Økt læringstrykk gjennom praksisnærhet, fleksibilitet og kvalitet Team BA idrett
Kvalitetskonferansen 14. april 2016 Trenerløypa og etablering av samarbeid mellom særforbund og Høgskolen i Hedmark Deltagelse i utviklingen av trenerløypa - Kontaktet av NGF - Trenerløypa - Idretten og akademia - Dialogmøte med - Søknad til HFK i - Fase 1 - Eksamen T2 - Bachelor i idrett med spes. i - Samarbeid - Ny studieplan for BIT med særforbund forbindelse med Forprosjekt - Evaluering trenerrollen HIHM & NGF - Terningen Arena på TA YOG- satsingen (golf, ski, - Ny T2 (apr.- sept.) - Oppstart med - Dialog med flere innebandy, - Videreføring av samarbeid golfstudenter særforbund håndball, (flere moduler, forskning, - Etablert gruppe som svømming) - HH medlem av ICCE skulle utvikle nett- - Pilot på T2 - Møte med gen.sekr. på og samlingsbasert (aug.- febr.) Ullevål trenerutdanning - Utdanningskvalitetsprisen (NSF, NGF, NBF, til fagmiljøet NHF, Skiforbundet) - Innvilget såkornmidler
Fleksible studieprogram tilpasset ulike målgrupper gir mulighet for livslang læring. Studiene er forskningsbaserte, gir internasjonale perspektiver og har relevante former for samarbeid med arbeids- og samfunnsliv. Det satses på å bygge en sterk FoU- kultur med forskergrupper som samarbeider regionalt, nasjonalt og internasjonalt med å utvikle ny kunnskap med relevans for høgskolens utdanningsprogram, stadig oftere i samarbeid med studenter og arbeids- og samfunnsliv. Høgskolen i Hedmark skal bidra til samfunnsutvikling, utvikle rollen som kompetansedrivkraft i Hedmark og Innlandet og være nav i faglige nettverk som knytter regionen til nasjonale og internasjonale kunnskapsmiljøer Kvalitetskonferansen 14. april 2016
Institutt for idrett og kroppsøving skal… bidra til livslang bevegelsesglede gjennom idrett, kroppsøving og fysisk aktivitet tilby en spennende og samfunnsorientert studieportefølje ha forsknings- og utviklingsarbeid relatert til våre studier og samfunnets behov samarbeide tett med lokale-, regionale- og nasjonale aktører Kvalitetskonferansen 14. april 2016
Undervisningskvalitet VI jobber hardt for å synliggjøre sammenhengen mellom teori og praksis, at det er to sider av «samme sak» VI har det anvendte perspektivet som en ledestjerne Læring skjer best ‒ når studenten er aktiv ‒ når VI har fokus på kontekst/nytte Læring er noe som skjer hos den lærende – VI har ansvar for å legge til rette for at læring skjer! VI bruker fleksibilitet som et verktøy for å øke læringstrykket Såkornmidlene gir OSS mulighet til å produsere mer læringsmateriale/konkreter slik at VI kan vektlegge refleksjon både når vi er sammen, og når studenten er ute på feltet.
Hva nå? Vi ønsker fremover å; Filme i praksisfeltet for å «fange» gode eksempler som kan tas med inn i studentenes læringssituasjonen ‒ her kan studentene filme seg selv også, og få tilbakemelding fra hverandre og oss Jobbe mer aktivt med å lage korte temabaserte nettforelesninger (flipped classroom) Go Animate Gi enda mer l i v til teoriene som tas opp igjennom å presentere videocaser (generelle og spesifikke / ferdig produserte og egenproduserte av studenten) Bruke video enda mer i tilbakemeldinger til studentene
Vårt MOTTO – VI er i utvikling!