Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Advertisements

Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
PRESENTASJON FOR NUMEDAL VGS OPPSTART HØST 2012 TEMA: MIGRASJON PROSJEK TITTEL: TRAVELOGUES COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIPS Comenius prosjekt.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Vurdering for læring.
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Bildet:
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Grete Haaland Sund HiAk,
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 17-18
Hvordan lage spill i power point?
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
Go`Supervisor 2010.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
Skole & Arbeidsliv akershus.skoleogarbeidsliv.com
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Biblioteket som læringsarena i et eBorgersamfunn
HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk HEKK , Work shop HiAk 08.
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.

Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Dokumentasjon av en prosess
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
Veiledet lesing Mørkved skole
Pedagogisk utviklingsarbeid
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
? Hva er.
Naturvernskolen: Hersketeknikk
Naturvernskolen: Energieffektive og oljefrie kommuner Tema på foredrag: Hvordan jobbe med energi- og klimasaker lokalt Tid: ca. 20 min For mer info om.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Work shop mars 08 ide utvikling
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
i:SEE Conceptual Learning DA
SKRIVERAMMER SOM METODE I FREMMEDSPRÅK- UNDERVISNINGEN
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Sammensatte tekster ?.
Nettbruk og Etikk Viktige lover for nettbruk Styrerens rolle i barnehagen (Hvis vi får tid). Hvorfor IKT i barnehagen Farene ved barn & nettbruk Nettvett.
Gruppeøving 1.mars Agenda “Endelige” kriterier for forretningsideene Presentasjon av hjemmeoppgaver Halveringsprosess Kort presentasjon av eksterne case.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Informasjon om Bacheloroppgave
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
Utviklet av pedagoger i
Erfaringsutveksling i plenum: Del erfaringer fra «skriving på fagets premisser»
FASE 3 BEVISSTGJØRE VEIEN TIL LEDELSE. Ledermobilisering Side 2 Lederkandidat-forløpet.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Elektroniske mapper som arbeids- og evalueringsform Anders Tveit, Institutt for samfunnsøkonomi, Handelshøyskolen BI
Velkommen til PowerPoint Utforme og gi vakre presentasjoner enkelt og trygt.
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Valgfag innsats for andre
Utskrift av presentasjonen:

Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.

Læreplanmål Analyse av kundens stil, ønsker og behov for å skape bestemte uttrykk i frisyren Presentasjon og dokumentasjon eget arbeid visuelt, verbalt og digitalt verktøy Individuelle læringsmål Hva vil du lære i denne oppgaven, skriv inn inntil to individuelle læringsmål: Oppgavetekst Oppgaven består av info/dialog/utprøving/veiledning Hjemmeoppgave: Ta med klær og tilbehør som du mener knyttes til din stil. På skolen: Gå i grupper på to og to. 1.Ta bilder av dine eiendeler, hårfrisyre, ansiktsform, proposjoner, kroppsform og stil 2. Personanalyse av de ulike formene - rett eller buet? 3. Personanalyse av fargene - varm eller kald, kombinasjon? 4. Definer forskjellen på formene og fargene. I besvarelsen skal følgende være med: Helhet tenking, kartlegging og forandring i personanalysen Antrekk med stil og fargevalg Hvordan du har kommet frem til resultatet og hvilke hensyn du måtte ta underveis. Du skal lage mappe oppgaven inn under mine mapper på fiff eller it`s learning Rammer: Tid: 4t september Kartlegging av egen stil/personanalyse 4t mai Endring. Hva er forandret i stilen, hvordan, hvorfor? Presentasjon 15 min pr gruppe i mai Oppgaven skal presenteres for klassen via mappe power point. Vurderingskriterier: Inntil to egne vurderingskriterier: Levert til rett tid. Dokumentasjon av eget arbeid via mappe. (metode, oversikt, innhold) Forståelse for helhet i oppgaven. (Kartlegging og forandring i personanalysen) Kilder/ Inspirasjon Ide skjema. Grunnleggende ferdigheter i make up, inspirasjon og stil. Internett og blader.

Eiendeler. Form: rette former. Farger: varme farger

Kartlegging av hårfarge og frisyreform

Eksempel på frisyreforandring og riktige fargevalg

Før Etter

Personanalyse Ansiktsform Frisyreform Kroppsform Proporsjoner fargevalg

Vi ser her et eksempel på Kroppsform Vi ser her et eksempel på Rett figur- smal

Ansiktsform Vi ser her et eksempel på Kantet ansiktsform

Feil fargevalg

Feil eller riktig fargevalg ?

Helt riktig fargevalg

Kilde: Grunnleggende ferdigheter i make up, inspirasjon og stil Lærerveiledning Kap. 8 Fargeanalyse Kap. 5 Fargeteori Kap. 6 Former i sin helhet Kap. 7 Stil Kilde: Grunnleggende ferdigheter i make up, inspirasjon og stil

Bente, Ella og Ann Torill Oppgaven er laget av Bente, Ella og Ann Torill Work shop Hiak, 27. mars 2008