DRAMA En uttrykksmåte for barna En arbeidsmåte for førskolelæreren Et potensiale for din egen utvikling som leder for barn og voksne Fordypning i DRAMA skal bidra til å styrke din kompetanse i å prosjektere og lede drama- og teaterfaglig virksomhet med barn i barnehage
Fordypning i DRAMA – dramatisk lek, dramapedagogikk og teater Tone S. Jacobsen "Dramafaget har gitt meg verktøy til å lese barnas interesser gjennom leken. Dette har gjort meg dyktigere til å skape fiksjoner og prosjekter ut fra temaer som er relevante for barna".
Fordypning i DRAMA – dramatisk lek, dramapedagogikk og teater Mari Ortveit "Dramafaglige prosesser blir et felles tredje å samle barnegruppa om. Fiksjonen er motiverende, og gir fellesskap til barn som ellers ikke søker hverandre. I tillegg har drama gjort meg til en tryggere og mer tydelig leder."
Fordypning i DRAMA – dramatisk lek, dramapedagogikk og teater Marit Krogstad Sannes "Gjennom å fordype meg i dramafaget har jeg utfordret egne grenser og barrierer, og jeg utfolder meg nå friere både i sosiale og profesjonelle sammenhenger."
Siv Anette Andreassen pedagogisk leder på småbarnsavdeling Dramafaget har gitt meg dypere innsikt i og forståelse for barns lekeprosesser, og gitt meg innganger til å stimulere og videreutvikle leken, samtidig som jeg gjennom arbeid med drama har blitt en tryggere, tydeligere og bedre leder for både barn og voksne. Drama fordypning var springbrettet for meg, faget gjorde at jeg følte meg ”klar” til å ta fatt på yrkeslivet, samtidig som jeg følte at drama og teater gjorde at jeg fant meg selv. De seks månedene med drama var det aller beste, og frigjørende semesteret under hele utdannelsen. Jeg har etter endt studie bestemt meg for at jeg ved et senere tidspunkt vil gå videre med faget og lære mer. Faget er utrolig viktig i barnehagehverdagen, og jeg bruker faget både bevisst og underbevisst hele tiden. Lykke til, Siv Anette Andreassen pedagogisk leder på småbarnsavdeling