilling) Koordinator har ansvar for digitale læringsformer bla. ta i bruk nye funksjoner i Canvas og sørge for oppfølging av lærere Ansvar for årshjul og felles rutinebeskrivelser

Endringer innført i 2019 forts: Avdelingsleder ansatt som leder for infosenteret med personalansvar for medarbeiderne på Infosenteret Ansvar for studiestart og samarbeid med studentforeningene

De 3 viktigste utfordringer fremover: 1. Lage nye felles rutiner for undervisningsplanlegging: Undervisning planlegges for to semestre av gangen, og lærere orienteres om et 3. semester. Innføre felles rutiner for undervisningsplanleggere Stramme inn i tilpasninger for den enkelte lærer: tid og sted for undervisning Benytte automatikk i systemene Få inn møter/forskningsfri tidligere Unngå endringer av allerede oppsatt undervisning

Utfordringer fortsetter: 2. Å etablere en ny førstelinje i nytt bygg: Samle Biblioteket, IT-støtte og Infosenteret i en felles førstelinje fra 1.1.2020 Ivareta oppgaver for instituttresepsjonene Ulike åpningstider og ulike kjerneoppgaver Ta i bruk mer digitale muligheter

Utfordringer forts. 3. Effektivisere arbeidsprosesser: å følge opp og sørge for god implementering på fakultetet av prosesser som er i gang på UiO (program for administrativ forbedring og digitalisering av tjenester) Standardisering krever endring!

Utfordringer forts: Store endringer samtidig som vi skal redusere bemanning fremover Sannsynlig at fakultetet skal samle all studieadministrasjon fra instituttene til fakultetet fra 1.1.2020

Gjennomgang av arbeidsprosesser på jus: Sikre gode administrative tjenester med høy kvalitet på hele fakultetet gjennom en målrettet ressursstyring og ressursutnyttelse, og at alle enheter har en hensiktsmessig bemanning ift oppgavene

Utvalgte prosesser: Arrangementsstøtte Stipendiatoppfølging: sett på ansattdelen, nå kartlegge phd utdanningen Gjennomføring av eksamen, standardisering og forenkling, nå i gang med kartlegging av eksamensseksjonens oppgaver Produksjon av videoer til undervisningsformål Studieadministrasjon