Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater"— Utskrift av presentasjonen:

1

2

3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre
Vi oppnår gode resultater

4 Vi oppnår resultater gjennom samarbeid
Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater gjennom samarbeid

5 Vi er stolte av skolen vår Vi trives sammen Vi er profesjonelle

6 Forskning viser at sannsynligheten for å slutte økte sammenlignet med å bestå
for ungdom som: ikke viste innsats gjennom å bruke tid på lekser ikke viste innsats gjennom å ta et skippertak ikke hadde ambisjoner om høyere utdanning hadde større fravær i tiende klasse var sosialt utenfor på skolen ikke var pliktoppfyllende hadde alvorlig avvikende atferd

7 Forskning utført av SINTEF på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet viser at vi får bedre resultater ved: rask oppfølging av elever ved fravær økt involvering av foreldre kompetanseutvikling for bl.a. rådgivere og kontaktlærere informasjonsutveksling og samarbeid om utsatte elever mellom ungdomsskole og videregående skole fokus på å få til en god skolestart planlagte, alternative opplæringsløp som fører til kompetanse på lavere nivå enn fullt fagbrev alternative opplæringsarenaer

8 0,5 poeng positiv karakterutvikling 84,5% fullfører og består
Sørumsand videregående skole har som målsetting at Skolen har tro på at tett og positiv oppfølging vil hjelpe elevene til å få mest mulig ut av sin skolegang. Skolen ønsker derfor å være «Tettere på» hver enkelt elev på en konstruktiv og hjelpende måte! 0,5 poeng positiv karakterutvikling 84,5% fullfører og består 95% tilstedeværelse 0 Nulltoleranse for mobbing

9 Forutsetning for å nå skolens mål er at vi:
har felles holdninger og gjør det som er besluttet følger gjeldende rutiner har en ensartet konsekvensoppfølging i forhold til: fravær utvalgte punkter i ordensreglementet informasjonsinnhenting/kartlegging samarbeid med foresatte systematikk i oppfølgingen alternative opplæringsløp

10 Utdrag av tiltakslisten:
Lærerne håndterer ”Tettere på” på lik måte Elevtjenesten (helsesøster, PPT, miljøarbeider og rådgivere) Bli-kjent-aktiviteter første skoleuke Informasjon til elevene Informasjon til foresatte 4 elevsamtaler i året, den første i løpet av de to første ukene Kartleggingsprøver i fellesfag, første 2 uker.

11 Utdrag fra tiltakslisten forts.:
Lærerne drøfter hver enkelt elevs utvikling hele året Lærerne og ledelsen følger nøye med på utviklingen i karakterene og fraværet Ensartet konsekvensoppfølging, se neste ark.

12 Konsekvenser

13 Husregler – utvalgte punkter fra ordensreglementet

14


Laste ned ppt "Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google