KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Menigheten; omsorg, forventninger og kvalitet
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Dag Dag 10:30 Velkommen til samlingen Mette H. og Jostein Soland
”Jeg kan, jeg vil, hjelp meg å få det til..”
Regional HR handlingsplan for perioden
Utarbeidet i tilknytting til deltagelse i Kompetanseprogrammet
Bedrift IMF EMF Kunder Ansatte Interaktiv markedsføring.
KOM MED. KOM MED – Status før prosjektet  Godt arbeidsmiljø (ref. MU)  Gode tilbakemeldinger fra gjester  Ingen umiddelbare områder utpeker seg som.
Praktisk Ledelse Kompetanseprosjektet Et samarbeidsprogram mellom Kompetanseprosjektet og Mercuri International for utvikling av ledere. Hvorfor lederutvikling.
Geir Riise Generalsekretær Den norske legeforening
Utdanning og oppvekst i Larvik fra en politisk vinkling.
Frontlinjeserivce
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Gjesteforelesning BoS31 ved HiO. JBI, høsten Kjønn og ledelse Time 1: Presentasjon Kvinne og leder Time 2: Gode råd på veien for deg som ønsker.
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok
Usikkerhet skal integreres i prosjektstyringen
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Medarbeiderskap HMS grunnkurs Lise Reierskog
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Personalforum Delprosess III: Økt samarbeid på tvers av nivåene Oppsummering Vi bidrar.
IA-nettverk Samarbeid mellom. Målsetting for IA-nettverk Gi økt kompetanse til nøkkelpersoner i bedrifter som vil forbedre sin praksis knyttet til Inkluderende.
Samhandling – palliativt team, Helse- Sunnmøre
1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom å levere et verdifullt, kjørende system tidlig og kontinuerlig.
Lederutviklingsprogram
Er farlig avfallsbransjen kvalitetsbevisst nok? Forstår vi risikoen vi har tatt? Nordisk Bedriftsutvikling AS Interesserte partnereØnske og forventninger.
God kommunikasjon – vær trygg
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Lederstil og Motivasjon.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Arbeidsgiverpolitiske utfordringer mot 2020
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Ue.no Mål og målstyring Ungdomsbedrifter FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Effektive lederteam og dialogkompetanse
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
IA-ledelse – 2 nye tilbud fra KS WORKSHOP
Norges Beste Barnehage
Hva skal til for å vinne? Leif Gautestad Leif Gautestad.
MÅLRETTET MILJØARBEID
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
VEIEN TIL LEDELSE. Mobilisering av fremtidens ledere.
SLIK FUNGERER FORVALTNINGS- MODELLEN Rina Brunsell Harsvik.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Frokostseminar, styreutvikling v/Leif Frode Onarheim, Norscan Partners AS.
1 Langsiktig verdiskapning- styrets rolle Polyteknisk Forening 26. April 2007 Finn Jebsen.
Elverum Håndball Yngres - Visjon ”Ekte idrettsglede i et mestringsorientert læringsmiljø!”
Elverum kommune: Arbeidsgiverpolitikk, -strategi, ledelse og Ugleskolen v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling.
Oppfølging av kompetansestrategi… Bruk av resultatledelse i arbeidet med Kompetanse for Mangfold Tiller 9. og 10. februar 2016.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Prosjekt Trøndelagsarkivet
LMR1 IVT rekrutterer de beste
Virksomheten din skal effektivisere
2016: Mer enn 25 prosent over 67 år 21 – 24 prosent 18 – 20 prosent
Asker - mulighetenes kommune
Rekruttering Fremtidens sykepleiere
Forskningsstøtte ved UBA
Gode alene – enda bedre sammen?
Samarbeid og medbestemmelse
Brukeren skal være viktigste aktør
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Verktøykasse for godt vertskap
Arbeidsmiljøundersøkelsen
Utskrift av presentasjonen:

KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik

Vi skal bli enda bedre på det vi allerede gjør  Bygge på det som vi gjør bra  Utnytte etablerte systemer, prosesser og rutiner  Tydeliggjøre og etterleve ambisjonen om å være gode verter  Forsterke en gjennomgripende kundekultur  Bygge gode og konstruktive kontaktpunkter med kunden

OPPDATERT RELEVANTSAMSTEMTKOORDINERT Ambisjonen KVALITETANSVAR DIALOGRELASJON FORSVARSBYGGS HELHETLIGE KUNDE- KOMMUNIKASJON

De fire støttepilarene styrker oss* DET STORE SAMSPILLET KUNNSKAPLEDELSEVERTSKAPKUNDEFOKUS *En pilar (latin pila: stolpe) er en frittstående støtte som bærer en overbygning

1. Kunnskap – et solid fundament KUNNSKAP Kundestøtteprogram/-system Leder-/Koordinatorbrief ADFERD Verdigrunnlaget Serviceprogrammet ANSVAR Stillingsbeskrivelse Medarbeidesamtale Lederstøtte +

2. Ledelse – en nøkkel til motivasjon  Ledere på alle nivå har ansvaret for å motivere og informere sine medarbeidere  Ledere må sørge for at kundens behov og forventninger blir kartlagt, og at riktige forventninger etableres  Ledere har ansvaret for å gi medarbeiderne grunnlag for høyest mulig kundekompetanse

Samspill-prinsippet  Som forsvarsbygger skal du gi informasjon videre til de kollegene du mener kan ha nytte av det! GJELDER ALLE

3. Vertskap – den viktige ambisjonen Vi er et godt vertskap fordi:  Vi setter alltid kunden i sentrum!  Vi er i forkant fordi vi kan og forstår kundens behov!  Vi holder det vi lover!  Vi avklarer kundens forentninger! KULTUREN!

4. Kundefokus – det store bildet