Årets markedsfører i Aust-Agder 2008. Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verdibasert ledelse gjennom vennskap, kunnskap, klokskap, lidenskap … og litt galskap Foredrag ved hotelldirektør & entusiast – AGNES BERNTSEN – Strand.
Advertisements

Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
Befolkningsundersøkelse om ulike boligspørsmål Undersøkelsen er gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat juni 2014.
Foreldremøte Skjoldar G12 Onsdag 7.april 2016 Trenere: Paul Fuglestein og Åsmund Børretzen Lagleder: Jan Olav Landa.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Et kartleggings- og utviklingsprosjekt som skal avdekke om det er kjennetegn og fellestrekk ved vellykkede distriktskommuners måte å utøve sin næringsutviklingsrolle.
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater FORNY-forum Fredrik Dalen Tennøe, UFD Trondheim, 3. november 2004.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Observasjonstema: Glede av hverandre. Denne gangen har vi valgt å lage en power point presentasjon, vi håper dette gir dere enda bedre mulighet til å se.
Kunnskapsløftet er utdanningsreformen som ble implementert i Reformen innebar en rekke endringer i skolens innhold, struktur og organisering fra.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
U TVIKLINGSPROGRAMMET L IERNE Lierne Utvikling AS Sikre, skape og utvikle 130 arbeidsplasser i Lierne.
11 Sekretærkonferansen Januar 2010 Plogspissprosjekt Sekretærens rolle i organisasjonen.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
Til foreldre/foresatte for jenter/gutter i alderen 6-12 år Gresvik IF arrangerer for første gang fotballskole for barn i alderen 6-12 år. Gresvik IF ser.
TEMADAG For Tillitsvalget, ledere og ellers andre interesserte Seminar OM DEN GODE ORGANISASJONSKULTUR, SAMARBEIDSMILJØ OG YRKESIDENTITET FOR.
 ”Noen vet kanskje hva et barn er, men ingen vet hva det kan bli.  Noen vet kanskje hva en barnehage er, men ingen vet hva den kan bli.
Ledelse av pasientsikkerhet Styreinvolvering. 5 million Lives Campaign. Getting Started Kit: Governance Leadership ”Boards on Board” How-To Guide. Camebrigde,
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
Dyreslagene.
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Strategiplan
GIL konferansen 2017 ‘Flest mulig – lengst mulig’ Hvordan kan GIL beholde ungdommen i idretten?
PRAKTISKE OPPGAVER.
Hvordan rekruttere nye frivillige? ...og beholde dem?
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Innovasjon 2010 Kommersialisering av FoU-resultater
nHS og Universitetspilotene - prosjektledersamling 15. mars 2007
Prosjektpresentasjon – Innsikt og idé
Skrivekurs 1. avdeling Høsten 2016 v/Kristine Helen Korsnes
Rapport: Å ville utvikle skolen
Øvelser med kommunal kriseledelse
Hvilket planstadie er klubben på?
Det flerkulturelle Stavanger - samtalegruppe på norsk
Samarbeid og medbestemmelse
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
Erfaringer med bruk av NS 8435
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Sørlandets Maritime Park & Akvarium
Trudvangveien 6B 0364 Oslo
Gruppe 3: samarbeid i partnerskap
Brønnbygging i Afrika.
Flere lesere, flere muligheter
6. desember desember 2018 Hei, mitt navn er Trude, og jeg er ny i jobben som digital markedsfører hos blivakker.no. Jeg fått i oppgave og foreslå.
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Bli samarbeidspartner med Charlottenlund sportsklubb Junior
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Klubbutvikling oppfølging
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Hva mener Arkivverket? 19. november 2018 Fagdirektør Kjetil Reithaug
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Prisstrategier på bedriftsmarkedet
Tittel på presentasjonen
Firmanavn Forretningsplan.
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Posisjonering og differensiering
Tilbud og etterspørsel
Lars-Inge Haslie MC – ulykker Trafikksikkerhetskonferansen 2019.
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
ET KOMPETENT ARBEIDSLIV
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Utskrift av presentasjonen:

Årets markedsfører i Aust-Agder 2008

Fra statuttene:  Prisen ble opprettet i 1991  Prisen tildeles en person, firma, organisasjon eller institusjon i Aust- Agder som særlig har fremhevet seg på markedsføringens område, så vel ved direktemarkedsføring av varer og tjenester, som ide, produktutvikling eller engasjement for markedsføringens ide vis-à-vis myndigheter og allmenheten.  Det stilles krav til at det ligger en bevisst og gjennomtenkt strategi bak markedsføringen.  Prisen skal være en honnør til mottakeren og være en spore til det dyktige og dristige initiativ, samt honorere mottakeren for forståelsen av markedsføringen betydning.

