Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen - Velkommen til opplæring!
Mål for dagen er at deltakerne skal: få innsikt i hva som kreves for å lykkes med forbedringsarbeid i skolen oppnå en felles forståelse for hva som ligger i de ulike begrepene som brukes i forbindelse med veiledning av lærere vite hvilke utfordringer man som mellomleder vil kunne møte i forbindelse med veiledning av lærere få innsikt i behovet for balanse mellom individuell veiledning og læring i fellesskap bli bevisst eget ståsted når det gjelder dagens tematikk
DGA Den gode Akershusskolen en todelt satsing Presisering (omdefinering?) av hva god undervisning er Felles forståelse av innholdet i begrepet pedagogisk ledelse med formål om: økt profesjonalisering i lærerkollegiet ved å tilrettelegge for og fokusere på læring i skolen
Mål og strategi Målet med satsingen DgA er 10 % økt gjennomføring Skal vi lykkes, krever det endringer i det enkelte klasserom. Dette krever igjen: Læring (kompetanseheving), endrede rammer og endret prioritering.
Forbedringsarbeid Forbedring handler om endring av kvalitet, men hvilken kvalitet, og hva er sammenhengen mellom dem? Resultatkvalitet Kvalitet Rogaland har hatt privateide pc-er fra starten av. Prosesskvalitet Strukturkvalitet