Pedagogisk pleieplan i forhold til ”case” løsning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Fra prøving og feiling til
Fra prøving og feiling til
Pedagogisk analyse.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Analyse Innleveringsfrist 15. august.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: multikanal kampanje Innleveringsfrist 15. august.
Innføring av arbeidskrav for Bachleorstudiene
Litteraturlister og oppgaveskriving
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Forskningsrapporten: Sjekkliste før innlevering (empirisk rapport)
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Prosjekt nr 38E Database for registrering av radioaktive stoffer brukt ved Nukleærmedisinsk Seksjon, St. Olavs Hospital.
Ideutvikling - Problemdefinisjonen. Hva gjør de erfarne problemløserne? •Samler og analyserer informasjon og data •Snakker med mennesker som kjenner problemet.
”Kvalitetsreformen” Eksamen •Eksamen er i stor grad styrende for studenters studieatferd. sluttevaluering •Den tradisjonelle prøveformen i mange.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Innovasjon Innleveringsfrist 15. august.
Duo- en liten innføring
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Veiledning av studenter
Elever som forskere i naturfag – med wiki
Analyser en sakprosatekst
Prosjektplanen Pedagogisk ledelse.
SkrivBIB - et verktøy for forskere, studenter og bibliotekarer.
Muntlige presentasjoner
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag Gruppearbeid eller.
Avdeling for sosionomutdanning
Prosjekt og forskningsrapport
1 Kvalitetssikring av Tres og Y-vei - Momenter fra arbeidsgruppe i NRT.
PBL- IPT- Sept99: Øyvind Ellingsen, DMF, NTNU
Forskningsrapporten: Sjekkliste (empirisk rapport)
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: singel kampanje Innleveringsfrist 15. august.
INMA Performance Awards Innlevering – kategori: Åpen klasse Innleveringsfrist 15. august.
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
3) Analyse (SoPK) for dypere kunnskap
Videreutdanning i prehospitalt arbeid for anestesisykepleiere
Å skrive akademisk Formelle krav.
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
1 EiT 2006/ Eksperter i Team Medisinsk Teknologi og Samfunnet Rapportskriving Prosjektrapport.
Problembasert læring i ansikt-til-ansikt og distribuerte grupper
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
PSY (Videregående modeller i arbeids- og organisasjonspsykologi)
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Lesing og skriving i matematikk GLU 5-10 Vivian, Eirin, Desiré og Stine GRUNNLEGGENDE FERDIGHETER.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Virginia Hendersons svar Kull semester
Pedagogisk pleieplan Dag Eggesvik, HiO.
YrkesetikkYrkesetikk Førstelektor Knut-Rune Olsen Undervisning A1ab høst 2008.
Dag Eggesvik, høgskolelektor Høyskolen i Oslo.
Pedagogisk pleieplan /sjukepleieprosessoppgåve hausten 2008
Eksamen i Pel. GLU Mattias Øhra og Camilla Wiig.
Informasjon om Bacheloroppgave
AKTIVITET Maj-Tove Meling KULL 2005.
CoP (Sett inn navn på fagnettverket)
Arbeidet med prosjektskissen
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
En standard oppgave Oppdraget Produktet
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Skriv inn prosjekttittelen her Navn Lærerens navn Skole
Sykepleierens dokumentasjon av helsehjelp
Evaluering av Grunnlagsdokumentet
Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.
Elektronisk kommunikasjon i tannhelsesektoren - Hvordan og hvorfor?
Forslag til felles MA-struktur
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Teamtrening Naturen har skjønt det. Når fuglene samordner innsats og flyr i V-formasjon øker de effektiviteten med 70 % Gjennom god samhandling, riktig.
Helen Fannemel Sykepleier Fagavdelingen, IKT-seksjonen HMR
Utskrift av presentasjonen:

Pedagogisk pleieplan i forhold til ”case” løsning Læringsmålet er at studenten kan gjøre rede for kunnskaper i grunnleggende sjukepleie, anatomi/fysiologi og microbiologi/hygiene, etikk og kommunikasjon Kunnskap om ped.pleieplan som oppgaveløsningsmetode Forberedelse til eksamen

Forside (navn på oppgaven/case) Kullnummer Studieår, semester Gruppenummer Navn på gruppemedlemmene Navn på veileder Navn på studiested

Innholdsliste 1.0 Innledning………………………….side 1 2.0 Datasamling 3.0 Formulering av pasientproblem 4.0 Valg av pasientproblem 4.1 Problem1 4.2 Problem2 5.0 Evaluering 6.0 Konklusjon 7.0 Litteraturliste

Innledning Mål for oppgaven Presentasjon av pasient/situasjon Evt. tidsperiode/avgrensing Sykepleieteori – definisjon/metode Sykepleieprosessen som metode Menneskesyn

datasamling Data - Problem 15 funksjonspmråder:

V. Hendersons grunnleggende behov skrevet på en enklere måte 1.blodomløp 2.pust 3.bevissthet/sanser 4.smerte/ubehag 5.ernæring/væske 6.urin/avføring 7.hud/stell/hygiene 8.livssyn/verdier 9.informasjon 10.misbruk 11.boforhold/økonomi 12.psykisk 13.sosial fungering 14.aktivitet/interesser 15.søvn/kvile/velvære

Formulering av pasientproblem Problemoversikt – liste Pasientens ressurser Problemprioriteringer

Valg av pasientproblem Sykepleiefaglige vurderinger (nødvendige fagkunnskaper, data om pas, årsak til problemet, konsekvenser/komplikasjoner til problemet, begrunne tiltak, vurdering av mål) Mål (nåtid, pasientsentrert og konkret) Tiltak (konkret beskrivelse av sykepleiehandling)

Evaluering Evaluere hvert problem i forhold til mål Om målet er nådd – behovet dekket/problemet løst Om tiltak er utført- evt hvorfor ikke Årsaken til at situasjonen ble slik

Konklusjon Vurdering av faglig og personlig (studentens) utbytte

Litteraturliste Eksempelvis: Kristoffersen N. J. (1996) Generell sykepleie 3. Universitetsforlaget AS. Oslo Alfabetisk orden