Arbeidsmøte 13.09
Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei tre fasene i progresjonsplanen vår. Gje betre innsikt i prosessane ute på dei ulike skulane/einingane.
Vurdering for læring VFL har som intensjon å skaffe informasjon som gjer undervisninga og rettleiinga betre, og som fremjar undervisninga. Formativ vurdering = vurdering for læring. I prosessen, fremje læring. Summativ vurdering = vurdering av læring. Karaktersetting, rangering, kvalifisere. «Vurderinga fungerer formativt når informasjonen om elevprestasjonar som ein får gjennom vurdering, er tolka og brukt for å ta avgjerder om neste steg i undervisninga (eller rettleiinga) som er betre eller betre fundert enn desse avgjerdene ville vore om denne informasjonen mangla» (William, 2008)
Veke FASE 1:OPPSTARTSSAMLING PÅ KVAR SKULE/EINING Bruke presentasjonen som vart gitt av Udir på Sjøborg. Hent informasjon på Gode filmar er tilgjengeleg på Til fleire av filmane er det laga gode refleksjonsspørsmål som de kan bruke. Bruke gjerne ITP-metodikken for å skape god involvering på alle nivå. Bruk perioden til å forankre VFL i heile organisasjonen. ITP I=Individuell refleksjon. T= Teamdrøfting. P= Plenumsdrøfting
Veke FASE 2: VAL AV SATSINGSOMRÅDE OG MÅL FOR SKULEN, TEAM/TRINN/LÆRAR I innleiinga av arbeidet med VFL bør ein starte med å reflektere rundt kva som er no-situasjonen på skulen og i eigen praksis. Gode indikatorar/verkty finn ein i: Elevundersøkinga Ståstadsanalysen (eigenvurderinga i fase 2 har mange gode spørsmål som kan nyttast) SWOT-analyse av skulen sin praksis i høve VFL.
Fase 2 - framhald I denne samanheng kan det vere relevant å trekkje fram Ulstein kommune sitt årshjul for undervegsvurdering, undervegsvurderingssskjemaet, elevane sitt eigenvurderingsskjema, VOKAL og eventuelt andre vurderingsverkty ein har på skulane. Sjå utsendt skriv med døme på drøftingsoppgåver/tema. Etter gjennomført fase 2 må kvart team/lærar velje sitt fokusområde. Læraren/teamet må velje eit fokusområde der ein utprøver ny praksis. Skulen utarbeider ei felles målsetjing for sitt arbeid med VFL.
Veke FASE 3: AKSJONSLÆRING Plenumssamling på kvar skule/eining. Minn om dei fire prinsippa for god undervegsvurdering. Gå gjennom skulen sine målsetjingar med VFL. Gå gjennom dei ulike trinna sine fokusområde. Bruk gjerne denne sida som førebuingslitteratur: trivsel/vurdering/underveisvurdering/folg-med-pa-laringen/ trivsel/vurdering/underveisvurdering/folg-med-pa-laringen/ Filmtips: trivsel/vurdering/filmer/erfaringer-fra-praksis/erfaringsdeling-nettverk- nordmore/ trivsel/vurdering/filmer/erfaringer-fra-praksis/erfaringsdeling-nettverk- nordmore/
Gjennomgang av aksjonslæring som metode. Bruk aksjonslæringsmodellen som er skissert under. Forklar fasene. Set interne fristar. Kvart team/klassetrinn lagar plan for kva dei skal prøve ut i høve VFL i aksjonslæringsperioda. Teamet/trinnet leverer plan til leiinga innan ein gitt frist. Leiinga samlar teamet/trinnet til samtale og rettleiing. Utprøvingsperiode med innsamling av data/erfaringar. Prosess på 3-5 veker avhengig av skule. Tema/trinnet ser på innsamla dokumentasjon/erfaringar og samlar dette i eit refleksjonsnotat, eller i ein powerpoint, og leverer dette til leiinga. Bruk gjerne vedlegg 2. Deling av dokumentasjon/erfaringar/refleksjonar frå utprøvingsperioden på skulenivå. Bruk gjerne vedlegg 1: Delingsskjema Dialogseminar – deling på tvers av skulane (januar/februar 2017).
Arbeidsgrupper Gruppe 1:– Haddal skule – Ulstein ungdomsskule Gruppe 2: Ulsteinvik barneskule - PPT – Ulstein kompetansesenter Gruppe 3: Ulstein skule- Hasund skule
Førebudde oppgåver til samlinga i dag 1: Kvar skule drøftar i forkant av møtet kva delar av SA ein vil ha utbytte av å gjennomføre. 2: Tenk over og drøft på kvar eining kva ein ønskjer å oppnå med skulen/PPT si deltaking i VFL. Dette som grunnlagsarbeid for utarbeiding av lokale mål. 3: Tenk over og drøft på kvar eining korleis skulen/PPT kan arbeide etter «Dialogkonferansemodellen». Dette som grunnlag for etablering av lærande nettverk.
Roller: Ordstyrar/tidtakar Sekretær skriv i Padlet: 09 Merk innlegget med kvar skule/eining sitt namn. 09
Framgangsmåte: Med utgangspunkt i dei tre førebudde oppgåvene til i dag -Legg fram for dei andre på gruppa korleis/i kva grad ein ser føre seg å nytte Ståstadsanalysen/andre informasjonskjelder på eigen skule. -Gjer greie for kva målsetjingar skulen/eininga har for deltakinga i VFL (så langt). -Korleis de ser de føre dykk arbeidet med «Dialogkonferansemodellen». Korleis bør vi setje saman lærande nettverk etter dykkar syn?
Ressursar
Neste arbeidsmøte: Agenda: Elevane skal forstå kva dei skal lære og kva som vert forventa av dei (Prinsipp 1). Førebuing av fase 3 med aksjonslæring Dato: kl