Alt vi deler

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sakshaug barnehage 71 barn 4 avdelinger 9 minoritetsspråklige barn 20 ansatte.
Advertisements

Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Ambisjoner og arbeidsmåter 24. september2013.   Uformell samtale og samhandling  Formell samtale og samhandling  Faglitteratur  Forelesninger  Skriving.
1 MENTOR: May-Britt Hägg Professor v/ Inst. Kjemisk prosessteknologi Forskningsfelt: Gassrensing, membraner / materialteknologi Første kvinne utdannet.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Elverum Fotball Kvalitetsklubbprosjektet
| Kulturmøter og kulturkonflikter. Hva er kultur? Kultur er samfunnets språk religion tenkemåte kunnskaper.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
Likemannskonferanse NFCF midt-Norge 12.Februar 2010 Trondheim Hotel Britannia.
BARNEHAGER ” Det er her grunnlaget legges…”  Anerkjennelse for at barnehagen er første steg i ” Livslang læring ” – en del av utdanningssystemet. Det.
Hvorfor en overgangspakke?
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Velkommen til informasjonsmøte
Hjelp til barnehagelærere
Oppfølging av sykmeldte «Vi må gjøre mer av det som virker»
Muntlig vurdering – å veilede andre
Groruddalen Tanker om fremtiden.
Diabetes - Sykdommen som ble et symbol på nødvendigheten av omstilling og samhandling i helsetjenesten.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Hvordan samtale om barnas seksuelle utvikling -erfaring fra helsestasjonen og hvordan forebygge at grensene krenkes. Barns seksualitet 0-6 år Sissel Irene.
Å arbeide i studiegruppe:
Dette er undertittelen
Edru Livsstil - Strategikonferanse
Et kognitivt perspektiv på læring
PRAKSISMØTE.
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
NAV i tall og fakta 2016.
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Den matematiske samtalen
Gangen i en undersøkelse Prosjektplan og problemformulering
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Veiledende mal for oppfølging av medarbeiderundersøkelsen i ledergruppene Avdeling for HR Høst 2018.
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Matematikk på ungdomstrinnet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Velkommen til dugnad i kommunen
Kriser og ulykker.
«Når alle er like viktige»
Medarbeiderundersøkelsen 2018/2019
Hvem er vi og hva er oppdraget?
Å miste noen i selvmord.
Barn i krise K og T Presentasjon Litt om Rvts.
Sårbarhet og styrke.
Døden.
Å miste noen i selvmord.
Hvem er vi og hva er oppdraget?
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Skrive for å lære: mikrooppgaver på kurset
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Oppfølging av Høstrapporten
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Autoritativ barnehage
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Velkommen til foreldremøte
Skrive for å lære: mikrooppgave A tom. C (assosiasjonsoppgaver)
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Arbeidslivspolitikk i valgkampen
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
reddbarna.no/jegerher #JegErHer
Foreldremøte 9.klasse
Utskrift av presentasjonen:

Kulturelt mangfold Når krisen rammer innvandrere, flyktninger og asylsøkere

Alt vi deler https://www.youtube.com/watch?v=B3_52CULpJg

Innblikk 5 min - Kort i plenum Hva husker du godt fra det du leste? Hvorfor er dette temaet viktig?  

Innsikt 20 min IGP – (Individuell refleksjon – Gruppe på to – Plenum) Hvordan tenker jeg om kultur? Er det noe vi har eller noe vi gjør? Vil hvordan jeg tenker om kultur ha innvirkning på menneskene jeg møter? Hva tenker jeg når jeg hører begrepet ’fremmedkulturell’?

Innsats 15 min Jobb to og to med hver deres spørsmål, f.eks: Hva preger kulturen i kriseteamet? Er kriseteamet vårt kultursensitive? På hvilken måte? Hvem vil vi være, hva vil vi kjennetegnes ved?

På innerlomma Kartleggings- og planleggingsfasen   Akuttfasen – tiltak og koordinering Oppfølgingsfasen – overgang fra akuttfasen til videre oppfølging 5 min Hva tenker dere er særlig viktig i disse tre fasene relatert til dagens tema? Avgiftsfri arkivbilde-ID: 327522152 Half Portrait Of Black Man EVT Avgiftsfri arkivbilde-ID: 567014506 Headache