Fjes til Fjes innsamling Røde Kors

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Advertisements

Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Fagforeningens arbeid for mangfold
HMS-kultur Janne Lea Svensson
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Inkluderende arbeidsliv – fra ord til handling HMS-konferansen 2010, Lederne,
Fredrikstad og Sarpsborg Kriminalitetsforebyggende samarbeid for trygge nærmiljø SLT koordinator Tone Faale i Sarpsborg.
HVORDAN MØTE MENNESKER MED SAMTIDIG RUS- OG PSYKISKE LIDELSER 21.September 2011 Lars Linderoth Overlege Rehabiliteringspoliklinikken Bærum DPS.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Hva er audit? Et redskap for å stimulere og fremme kvalitetsutviklingen Audit innebærer et tilbakeblikk/vurdering av et hendelsesforløp for å avdekke tilfredstillende.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.
eksempler på HMS-faktorer:
Kan vi stole på politiet? Sande videregående skole,
Rolighetsmoen barnehage
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Rotary Distriktssamling Langesund 29.mars 2008 Niels Jørgen Andersen.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
11Jeg i arbeidslivet.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Klare mål for kvalitets- og miljøarbeidet Nye utfordringer krever nye tanker: Skal vi sertifisere oss? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Samhandling leder/verneombud
Stolt og unik Liv Overaae KS nfu konferanse 4. november 2008
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
Verdighet og livskvalitet hos pasienter med urinlatingsplager
Lederstil og Motivasjon.
FAIR PLAY CHARLOTTENLUND SPORTSKLUBB. FAIR PLAY – HVA ER DET? Fair play dreier seg om mer enn å unngå gule og røde kort! FAIR PLAY HANLDER OM HVORDAN.
Dialogseminar Storlien. FOREBYGGING De utfordringer innen helse og kultur vi har fokusert på er ulike former for forebygging. Grunnen til.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
KOMMUNIKASJON.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Hvordan lykkes som selger
Sentral vs. desentral økonomifunksjon
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Råd til arbeidsgivere. Psykiske helseproblemer – ofte årsak til sykefravær Halvparten av oss får psykiske helseproblemer i løpet av livet Angst og depresjoner.
FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss.
Etisk refleksjon.  Porsgrunn deltok i 1. pulje i KS sin satsing «Sammen om etisk kompetanseheving»  Prosjektleder i 20% stilling i prosjektperioden.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: OPPVEKST OG UTDANNING Tverrfaglig samarbeid for barn og unge TVERRFAGLIGE MØTER 22. SEPTEMBER 2016 HEGE DYRLAND.
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Organisasjonsskolering Navn Sted, dato. Hva skal vi snakke om? 1. Internkommunikasjon 2. Medlemssystem og økonomi 3. Styrearbeid og motivasjon 4. Aktiviteter.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Samhandling og prosessledelse
Opplæringskontorenes rolle
Visjon, virksomhetside og verdier
Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon
Gro Enerstvedt Smenes, seksjonssjef studier
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
Helsesøsterkongressen 2017
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Kapittel 1 SAMSPILL.
Gode venner som hjelper andre
Den 3-årige ingeniørens rolle i samfunnet - Kvalitet og kvantitet
HMS-modul 2 Onsdag
Overskriften er betydningen av ledelse i rusfeltet
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Forskrift om Internkontroll
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Engasjement og frivillig arbeid
Vi vil være en kirke som Strategi for Stavanger bispedømme
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Fjes til Fjes innsamling Røde Kors Øystein Sollien Salgsleder Øst og fungerende Seksjonsleder Feltsalg

Historikk 2005 – 0/år 2007 – 1k 2012 – 10k 2016 – 30k 2005- Oppstart Rekrutteringsenheten. Unge folk, høyt under taket, støy i gangene og tillit bygges internt. Stand butikk og Kjøpesenter, D2D bedrift. Prøv og feil. Noe bra og noe dårlig. Stein på stein. 2011 – Feltsalg – Egen seksjon og struktur. Seksjonsleder, salgsleder, koordinator. 2016 – 286 ansatte – 5 salgsledere – 28.000 nye givere. Fra papir til Ipads.

Fundraiseren God rekruttering er alt! Og arbeidsmiljø er resten. Fundraiser i Røde Kors Det viktigste man har i denne bransjen er solide fundraisere. Hvis de trives med hverandre, tror på produktet og ivaretas – blir de lenge og utvikles. Teamledere, koordinatorer og salgsledere. Slik er man med på å utvikle sin egen arbeidsplass. Nøkkelfaktorer: Klare mål, rutiner og forventningsavklaring – Etikk og taushetserklæring, Code of Conduct, HMS, IKT regler, tydelige kontrakter og arbeidsbeskrivelser. En aktuell organisasjon God opplæring. Grunnopplæring, elektronisk repetisjon, salgsteknikk, fagbrifer, førstehjelpskurs, work shops, individuell oppfølging Ansvarliggjøring, eierskap Trygghet i arb.forholdet – Faste stillinger etter 6 mnd. Bygge salgskultur – Facebook, flere team, verdsett det lille ekstra, positiv psykologi

Kvantitet vs. kvalitet Ett evig dilemma og man kan ikke kun fokusere på det ene. Vi jobber med mennesker som skal jobbe med mennesker, talspersoner, kollegaer, venner og medlemmer. Kvalitet og fokus på verdig fremtoning, må gå sammen med salgsmål og driv mot stadig flere givere. Flere måter å gjøre dette på. Vi velger vekk arenaer der kvaliteten er begrenset, men tracker viktige indikatorer, følger opp og gjør ansvarlig hver enkelt. Sunt eierskap og ansvarlig frihet. Teamledere er viktige. Analyse, rapportering og oppfølging av kvalitet er en betydelig del av virksomheten som ligger utenfor seksjonen som jobber med selve salget. God dialog, felles kontorer og gjensidig forståelse fremmer beste resultat.

Vi blir flere - Verdien av å snakke sammen Inhouse forum Rotasjonsplan for Gate i Øst og Vest Code of Conduct Jevnlige møter Åpen dialog om planer og ønsker Gode ideer og felles erfaringer Gjensidig forståelse Koordinering Vi lever av samme marked og er tjent med god dialog på tvers for å avdekke ukultur, kommunisere klager som går til feil organisasjon samt enes om ett sett med Best practise kjøreregler. Dette fungerer fint, men det er utfordrende med ett stadig voksende antall kommersielle aktører som verver for stadig flere organisasjoner.

Fremtiden Relativt utholdent marked Viktig å behandle ansatte skikkelig Respekt for markedet Respekt for «konkurrenter» – snakk opp, ikke ned! Kvalitet gir fremtid. Vi er bekymret for økt press på markedet, spesielt fra flere mindre kommersielle aktører som konkurrerer på pris. Det vil være uheldig om tendensen går imot svakere stillingsvern og skjerpede salgskrav. Vi er ansvarlige for en generasjon med deltidsansatte unge som om få år blir vår kjernegruppe som faste givere, frivillige og bedriftsledere. Våre fundraisere, gateambassadører, prosjektpartnere, selgere, promotører osv. er verdens mest oppegående gruppe på sosiale medier, de har store kontaktflater, de bryr seg om rett og galt - og viktigst av alt; de er våre kollegaer og fortjener respekt og behandling på linje med alle oss andre. Sørg for at de får eierskap til det som er bra og at de går videre i livet med økt respekt og forståelse for arbeidet som gjøres av frivillige og ansatte i alle aktive organisasjoner. Takk for meg.