Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver"— Utskrift av presentasjonen:

1 The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver
Fronter på TF The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver

2

3 BREDDEsatsing Fronter inn i alle emner
Hva betød det for oss å supplere det fysiske læringsrommet med et virtuelt klasserom? Supplement? Erstatning? Konsekvenser i studieadministrasjon, læringsmiljøarbeid …. Hensikten var kvalitet, tenkte noen på om det var effektivt?

4 Fagpersoner Fokus på digital kompetanse: Anta ingenting – det at det fungerte i går betyr ingenting for om det fungerer i morgen FUP sitat; «Normal læring bruker 25% på planlegging og 75% på gjennomføring. I fleksibel læring bruker man 75% på planlegging og 25 % på gjennomføring»

5 STUDENTER Vi lærte masse om studenter: Digital mestring
Når på døgnet de faktisk jobbet At de ikke syntes det var så kult å være i Fronter

6 deltagelse = LÆRING? REGULERING: Kjøre regler for nettkommunikasjon / diskusjonsinnlegg MESTRING: Tenke informasjonsdesign – keep it simple stupid! Maler, enkelt, intuitivt ENGASJEMENT: er overrated – just get the job done

7 Avsløring: forskjellige regler gjelder for formell og uformell læring
Nettdiskusjoner i Fronter: Åpne – Lukket (tema) Tidsbegrenset Frie - med roller Kan håpe å bringe med noe av engasjementet fra uformell læring men i formelle læringsrom er det beste å være saksorientert, eller? Vi prøvde også læringsstier, forsider, import av podcast, Nettradio, videomøter

8 FRONTER PÅ SITT BESTE: TOPOS
Et trygt sted for deg og meg, Et rom hvor vi kunne lagre og dele, Med enkel struktur og gjenkjennelige maler, Som nå er borte.

9 Canvas - dynamis Fra væren til gjøren
Canvas er aktivitetsbasert – må uttrykke læring som aktivitetsstrøm Læringsstiler blir mer artikulert – unngår maler Er systemorientert og ikke objektorientert – bygger lag på lag

10 TF fra Fronter til Canvas
Aktivitetsstrømmen i Canvas er alltid saksorientert Canvas fungerer ikke like bra som et lagringssted Canvas er mer sårbar for lærers læringsstil – skaper stor variasjon vi må stille spørsmål om vi fortsatt skal ha det som tilbud på alle kurs. Kanskje var det feil å gjøre det med Fronter også?


Laste ned ppt "The Triumph of Hope over Experience Brynjulv Norheim, seniorrådgiver"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google