NOU >: Kva betydning har rapporten for UMB-studentane? Liv Hatleli.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NRT-sak 18/08 Oppfølging av NOKUTs evaluering av ingeniørutdanningen.
Advertisements

Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Presentasjon av Stjernø-utvalgets forslag
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Forskerforbundet Steinar Stjernø.
Rekruttering av rektor og ledelse
Presentasjon av problemstillinger til utvalgsmøte Geir Arnulf Sak Et velfungerende forskningssystem.
Private aktørers rolle i medisinsk forskning
Forslag til ny vurderingsforskrift
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeidet ved HiSF Frode Olav Haara.
Sektoranalyse av private høyskoler NPHs nettverkskonferanse, 11. oktober 2007.
Stjernø – Karlsen - fagskolene Dekan Kathrine Skretting, NTNU NOKUT-konferansen 2009.
Integrering av informasjonskompetanse i undervisningen ved UiB Utdanningsavdelingen og Utdanningsutvalgets engasjement i UBs arbeid med Informasjonskompetanse.
Nærmere samarbeid eller fusjon mellom Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder? Politisk samordningsgruppe
God virksomhetsstyring av universitet og høyskoler Styrearbeid i U&H sektoren sett ”utenfra” Siri Hatlen, styremedlem NTNU 14. november 2007.
Eksternfinansiert virksomhet F Avd. dir. Arne Lunde, Kunnskapsdepartementet.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Kommentarer knyttet til forskningsmeldingen Kommentarer fra Henrik Jakobsen, professor, forskningsleder Avdeling for Realfag og Ingeniørutdanning Høgskolen.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Norsk høyere utdannings og forsknings framtid? En kommentar fra landsdel Sør-Vest Torunn Lauvdal, Universitetet i Agder.
Presentasjon ved Knut Hove på allmøte
HVA BETYR STJERNØUTVALGETS FORSLAG I FORHOLD TIL FUSJONSPROSESSEN MED NVH? Terje Holsen.
Mulighetene ved et styrket biovitenskapelig miljø på Ås Arvid Hallén Forskningsrådet.
Ot prp nr 79 ( ) - ny lov om universiteter og høyskoler 1 Lovens fellesbestemmelser (I) Lovens formål og virkeområde - Institusjonenes virksomhet.
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
Sett under ett Ny struktur i høyere utdanning Stjernøutvalgets innstilling Irene Dahl Andersen.
Oppland og Hedmark: I hovedsak felles høringsuttalelse fra fylketingene og høgskolene Mål: Universitet i Innlandet – søknad i 2012 –Grunnlag: 9000 studenter/
Stjernø-utvalgets møte i Sogndal 12.september 2007.
Studentenes medvirkning i kvalitetssikringsarbeidet. Stine Hjerpbakk (PS) og Emilie Bjerke Melbye (StL) NOKUT-konferansen Oslo 2010.
Praktisk erfaring i forbindelse med arbeidet med miljøledelsessystem
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
NVHs kvalitetssystem Allmøte på NVH: Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: 16. mars 2007.
NVHs kvalitetssystem Master NVH: Januar Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: Januar Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Stjernøutvalget Debattmøte Åse Løkeland rektor.
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Samarbeid og/ eller autonomi? - Stjernø-utvalget i et studentperspektiv Jens Maseng Bergen, Stjernø i et studentperspektiv, SenterStud
Kvalitetsreformen -svaret på dagens utfordringer i høyere utdanning? Av Sonni Olsen Rektor, Høgskolen i Finnmark.
 Dialogmøte i Molde Innledning fra HiST Kari Kjenndalen, styreleder >> HiST >> Veivalg, alternativer >> Innmeldte spørsmål fra HiST.
1 Statsråd Åslaug Haga Osloregionens rådsmøte 30.mai 2006 Regjeringen vil bidra til å styrke Osloregionens kvaliteter og fortrinn.
Felt for signatur(enhet, navn og tittel) Stjernøutvalgets innstilling NOU 2008:3 “ Sett under ett” Ny struktur i høyere utdanning.
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Nærings-ph.d.-ordningen Annette L. Vestlund, Divisjon for innovasjon.
Regjeringens satsing på utdanning, forskning og næringsutvikling Innlegg på Universitetskonferansen for Innlandet, Statssekretær Per Botolf Maurseth 20.
Handlingsromutvalget Hvorfor opprettet Virkelighetsforståelse og offentlig debatt Hvorfor er 23 milliarder oppfattet som utilstrekkelig?
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
1 KVA ER STUDENTPOLITIKK? Det handlar om å bry seg Å passe på at høgskulen overholder lover og regler Å sørge for at du får den utdanninga du har krav.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Rådgjevarseminaret 14.desember 2005 Gunnar Stave Utfordringar til UH-sektoren i dag.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
INTPART et samarbeid mellom Forskningsrådet og SIU Internasjonale partnerskap for fremragende utdanning og forskning (INTPART) Berit Johne, Forskningsrådet.
Veien til Universitetet i Sørøst- Norge. Professor Rune Nilsen Leder for interimstyret for fusjonen mellom HBV og HiT.
Tanker rundt kommende SFU-er, og hvordan disse kan bidra til økt utdanningskvalitet Avdelingsdirektør Ole-Jacob Skodvin, NOKUT, Avdeling for utredning.
Meirnytte av Ringeriksbanen Morten Myksvoll Forum Nye Bergensbanen.
Struktur i høyere utdanning – SamarbeidArbeidsdelingKonsentrasjonSammenslåing Allmøte SVT 5 desember.
Rollen som instituttleiar/dekan Dekanskule 4
Splitting av årsverk i helsestasjons- og skulehelsetenesta
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Utskrift av presentasjonen:

NOU >: Kva betydning har rapporten for UMB-studentane? Liv Hatleli

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 3 PRESENTASJONSOVERSIKT  Tolkning av oppgåva  Sammendrag av rapporten  Internasjonalisering  Sentre for fremragende undervisning (SFU)  Institusjonsstruktur  Styringsform

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 4 TOLKNING AV OPPGÅVA KVA BETYDNING HAR EIGENTLEG STJERNØ-UTVALET SIN RAPPORT FOR STUDENTANE VED UMB??  Ingen homogen masse!  Tung rapport  Mange endringar samtidig Prosess i studentdemokratiet: –Diskusjonssak på Studenttinget –Høyringssvar til Norsk Studentunion (NSU) –Endeleg høyringssvar frå NSU blir vedteke 10. april.

