Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no
Agenda Presentasjon av NARF Presentasjon av nettsidene narf.no Dagens tema – brukeren er sjefen! Spørsmål
Om NARF Medlemsorganisasjon for autoriserte regnskapsførere. Stor tilbyder av økonomikurs med over 16 000 kursdøgn i 2008 Faglig medlemssupport. Kontrollvirksomhet delegert fra Kredittilsynet Utvikling og salg av støtteprodukter for regnskapsbransjen Påvirkningsarbeide mot myndigheter
22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling. Om NARF 22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.
Våre medlemmer 4 912 personmedlemmer per april 2009 2 264 byråmedlemmer Alle de store regnskapskjedene er medlem 50 erfaringsgrupper i hele landet (ERFA)
Jubileum i morgen
Grenseflater Medlemmer Næringslivet Studenter Leverandørene og samarbeids- partnere til bransjen Myndigheter
www.narf.no
Våre brukere Medlemmer Regnskapsansatte i virksomheter Studenter Myndigheter Samarbeidspartnere Kurs- og produktkunder
Målet med nettstedet Være organisasjonens viktigste kanal for å kommunisere med medlemmer. Være en virtuell kopi av organisasjonen NARF. Nettstedet skal være NARF på internett, på godt og vondt. Gi relevant informasjon og relevante tjenester til definerte, differensierte brukere.
Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Brukeren er sjefen Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Vi informerer om våre planer og lytter til tilbakemeldinger. Spørreundersøkelser og dialog for å avdekke hva som er viktig for medlemmene. Bruke statistikk for å sjekke av besøket. Hvis ingen besøker siden er det ikke behov for den. Snakke med de som er der ute!
Og hvordan kan vi hjelpe ”sjefen”? Gi brukere tjenester som er viktige for å løse et behov. Sørg for at tjenestene fungerer riktig og er godt utformet. Hold utviklere i stramme tøyler! ()
Løse behov – to eksempler fra narf.no Oppdateringskalkulator Finn en Regnskapsfører
NARF - Oppdateringskalkulator
NARF - Oppdateringskalkulator
NARF – Finn en Regnskapsfører
NARF – Finn en Regnskapsfører
Tjenester som fungerer Og ikke bare det… … men som frister til bruk gjennom at de er riktig utformet og behagelige å bruke.
Fem gylne regler Et system har høy brukskvalitet når det er: Jakob Nielsen Lett å lære Lett å bruke Lett å huske Lett og gjøre riktig Lett å like User Advocate and principal of the Nielsen Norman Group
1 - Lett å lære
1 – Ikke lett å lære
Ikke denne heller
2 - Lett å bruke
2 – Ikke lett å bruke
2 – Ikke lett å bruke
3 - Lett å huske
3 - Ikke lett å huske
4 - Lett å gjøre riktig
4 – Ikke lett å gjøre riktig
Lett å like
Lett å like
Lett å like
Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Veien videre på narf.no Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Navigasjon og søk skal forbedres. Alle sider hvor våre brukere kommuniserer tilbake til oss skal gjennomgås og forbedres både visuelt og teknisk. Forside skal oppgraderes og gjøres tydeligere. Det skal være enkelt å komme videre til ønsket del av siten. Nye tjenester skal introduseres.
Ny forside Et av flere utkast
Bestilling av kurs
Spørsmål
Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no