Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertStig Simonsen Endret for 6 år siden
1
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 2, 4. samling Høsten 2015
3
«Ingen reform kan gjennomføres uten at
lærernes tekniske ferdigheter forandres. Dersom lærerne fortsetter sin praksis på samme måte som før, har det nettopp ikke skjedd en reform i skolesektoren.» 2011
4
Elevenes læring Det elevene gjør, er viktigere for læringen enn
hva læreren gjør. (Etter Thomas Shuell)
5
Kommunens / skolens plan Tips til innholdselementer
Beskriv hva som skal være de målbare endringene – innen (dato) – for elevene lærerne skoleledelsen kommuneledelsen «Whole-system-reform» Kollektiv kapasitetsbygging
6
Hvordan lærer lærere ? Profesjonsutviklingsaktiviteter
Budskapet til lærere, skoleledere og politikere er klart: Prioriter aktiviteter i en konkret skolesammenheng, aktiviteter som er lokalt forankret, samarbeidsbaserte og konsentrerte om praksisutfordringer. Disse aktivitetene har størst positiv virkning på lærernes klasseromspraksis. Lærere lærer best på skolen !
7
Elevenes læring og vekst – Skolens glødende punkt
Forankring, forankring, forankring ! Støtte, støtte, støtte, krav ! Elevperspektivet ! Varierte læringsaktiviteter !
8
Lykke til !
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.