Jury Juryen har bestått av:  Jon Mathisen, Sparebanken Sør  Marianne Landaas, Panorama  Hans A. Iversen, Arendal Næringsforening  Ann-Therese Samuelsen, Innovasjon Norge  Sidsel Pettersen, Innoventi  Olav Hildeskor, Tvers – Juryformann

I godt selskap...  Årets Markedsfører: Agderposten Medier Hederlig omtale: Bokbyen Tvedestrand  Årets Markedsfører: Arendal og omegn Golfklubb  Årets Markedsfører: Harebakken Senter  Årets Markedsfører: Hovefestivalen Hederlig omtale: Nidelv Boats og Strand Hotel

ÅRETS MARKEDSFØRER 2008:

Juryens begrunnelse  Med veldig klare mål, en gjennomtenkt strategi og en utrolig entusiasme, har Agnes Berntsen og hennes stab på kort tid bygget opp igjen renommeet til Strand Hotel Fevik slik at det i dag fremstår som et ”flaggskip” innen bransjen. Man må nok tilbake til hotellets glansdager da bl.a. Roald Dahl var fast gjest, for å finne like fornøyde kunder som de hotellet har i dag. Et ukuelig pågangsmot og en utstrakt bruk av målrettet markeds-kommunikasjon, har gjort hotellet til en svært synlig og meget populært hotell, der kundene kommer tilbake igjen og igjen.  Strand Hotel Fevik må også berømmes for sin bevisste bruk av design som virkemiddel, sitt kontinuerlige arbeid med omdømmebygging og ikke minst sin kulturbygging internt.

Hva har de fått til?  Fra å være en nærmest usynlig bedrift med svært liten troverdighet i markedet i 2003, drives hotellet i dag av lidenskap, verdibasert ledelse og engasjement, med en gjennomført kvalitet i alle ledd.  Verdiordene KLOKSKAP, KUNNSKAP OG VENNSKAP, gjennomsyrer alt fra internmotivasjon til produktutvikling og markedskommunikasjon.  Utstrakt bruk av brukerundersøkelser har gitt hotellet konstruktive tilbakemeldinger som de har tatt på alvor, slik at kundetilfredsheten blant gjestene i dag er i særklasse.  Hotellet har de siste 4 årene gjennomført et matprosjekt, et design- og profilprosjekt og et GRO-prosjekt som involverer de ansatte, og som alle har vært avgjørende for resultatene Strand Hotel Fevik har oppnådd.

Økonomiske resultater: Omsetning:  De siste 4 årene har omsetningen økt fra 4 mill. til 20 mill. Resultatgrad:  Resultatet har vokst jevnt siden starten, og har de siste 2 årene ligget på ca 20%, noe som er meget bra i denne bransjen.

Vi gratulerer og ønsker Strand Hotel Fevik lykke til med den videre markedsføringen!

Hederlig omtale 2008:

Suzuki Arendal Strategi for markedsføringen: Være ”veldig synlige” i media og i markedet  I løpet av 2008 hadde de i snitt 6 helsider i uka!!  De var tilstede på en rekke tilstelninger (Dølemomarknaden, Bilmessa, Myradagene etc..) By på seg selv  Bilder av de ansatte i annonsene  Polere biler og skifte dekk gratis kvelder og helger  Også mekanikerne skal kunne selge bil  Være ute i markedet og ikke sitte på kontoret

Suzuki Arendal Strategi for markedsføringen forts.: Mest mulig til markedsføring  Minimalt til administrasjon – maksimalt til markedsføring  Kjøpe annonseinnrykk i store volumer, mye rimeligere enn enkeltkjøp Annet:  Være annerledes enn de andre bilforhandlerne  Alltid helt ærlige i alle annonserte priser – ingen skjulte kostnader

Resultater: Omsetning:  Økt fra 30 mill. i 2004 til 130 mill. i 2008 Merkesalg:  Økt salget av Suzuki til å bli det beste i landet  Overtok Isuzu pickups i november I 2008 var det den mest solgte pickup i Aust-Agder.  Fra 2009 startet salget av et 3. merke: Fiat.

ØIF Arendal Strategi for markedsføringen: Et hovedpunkt ble tilstedeværelse  Klubben skal være tilstede i mange fora  By på seg selv  Presentere ”produktet” skikkelig  Være troverdige  Være tydelige på hvor man vil med sporten  ”Plante” saker i lokalavisen hver måned  Arrangere seminaret ”Grenseløse mål” Næringslivet ble trukket inn som rådgivere.

ØIF Arendal Hva har de gjort?:  Skapt nysgjerrighet ved å bruke datoen (ØIFs første kamp i Eliteserien).  Holdt mange foredrag som et element i relasjonsbyggingen  Skiftet navn til ØIF Arendal for å sette Arendal på kartet  Brukt ØIF-spillere som trenere for andre lag i området  Fått dekorert buss med ØIF-dekor. Går hver time mellom Arendal og Nedenes  Arrangert mange pressekonferanser med svært godt resultat  Arrangert Grenseløse mål i Kulturhuset med deltakere  Fått mange mange nye sponsoravtaler

Resultater: Sponsorinntekter:  Sponsorinntekt i 2007: ca  Sponsorinntekt i 2008: ca inkl. utstyrsavtaler Annet:  En av få klubber som er ”Right to play” ambassadør  Mediestrategien har fungert meget bra med meget stor oppmerksomhet i media.