Internettansvarlig i NARF

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Advertisements

Bonde i medgang og motgang. Kleiva Halle Arnes Distriktsleder HMS Nord Norge. 1.
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Fremtidas byggenæring - undersøkelse 1. Hvor relevant opplevde du møtet om framtidas byggenæring? På en skala fra 1 – ikke relevant meget relevant.
«En god barnehagehverdag» Bergheim Friluftsbarnehage Oktober, 2014.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Forenkling med komplikasjoner Revisjonsplikt, unntak og “”tilhørende “ regler 20. mars 2013 Elisabet Ekberg.
Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Leverandørkonferanse Skøyen klokken
Fem viktigste tips Som hjelper deg med å vinne i online Bingo Innsendt av :
«Oppvekst og kunnskap» Que vadis?
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Informasjonsmøte november 2016
Samarbeid og konflikt.
Kvalitet I barnehagen Presentasjon
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din
Hjelp til barnehagelærere
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Evaluering av ”Fritt Fram”
Hvilket planstadie er klubben på?
v/Hanne-Lisbet Løite Pilotklasseansvarlig i NDLA
Dialog Elektronisk medisineringsstøtte - fra apotek til mage
Veiviser Bolig for velferd
Muntlig vurdering – å veilede andre
Jomfrusjekk.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Å arbeide i studiegruppe:
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Foreldremøte skolestartere 2018
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Valgfag innsats for andre
(Selskapsnavn) Markedsplan
Den lovgivende makten i Norge
Prosjekt universitetsnavn Forum 2. samling
HMS © Caritas Norge..
Hva er en god ordbok?.
Lekser.
Foreldreundersøkelsen 2018
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
Velkommen til foreldremøte
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Introduksjon til workshop
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Bra for legen – bra for pasienten
– hvilke spørsmål skal de svare på?
Evaluering av Hovedavtalen
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!
Sesonginformasjon til alle lagledere og trenere – aldersbestemt fotball
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Soldatundersøkelsen 2018 Agenda: Om undersøkelsen Hovedkonklusjoner
Aktiv lytting gjennom fem steg.
The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Forberedelse til praksis
Hva skjer på 10. trinn? Høst 2019:
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no

Agenda Presentasjon av NARF Presentasjon av nettsidene narf.no Dagens tema – brukeren er sjefen! Spørsmål

Om NARF Medlemsorganisasjon for autoriserte regnskapsførere. Stor tilbyder av økonomikurs med over 16 000 kursdøgn i 2008 Faglig medlemssupport. Kontrollvirksomhet delegert fra Kredittilsynet Utvikling og salg av støtteprodukter for regnskapsbransjen Påvirkningsarbeide mot myndigheter

22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling. Om NARF 22 ansatte fordelt på markeds-, fag- og kursavdeling.

Våre medlemmer 4 912 personmedlemmer per april 2009 2 264 byråmedlemmer Alle de store regnskapskjedene er medlem 50 erfaringsgrupper i hele landet (ERFA)

Jubileum i morgen 

Grenseflater Medlemmer Næringslivet Studenter Leverandørene og samarbeids- partnere til bransjen Myndigheter

www.narf.no

Våre brukere Medlemmer Regnskapsansatte i virksomheter Studenter Myndigheter Samarbeidspartnere Kurs- og produktkunder

Målet med nettstedet Være organisasjonens viktigste kanal for å kommunisere med medlemmer. Være en virtuell kopi av organisasjonen NARF. Nettstedet skal være NARF på internett, på godt og vondt. Gi relevant informasjon og relevante tjenester til definerte, differensierte brukere.

Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Brukeren er sjefen Men hvordan vet vi hva sjefen vil ha? Vi informerer om våre planer og lytter til tilbakemeldinger. Spørreundersøkelser og dialog for å avdekke hva som er viktig for medlemmene. Bruke statistikk for å sjekke av besøket. Hvis ingen besøker siden er det ikke behov for den. Snakke med de som er der ute!

Og hvordan kan vi hjelpe ”sjefen”? Gi brukere tjenester som er viktige for å løse et behov. Sørg for at tjenestene fungerer riktig og er godt utformet. Hold utviklere i stramme tøyler! ()

Løse behov – to eksempler fra narf.no Oppdateringskalkulator Finn en Regnskapsfører

NARF - Oppdateringskalkulator

NARF - Oppdateringskalkulator

NARF – Finn en Regnskapsfører

NARF – Finn en Regnskapsfører

Tjenester som fungerer Og ikke bare det… … men som frister til bruk gjennom at de er riktig utformet og behagelige å bruke.

Fem gylne regler Et system har høy brukskvalitet når det er: Jakob Nielsen Lett å lære Lett å bruke Lett å huske Lett og gjøre riktig Lett å like User Advocate and principal of the Nielsen Norman Group

1 - Lett å lære

1 – Ikke lett å lære

Ikke denne heller

2 - Lett å bruke

2 – Ikke lett å bruke

2 – Ikke lett å bruke

3 - Lett å huske

3 - Ikke lett å huske

4 - Lett å gjøre riktig

4 – Ikke lett å gjøre riktig

Lett å like

Lett å like

Lett å like

Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Veien videre på narf.no Hvordan vi skal forsøke å gjøre ting bedre Navigasjon og søk skal forbedres. Alle sider hvor våre brukere kommuniserer tilbake til oss skal gjennomgås og forbedres både visuelt og teknisk. Forside skal oppgraderes og gjøres tydeligere. Det skal være enkelt å komme videre til ønsket del av siten. Nye tjenester skal introduseres.

Ny forside Et av flere utkast

Bestilling av kurs

Spørsmål

Internettansvarlig i NARF geir.sandvik@narf.no