Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Styresamling i Gresvik idrettsforening

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Styresamling i Gresvik idrettsforening"— Utskrift av presentasjonen:

1 Styresamling i Gresvik idrettsforening
Innlegg fra administrasjon i GIF

2 INFORMASJON OG SAMFUNNSKONTAKT
Et perspektiv i Gresvik Idrettsforening – informasjon og samfunnskontakt Frode Hansen Meta kommunikasjon og ulike perspektiver En praktisk tilnærming til kommunikasjon om hvordan vi kommuniserer i Gresvik IF daglig leder Morten Helminsen

3 hvorfor ikke en tradisjonell «salg og markedssjef», men «informasjon og samfunnskontakt» ?
Globalt perspektiv – fremtiden i et åpent samfunn, fra et forretningsmessig/markedsføringsperspektiv: Folk snakker sammen, mest på digitale plattformer. Folk tror ikke på «selgere» lenger – de har mistet tillit. Folk hører på hverandre 👍 . Det ledende og fremtidens markedsførere opplever er at: verden trenger og ønsker «gode gjerninger i enn god ånd» - «kjærlige handlinger». Næringslivet har forstått dette de seneste tiår med bakgrunn i globale utfordringer– de fleste i næringslivet ønsker å bidra til å ta et (etisk) samfunnsansvar. Også lokalt. Det er (forhåpentligvis) dette breddeklubben Gresvik IF holder på med hver dag i lokalsamfunnet – (etisk) samfunnsansvar. Og det er et ønske i klubben om å praktisere, uttrykke, synliggjøre og kommunisere dette både internt eller eksternt.

4 Informasjon og samfunnskontakt.
Enda mer brukervennlig og «merkevarebyggende» gresvikif.no Egenprodusert medium GRESSVIKINGEN.(inkl «PR») Kommunikasjon i disse kanalene bør (kanskje?) være forankret i (Etisk) Samfunnsansvar?. I så fall; Hva betyr begrepet «(Etisk) Samfunnsansvar» i praksis, hva – hvordan praktisere det?

5 Samfunnskontakt: (Etisk
Samfunnskontakt: (Etisk ?) SAMFUNNSANSVAR – FRA NÆRINGSLIVETS PERSPEKTIV – tjenestene GIF tar et medansvar for og bidrar til i lokalsamfunnet – Gressvikingens «røde tråd» 7. Arbeidsforhold og menneskerettigheter 6. Miljømessige hensyn 5. Hederlig virksomhet 4. Lokalsamfunnsengasjement og utvikling 3. Hensynet til (for)brukerne 2. Organisasjon / Forenings utvikling 1. Idrettens Egenverdi

6 Kjennetegn og Vurderingskriterier for måloppnåelse; Hva er en mindre god, god eller svært godt utført jobb i 2018 – 2019 – 2020 – ? «Å styrke GIF`s Omdømme» er et sentralt mål med å opprette stillingen. Hvordan evalueres det i GIF? Hva er tydelige kjennetegn og vurderingskriterier på at Gresvik Idrettsforening har styrket sitt omdømme i 2017/2018/2019/2020/2021/2022?? Innspill fra styre(ne) hva rollen informasjon og samfunnskontakt bør vurderes etter: XX ? YY ? ZZ ? Rollens oppfordring til Klubb/styrene: Gå foran som gode øvingsbilder mht (etisk) samfunnsansvar. Ledelsens oppgave er å støtte og tilrettelegge for en kultur i foreningen der vi skaper optimale forutsetninger for å bidra til at «merkevaren» / GIF`s «image» blir slik vi ønsker – vi bygger karakter på en troverdig måte med integritet. På den måten tror jeg vi øker sannsynligheten for en tolkning av omdømme som er i samsvar med den måten vi selv ønsker å bli oppfattet, både internt og eksternt.

7 (meta)Kommunikasjon og ulike perspektiver
Morten Helminsen – kompleksiteten i kommunikasjon mellom mennesker + gruppeoppgave

8 KommunikasjonsprosesseR i Gresvik IF
(Medium) AVSENDER Mottakerens forutinntatte holdninger til avsenderen ? Omdømme/ renomé m.m KODING Kroppsspråk Skriftspråk Symboler Muntlig språk «Måten» Retorisk/Dialog/Diskurs? Humor ? BUDSKAPET Støy Kongruent / Autentisk ? Tydelig/doble budskap DEKODING Persepsjon (hva «ser, føler og hører» jeg)/ hvordan «sorterer» vi? Tolkninger Intuisjon MOTTAKER Personlighet. Type, sak/person, osv. Preferanser (Egen)interesser? Motivasjon / Behov? Psykologi – projisering, speiling Feedback

9 Gruppeoppgave – Morten Helminsen – sett fra «personas» fra ulike perspektiver.
Link og rød tråd forankret i (etisk) samfunnsansvar: - Organisasjonsutvikling – internkommunikasjon og ekstern kommunikasjon - Hensynet til de ulike brukerne av GIF

10 ”Ikke materielle skapninger” og et psykologisk perspektiv

11 Fremtiden Tradisjonelt P 1) Handlingsregler Etisk/ politisk
Markedsføring / salg før, nå og fremover – i et etisk samfunnsansvarsperspektiv. Fremtiden Tradisjonelt P 3) Rettferdiggjøring (Etisk/politisk) P 2) Begrunnelser (Av erfaring og / eller teori/kunnskap/kompetanse) P 1) Handlingsregler P 1) Gode gjerninger P 2) Begrunnelser Av erfaring (og / eller teori/kunnskap) P 3) Rettferdiggjøre Etisk/ politisk Fra produkter til kunder til den menneskelige ånd – etikken får større plass


Laste ned ppt "Styresamling i Gresvik idrettsforening"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google