Overordnet strategi SV-fakultetet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
Presentasjon av problemstillinger til utvalgsmøte Geir Arnulf Sak Et velfungerende forskningssystem.
HIT -UiA Visjoner og mål: Hva kan vi få til sammen? Identitet og kvalitet. Rune Nilsen Styreleder HIT.
Sektoranalyse av private høyskoler NPHs nettverkskonferanse, 11. oktober 2007.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Tore Hoven Avdelingsdirektør Teknologiavdelingen Vegdirektoratet
Maritim profesjonsutdanning Forslag til ny nasjonal struktur for maritim offisersutdanning Innstilling fra arbeidsgruppe nedsatt av MARUT Arbeidsgruppens.
Forskningsseminar : Forskning og utdanning Får vi det vi trenger – og trenger vi det vi får? Åpning ved President Marianne Harg.
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
Kommentarer knyttet til forskningsmeldingen Kommentarer fra Henrik Jakobsen, professor, forskningsleder Avdeling for Realfag og Ingeniørutdanning Høgskolen.
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Universitetets største utfordring: Instituttenes største utfordring: Studentrekruttering
Presentasjon av NVH med vekt på strategiske utfordringer Styreseminar 4. september 2008 Lars Moe.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
NAFOL nasjonal forskerskole i lærerutdanning
Høgskolen i Oslo Tid til forskning som forhandlingstema - erfaringer fra høgskolene UHR-konferanse Trine B. Haugen.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
1 Litt om NTNU og NT strategi, mål, handlingsplaner Infodag for PhD-studenter ved NT Dekanus Bjørn Hafskjold Mer info finner du her:
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Målbilde for byggstudiet ved NTNU i 2040
”Selbuseminaret” 2011 SAS Radison Blue Værnes 9-10 mars 2011 Tore Hoven Avdelingsdirektør Virksomhetsutvikling Vegdirektoratet.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
– en ramme for strategiske satsinger i vår region innen utdanning, forskning og næringsliv? RSA-møte, Porsgrunn 20/5-2014, Tone Jøran Oredalen – Dekan,
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Styreseminar ILN Paris september Hvorfor er vi her?
Synliggjøring og kvalitetssikring av UH-bibliotekene i ny mål-struktur og ved budsjett-rapportering til departementet Stabsdirektør Hans Martin Fagerli,
Forskningsstrategi. Noen av strategiens målsettinger være en forskningsinstitusjon på internasjonalt nivå og ledende på utvalgte områder utvikle samarbeid.
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Strategi- og aktivitetsplan
Høgskolen i Lillehammer i et 20-års perspektiv 2000 –
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
1 Institutt for materialteknologi Styringsdialog høst 2006.
NTNU – samarbeid med bransjen Fremtidens byggstudium Møte i policygruppe for bransjekontakt 14.oktober Tore Hoven Styreleder NLR.
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
Perspektiver på teknisk utdanning i fremtiden Innlegg NRT 7. mai 2007, Marianne Harg, president i Tekna.
Nordisk utdannings- og forskningssamarbeid i endring Internasjonal direktør Kari Kveseth Norges forskningsråd Om å utbygge Norden til en internasjonalt.
1 ForVei April 2012 Kunnskap for en bedre verden NTNUs visjon: Kunnskap for en bedre verden Legge premisser for kunnskapsutviklingen Skape.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
1 Pedagogisk institutt Bachelorprogram og Årstudium i pedagogikk.
IPED sommeravslutning vår 2015 Rikets tilstand og utfordringer.
Med kunnskap bygger vi landsdelen Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning Tromskonferansen.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Mandat og rammeverk for evalueringen
Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør SHP-konferansen, Hamar
Trondheim Montessori Ungdomsskole
Felles europapolitisk arbeid gjennom
Det integrerte universitetssykehuset
Statssekretær Jens Revold
Utdanning som sprenger grenser
Handlingsplaner Utdanning - Status 2017
Forskning og innovasjon
Strategiseminar Møte med rektoratet Bjarte Ravndal
Visjon/Strategi 2020 Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
Universitetet i Stavanger
Samfunnssikkerhet - Strategi
Universitetet i Stavanger Profil Merkeverdi Markedsposisjon Betyr det noe, og hvordan jobbe med det? Inge Jan Henjesand Leder forsknings- og innovasjonspolitikk.
Styrevedtak sak 2011/3533, 29/6-11.
Prodekan bachelorutdanning IV
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Velkommen til Verdiskapingsforum!
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
MARIT BOYESEN, rektor Velkommen til UiS! 29. desember 2018.
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Utskrift av presentasjonen:

Overordnet strategi SV-fakultetet 2009-2020

Visjon UiS Vi vil utfordre det velkjente og utforske det ukjente, vinne innsikt og finne visdom til beste for samfunn, studenter og ansatte (har mye støtte)

Verdier UiS Nå: Nytenkning og utvikling Integritet og troverdighet Internasjonal orientering og globalt ansvar Mangfold og fellesskap Hva med: Åpenhet, toleranse, likeverd, rettferdighet, samfunnsansvar, etisk bevissthet, medvirkning, nysgjerrighet, nyskapende, internasjonal, global

Utdanning Tilby profesjonsutdanninger med høy kvalitet på koplingen mellom teori og praksis Tilby sammenhengende studier på bach, master og PhD med klar faglig fordypning og progresjon Tilby disiplinbaserte studier innen sosiologi, økonomi, psykologi, statsvitenskap og jus

Undervisning Øke studentaktive læringsformer Utvikle interaktive undervisningsformer gjennom bruk av IKT Større variasjon i undervisningsformer Styrke pedagogisk kompetanse

Læringsmiljø Arbeide for et godt miljø der studenter og ansatte opplever trivsel og velvære Satse på moderne infrastruktur for undervisning og forskning og gjøre kunnskap lett tilgjengelig for studenter og ansatte (læringssenter?)

Rekruttering (studenter) Øke studenttallet til 10.000 8 % av studentgrunnlaget som søkere Øke andel internasjonale studenter ved bedre studietilbud på engelsk Bedre studentboliger og gjøre Stavanger til en enda mer attraktiv studentby

Rekruttering (ansatte) Ansette vit.ass. som mulighet for midlertidig tilsetting etter phd / postdoc Sørge for gode ”pakker” til unge professorer som vil flytte hit Øke rekruttering internasjonalt

EVU Fokus livslang læring og utvikle EVU innenfor relevante fagområder i studieporteføljen Være næringslivets foretrukne samarbeidspartner for utvikling og gjennomføring av evu

Forskning og innovasjon Være blant de fem beste i Norden innenfor forskningsbasert innovasjon Etablere forskningssenter på fagområder der vi er fremst og har nok volum Femdoble NFR / EU prosjekter Publisere på nivå med snittet av universitetene i Norge Uteksaminere 150 PhD kandidater i året

Programområder for forskning Presisere og spisse forskergrupper innen: Ledelse Risikostyring og Samfunnssikkerhet Kultur og media Økonomi Reiseliv Helse Familie og velferd

Formidling Ukentlig omtale i riksdekkende medier Profilere UiS gjennom kronikker og aktive bidrag i samfunnsdebatten Incentiver for populærvitenskapelige publikasjoner Trekke flere internasjonale kapasiteter til konferanser UiS

Organisasjon og ressurser Utvikle en differensiert stillingsstruktur for bedre å ivareta praksisrelatert undervisning og forskning Redusere små og sårbare faggrupper Øke ekstern finansiering tilsvarende 25% av lønnsbudsjettet Fortetting av campus med flere bygg, funksjoner og aktiviteter