PROFESJONELL YRKESUTØVELSE

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Advertisements

Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
HEI! VG1 He - elever – høsten 2009 Er du opptatt av helsa di.... Ønsker du å fordype deg i ernæring og fysisk aktivitet enten som hudpleier, helsefagarbeider.
UNGJOBB 2010 I LURØY. UNGJOBB Hva er UNGJOBB? UNGJOBB er arbeid for unge fra Lurøy som er mellom 16 og 18 år!
Makt og autoritet. Makt Makt er muligheten til å få en annen til å gjøre noe han ellers ikke ville ha gjort Makt brukt på en konstruktiv og forsvarlig.
2 3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Kunnskapsnettverk Bruker og driftstøtte. kunnskapsnettverk VVirksomheter er opptatt av kunnskap og vil gjerne fremstå som kunnskapsbedrifter eller kunnskapsorganisasjoner.
Storting og regjering Vedtar lover og regler Setter i verk lover og gjennomfører politikken (departementene) Vedtar budsjetter og fordeler økonomiske ressurser.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Kvalitetskommune- programmet.
Sportslig forum - Ranheim håndball1 Rev 30/ Ranheims blå tråd.
Status for Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk 2014.
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF.
HELSE OG OPPVEKSTFAG UTDANNINGSVALG 10.KLASSE November 2016.
Pluralisme; Muligheter og utfordringer Praktiske og ideologiske konsekvenser Innledning til et spesialpedagogisk svar på normalitets-/avviksspørsmålet.
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater
Verving - medlemspleie
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
Nye lover fra 1. juli 2016 og Forskrift fra 1. januar 2017
Helse-og oppvekstfag Fagerlia videregående skole
Kapittel 7 Læring.
Markedseksponering - muligheter og begrensinger
Asker velferdslab Komite Helse og omsorg
Velkommen som ny medarbeider i Modum Kommune
Lederforventninger (fokus i perioden )
Rapport: Å ville utvikle skolen
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Etiske retningslinjer for Seksjon helse og sosial
Profesjonsutvikling Relasjonskompetanse som grunnlag for god klasseledelse, tilbakemelding og læring.
Den nye sekretæren Den typiske kontormedarbeideren i Fagforbundet er en 48 år gammel kvinne Hun er ansatt i stilling som sekretær Hun er ansatt i en norsk.
-Læring, trivsel og trygghet for alle-
Arbeidsgiverstrategi
Arbeidstaker eller selvstendig oppdragstaker (ot. prp. nr
Kap. 3 - Legekontroll innhold innhold.
2) Hvordan kan vi tenke om rett og galt?
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Krav til sikring av personopplysninger i hht pol § 13 og pof kap. 2
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
FASTLEGEORDNING UNDER PRESS
1 Egenomsorg og helse.
Kapittel 1 SAMSPILL.
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
Klar ferdig gå….part two!
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
MediYoga på Pusterommet - en metode for stressmestring
HMS © Caritas Norge..
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
Trenerrollen i UllKisa
Overordnede HMS satsningsområder Overordnede IA mål
Recovery orientert praksis et løft for brukerperspektivet
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Foreldreundersøkelsen 2018
Kompetanse for mangfold Jåttå vgs
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Velkommen til foreldremøte
Velkommen til foreldremøte
Kompetanse Pasientsikkerhet Styring og ledelse
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Autoritativ barnehage
Nå er vi spente!.
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Klubbutvikling Visjon Virksomhetsidé Verdier (3V)
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Strategisk kompetanseledelse 2019 Programstyremøte 1 feb 2019
Utskrift av presentasjonen:

PROFESJONELL YRKESUTØVELSE Kapittel 1 PROFESJONELL YRKESUTØVELSE

Å være profesjonell… innebærer å konsentrere seg om de oppgavene som skal utføres, og utføre dem på et faglig og etisk grunnlag. betyr at det er pasienten og pasientens helse og velvære som skal stå i sentrum, ikke egne behov. innebærer at du skal møte pasientene med et helhetlig menneskesyn.

Å være profesjonell (forts.) For å utføre yrket profesjonelt må du ha de nødvendige kunnskaper, ferdigheter og holdninger som yrket krever. Du må gå inn i en yrkesrolle og opptre profesjonelt i forhold til den. Du må følge regelverk og etiske retningslinjer. En profesjonell helsefagarbeider utfører yrke sitt på en forsvarlig måte.

Myndiggjorte medarbeidere Myndiggjorte medarbeidere er ansvarlige og selvstendige. De har rett til å beslutte på områder der de er kompetente. Myndiggjorte medarbeidere har innflytelse og kontroll over egen arbeidssituasjon.

Først når du er i praksis, omsetter du kunnskapen din til handling. Det vil kreve at du sammenholder de ulike fagene du har lest, og ferdighetene du har trent på. Du må hele tiden reflektere over det du gjør.

Forhold som har betydning for trivsel og helse på jobben, er å: være trygg og mestre noe bli verdsatt være modig være stolt ha et godt samarbeid få hjelp og støtte

Arbeidsmiljø Arbeidsmiljøet skapes av alle som arbeider sammen, men ledelsen har et overordnet ansvar og en spesielt viktig rolle. En ledelse som ønsker å legge til rette for trivsel på arbeidsplassen, er opptatt av alle forhold som kan bidra positivt til arbeidsmiljøet.

Yrkesidentitet Yrkesidentiteten din utvikles i praksis. Yrkesidentitet skapes i samspillet mellom deg, jobben og menneskene du omgås på arbeidsplassen. Å ha tilhørighet til et arbeidsmiljø er viktig for selvbildet. Tilhørigheten utvikles i samhandling med andre og når du får tilbakemelding på arbeidet du utfører.