Den gode akershusskolen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
5 åringen og sammenhengen barnehage – skole
Advertisements

Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Vurdering for læring i Vest-Finnmark
Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Risløkka kompetansesenter
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Rapport Nr Ann Margareth Aasen og Kristin Søby ”Vi ser at det funker” En kvalitativ og kvantitativ evaluering av arbeidet med LP-modellen
Læring på arbeidsplassen
Styreseminar Førsteamanuensis Elin Ødegård, EFL
På vei mot ny utviklingsplan
Visjoner For oppvekstsektoren: Barn og unge først! For elevene på Seiersten: Study more, get smarter! For ansatte på Seiersten: Vi åpner nye dører …
Dag Johannes Sunde, Ida Large, Trude Saltvedt, Hedda Huse
Mål for elevrådskoleringen:
Frivillighet og kultur – dialog og demokrati
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
TOFU TimeOut For Utvikling
Presentasjon av prosjekt med Veilederkorpset i NAK
Ungdomstrinn i utvikling
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Senter for atferdsforskning
1. 2 Innføringssplan Skoleåret 2005/2006: alle skoler med årstrinn Skoleåret 2006/2007: alle skoler med årstrinn Høst 2007: alle videregående.
Ny GIV og arbeidet med de grunnleggende ferdighetene: Strategi- og veiledningshefte 4. mars 2013: Hans-Olav Gammelsrud, rådgiver i Akershus fylkeskommune,
Prosjektsamling 5. mars Fra julebrevet: – det hjelper ikke å redusere klassestørrelsen dersom lærerne fortsetter med den samme undervisningen. Nordlandsforskning.
Prosjektsamling 4. mars 2013.
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Satsingen Vurdering for læring - hvordan kan UH bidra? Kvalitetssikringsnettverk etterutdanning UH Gardermoen 3. juni 2010 Hedda B. Huse, Anne Husby, Ida.
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her Slik gjør vi det... Mål: Få en felles forståelse for det å stille krav til studentene Skøyen.
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Forelesningsnotat nr. 3 Kapittel 6
Coaching Mal Coaching.
Ledelse og et godt samarbeid med foreldrene
Produktive mønstre i kollegasamarbeid og identifisering av god praksis
Kompetente barn og unge 4.Samling April 2008 Organisasjonslæring.
INTERNASJONALISERING ARBEIDSUTPLASSERING FOR ELEVER SOM TAR DOBBELKOMPETANSE Lier vgs september 2014.
FORELDREMØTE Hommelvik, Grønberg, og Mostadmark barnehage
Nettverk for læring og utvikling Unni Vere Midthassel Senter for atferdsforskning.
Nye kvalitetsplaner for skole og SFO
Praksiseksempel fra Lørenskog
SFO Kultur- og fritidsaktiviteter. Skal være tilpasset barna og foreldrenes behov.
FORMÅLET MED SKOLEN Opplæringen skal, i samarbeid og forståelse med hjemmet, åpne dører mot verden og framtiden og gi elevene historisk og kulturell innsikt.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Skolevandring.
Eksamen Hva har jeg lært?.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
FYR i Akershus -fjerde skoleringsdag- 29.april 2015 Anne Berge, utviklingsleder Elisabeth Kjøle, knutepunktlærer matematikk Arbeidsgruppa ved Vestby videregående.
IKO-modellen i Akershus System for tett og systematisk elevoppfølging Hans-Olav Gammelsrud, avd. videregående opplæring Sarpsborg,
MITT LEDERUTVIKLINGSPROSJEKT Ivar Selmer-Olsen Dekan og prorektor Dronning Mauds Minne, Høgskole for førskolelærerutdanning i Trondheim.
Hvordan bidra til kvalitetsutvikling i din barnehage? Utdanningsdirektoratets arbeid med Kvalitet i barnehagen (KiB) Kristina Kvåle og Victoria Elise Olsen,
Den gode skoleeier I Nes.
Fraværsgrense i videregående skole
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 2, 4. samling Høsten 2015.
Fra styringsdialog til lederdialog
Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.
Skolebasert kompetanseutvikling
De viktigste resultatene
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 4, 1. samling Våren 2016.
Vurdering for læring. Torsnes skole og Torp skole
Skolebasert kompetanseutvikling
Profesjonsfaglig digital kompetanse​ - et kommuneeksempel
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Den gode akershusskolen Pål Riis, fylkesdirektør , 15.sept, 2014 Den gode akershusskolen

Samspill – kollektiv kapasitetbygging

Rustet til et godt liv!

Min ledelsesfilosofi At jeg er en leder dere kan stole på, et ekte menneske med engasjement og energi som legger til rette for felleskap og mening som gir tillit og rom som i praksis viser at ledelse ikke er et hierarkisk konsept Pål

24-timers Pål… Pål Hvem er jeg – engasjement – å tørre å by på seg selv Hva jeg er og hvem jeg er

Bakgrunn! Befalskole Infanteriet Lektor med norsk hovedfag, historie mellomfag og idrett mellomfag Etterutdanning på masterprogram i skoleledelse ved Universitet i Oslo Videreutdanning innen coaching, prosessledelse, relasjonsbasert ledelse Solstrandprogrammet 2013-14 Jobbet som lærer, journalist, forlagsredaktør, skoleleder og rektor Medforfatter på fire bøker om ledelse i skolen

Cockpitledelse

Pål

Å lete etter "nøkler" Pål

Grunnlagsdokumentet for satsingen Ferdig til skolestart 2014!

Flere elever fullfører og består med et best mulig læringsutbytte Hva er målet? Flere elever fullfører og består med et best mulig læringsutbytte Helt konkret: 87 % innen 2018

Forbedringsarbeid – i alle ledd

Betydningen av å dra i samme retning Mer tid til det som gjelder…. Tettere på – «ny» og hyppigere dialog mellom skoleeier og skoler Årshjul for dialog om kvalitetsutvikling – bygge kollektiv samarbeidskapasitet Organisasjonsutvikling og kapasitetsbygging ier

Kvalitetsarbeid og ledelsesdimensjonen 15. september, 2014 Oslo Kongressenter Kvalitetsarbeid og ledelsesdimensjonen Mål: En felles forståelse av hva som gir god kvalitet i skolen, og hvilke organisatoriske, kulturelle og ledelsesmessige faktorer som bidrar til profesjonalisering og varig forbedring av praksis Fagansvarlig: Knut Roald