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 5 SAMANDRAG FRÅ EIT STUDENTPERSPEKTIV  Stadig fleire høgskular ynskjer å bli universitet nettopp for å tiltrekke seg studentar. Og når det må minst fire doktorprogramm til for å tilfredsstille krava til å bli universitet, blir spiss kompetanse svært spredt.  For sterkt fokus på struktur kontra innhald (kvalitet).  Modellval  Styringsform  Andre delar av Stjernø-utvalet si innstilling som UMB bør legge vekt på i sitt høyringssvar: –Internasjonalisering –Sentre for fremragende undervisning (SFU)

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 6 MODELLVAL  Flercampusmodellen: Stjernø-utvalet anbefalar at UMB blir del av nytt universitet for Austlandet (UMB + høgskulane i Østfold, Oslo og Akershus)  Ugunstig med tvungen fusjon, basert på kva som ser fint ut på kartet! Nettverksmodellen -eit meir aktuelt alternativ.  Forutsett at UMB+NVH=sant, vil det vera gunstig for studentane dersom samarbeidsinstitusjonar blir valgt utifrå ein undervisnings- og forskningsfagleg ståstad. –Viktig spørsmål å stille: - kvar går våre geografiske grenser i søken etter samarbeidspartnarar?

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 7

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 8 STYRINGSFORM  Einheitleg leiing ved alle universitet og høgskular med rektor som øverste faglige og administrative leder? –Dagens ordning fungerar tilfredsstillande –Bør auke bevisstheita rundt sterke konfliktsituasjonar mellom rektor og Adm. Dir. Korleis takle dette med dagens ordning?  Ekstern styreleder for universiteter og høgskoler? –Kan vera positivt, men la institusjonen bestemme! –Objektiv styreleiar Unngår habilitetsproblem som kan oppstå med dagens ordning. –Mindre maktkonsentrasjon enn med ”suveren øverste leiar” –Får fleire impulsar utanfrå inn i styret

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 9 Andre delar av Stjernø-utvalget si innstilling som UMB bør legge vekt på i sitt høyringssvar! Fremragende undervisning? Internasjonalisering

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 10 INTERNASJONALISERING Analysen kjem med klar tale  Effektane av internasjonalisering er begrensa i forhold til ambisjonane.  Stagnerande antall gradsstudentar i utlandet Forslag frå Stjernø  Institusjonane skal vera berarar av internasjonaliseringa  Styrka bevilgningar til internasjonalisering  Tiltak for bedring av statistikkgrunnlag  Samarbeidsavtaler bør gje grunnlag for institusjonelt partnerskap på eit breiare plan.

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 11 Kva bør UMB meine om kap.17 Internasjonalisering?  Ingen absolutt sammenheng ved at større einingar vil gi betre forutsetningar for internasjonalisering. Gode, forpliktande nettverk kan fremme internasjonalisering.  Utover dette, stiller UMB seg forøvrig bak samtlige forslag frå Stjernø under dette kapittelet. –Eksempel for andre universitet og høgskular. –Markert posisisjon i forhold til KD (og eventuelle midlar som kan komme derifrå...) INTERNASJONALISERING

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 12 SENTRE FOR FREMRAGENDE UNDERVISNING Stjernø-utvalget meiner  Tiltak bør iverksettast for å retta merksemda sterkare mot KVALITETEN i undervisninga  Mål –å stimulere til utvikling og innovasjon i læringsmåtar og pedagogisk tilrettelegging –Heve den faktiske kvaliteten –Signalisere at undervisning og forskning er sidestilte oppgåver ved universitet og høgskular

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 13  Konkret forslag –Sentre for fremragende undervisning SENTRE FOR FREMRAGENDE UNDERVISNING

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 14 SENTRE FOR FREMRAGENDE UNDERVISNING Kva vil eit SFU vera?  Sterkt fagmiljø  Heilheitleg tilnærming til undervisning  Pedagogisk tilrettelegging  Nyskapande praksis på området  Tverrinstitusjonelle sentre  Utarbeidelse av kriterier og prosedyrer for tildeling  Tidsbegrensa sentre (nye søknadsrunder med jamne mellomrom)  Ordningen bør forvaltas av NOKUT

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 15 SENTRE FOR FREMRAGENDE UNDERVISNING

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 16 Kva bør UMB meine om kap.15 Sentre for fremragende undervisning?  Dette er eit særs positivt forslag!  Skilnaden mellom universitet/høgskular og reine forskningsinstitusjonar bør tydeleggjerast.  På UMB er det allereie fleire miljø som vil stille sterkt i konkurransen om eit SFU.  Ser fram til å diskutere meir innhald, rammer og kriterier rundt SFU. Her er det elementært å ta med studentane i debatten! Kva er eit SFU utan studentar?! SENTRE FOR FREMRAGENDE UNDERVISNING

UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Kva meinar studentane om "Sett under ett" ? 17 TAKK FOR MERKSEMDA! SPØRSMÅL VERT MOTTEKNE MED TAKK!