Bra for legen – bra for pasienten

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Med hodet over vannet…”
Advertisements

1 Legen som kvalitativ forsker – en studie om arvelig høyt kolesterol Jan C. Frich Institutt for allmenn- og samfunnsmedisin Universitetet i Oslo / Nevrologisk.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
1 Rammen for arbeidet i KOSTRA Mandatene for –Samordningsrådet –arbeidsgruppene Mandatet for Samordningsrådet –Sammensetning  KRD (ledelse), berørte dept.,
Ambisjoner og arbeidsmåter 24. september2013.   Uformell samtale og samhandling  Formell samtale og samhandling  Faglitteratur  Forelesninger  Skriving.
Ledelse Metode Arbeidsgrupp e Profesjonell kunnskap Fag, ferdighet, verdi, etikk Organisasjons kunnskap System, prosess, samarbeid m.m.
Eksterne epikriser – hvordan sikre at de når frem til rett mottaker Digital samhandling, OUS –
Hvordan kommuniserer vi egentlig?.  Om morgenen – med familien – på jobb  I kassa på super’n  Taxisjåføren  Telefonselgeren  I møtesammenheng – i.
VURDERING FOR LÆRING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Læreren som sosialiseringsagent og relasjonsbygger. Kommunikasjon med barn og andre mennesker. Forelesning A1A og A1B S.100 den Bjørn Damsgaard.
1 Framtidige kompetanse- og utdanningsbehov i samfunnet generelt og i helsesektoren spesielt. Hvordan skal NTNU møte dette? Hvilken betydning vil nytt.
FORELDREKURS FOR BARN OG UNGE SOM SPILLER DATASPILL Fjerde møte Foto og ill.: dreamstime.com istockphoto.com...et samarbeid mellom Blå Kors, Senter Oslo.
Hverdagsrehabilitering Porsgrunn kommune
Undervisnings- og vurderingsformer
Eilert Sundt videregående skole
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Faglig utvikling hos sykepleierne
Diabetes 2 - kurs Kursinformasjon Deltakelse på kurs krever henvisning fra lege. Henvisningen sendes til: Lovisenberg Diakonale Sykehus Medisinsk Poliklinikk.
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
FORELDREKURS FOR BARN OG UNGE SOM SPILLER DATASPILL
Øvelser med kommunal kriseledelse
Integrerte tjenester – analyse og diskusjon av spørsmålene i KOSTRA skjema 4 og 5 Siden 2004 har en hatt spørsmål om integrerte tjenester, av noe ulikt.
Hvorfor noen velger å forlate
Seleksjonsprosessen Kap 4
Muntlig vurdering – å veilede andre
Verneombudets dag 12. Mars 2015 Vernetjenesten i Kristiansund.
Kartlegging av arbeidsoppgaver og kompetanse
Aksjonsliste 2006 Avklare hvordan beregning av gjennomsnittskarakter beregnes i FS. (May) Lage 5-6 maler for emnebeskrivelser. (Geir Ove og Else) Lage.
- sammen for en bedre skole!
Grunnleggende om veiledning
INF1500 Introduksjon til design, bruk, interaksjon
Jomfrusjekk.
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Intervju.
Valgfag innsats for andre
Ny studie ved Universitetet i Oslo:
Kommunikasjon.
Forskningsopplegg og metodekombinasjon Tommy Tranvik, AFIN
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Leseopplæring 1. trinn FYLL GJERNE PÅ MED EKSTRA INFORMASJON FOR SKOLEN/TRINNET LESEOPPLÆRINGEN LOKALT: INNFØRING AV BOKSTAVER REKKEFØLGE PROGRESJON LESING.
Leseutvikling og læringsstrategier
Samtaletrekk B – Samarbeid
Naturfaglig kompetanse B – Samarbeid
Formål og vurdering i høyere utdanning
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Den matematiske samtalen
Samtaletrekk B – Samarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
1. Innledende påstander om organisasjoner
Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester.
Sekjonslederveiledning KPHA En evaluering
Խելացի ժամանց Կառուցողական խաղեր Ուղեղի ունակությունների բացահայտում Զարգացում.
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Koordinerande eining i kommunen
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Modul 4 – Dynamisk kartlegging
Utskrift av presentasjonen:

Bra for legen – bra for pasienten

Hensikt med studien Hvorfor oppsøker leger Støttekollegaordningen? Hvilken betydning hadde rådgivning for dem? Førte det til endring? I så fall, hvilke endringer?

Hvorfor kvalitativ forskning? Vi kan ikke stille spørsmål i et spørreskjema om det vi ikke vet Lete etter mønstre, fellesnevnere, diversitet, mening Øke forståelse av betydningen ordningen har

Solegget, Elsa Beskow

Hva har studien å si for Støttekollegaordningen En tilbakemelding på arbeidsinnsats Validering av Støttekollegaordningen Bidrag til å gjøre ordningen bedre kjent Avstigmatisere hjelpesøking blant leger

Hva innebærer deltakelse praktisk for deg som Støttekollega? Forespørre kollega om mulig deltakelse i intervju 6-12 måneder etter SK-samtalen Hvis ja – be vedkommende fylle ut skjema der de sier ja til at vi kan få ta kontakt for å spørre om de kan tenke seg å delta Legge samtykke i ferdig adressert konvolutt med porto og sende til Ingrid

Innspill? Hvilke spørsmål er viktige å stille?

…..det kan komme mye godt ut av ny kunnskap!