Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010
Undersøkelsen ble send ut til 7059 journalister (utvalget ble hentet fra NJ’s medlemsdatabase) – i tillegg til 764 redaktører. Av disse 7059 var det 2248 som svarte, dvs. en svarprosent på 31,8%. Av de 2248 som svarte – var 1647 journalister (de andre var enten fotografer, deskmedarbeidere eller redaktører/reportasjeledere), men vi har også fått med 19 journalister fra redaktørutvalget, så vi opererer her med 1666 journalister i det endelige utvalget. Vi har ingen grunn til å anta at utvalget ikke er representativt for hele journaliststanden i Norge. Undersøkelsen ble sendt ut den 27. januar og gikk fram til 12. februar (uke 4 til uke 6). Det ble gjennomført kun en purring. Om undersøkelsen Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >
Hvordan fordeler journalistene seg i Norge? (alle tall i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup... veldig korte tidsfrister (for løpende publisering).. mellomkorte tidsfrister (for daglig publisering).. mellomlange tidsfrister (for ukentlig publisering).. lengre tidsfrister (for månedlig publisering).. svært lange tidsfrister (for publisering 1-2 ganger i åre Internett Riksavis Regionavis Lokalavis Ukeblad Månedsutgivelse/magasin TV Radio Annet eller en kombinasjon/flere av disse Frilanser Type redaksjon Publiseringstidsfrist Internett-journalisten17 Frilanseren8 Lokalavis-journalisten20 Radio- og TV-journalisten17 "Dybde"-journalisten4 Riks-/regionalavis-journalisten22 Flermediale-journalisten6 Uke- og fagpresse journalisten5 Andel i % Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >
Antall som har svart%-vis andel Nominelt antall blant alle journalister i Norge Internett-journalisten28517,1885 Frilanseren1327,9410 Lokalavis-journalisten34120,51059 Radio- og TV-journalisten28617,2888 "Dybde"-journalisten684,1211 Riks-/regionalavis-journalisten37322,41158 Flermediale-journalisten935,6289 Uke- og fagpresse journalisten885, ,05174 Hvordan fordeler journalistene seg i Norge? (i % og nominelt) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >
Fordeling av journalister/fotografer/deskmedarbeidere og redaktører/reportasjeledere samt antall produserte produkter pr. uke (5 arbeidsdager) (alle andeler i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Tallene er ekstrapolert for å reflektere faktisk fordeling over alle kategoriene. (Snittet over alle journalistgrupper er 11) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening >
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Idéfasen
Antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke (5 arbeidsdager) (alle andeler i %) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (Snittet over alle journalistgrupper er 11,0) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Sammenlignet med en tilsvarende periode for ett år siden, vil du si at du nå leverer... Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 37% 10% Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Sammenlignet med en tilsvarende periode for ett år siden, vil du si at du nå leverer... Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Av det du leverte fra deg i løpet av den siste tiden 1), gjør en vurdering av hva som var opphavet til det redaksjonelle produktet (oppgi fordelingen i %). Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Av det du leverte fra deg i løpet av den siste tiden 1), gjør en vurdering av hva som var opphavet til det redaksjonelle produktet (oppgi fordelingen i %). 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Redaksjonsledelsens idé/sak fra redaksjonsledelsens kilder Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Redaksjonsledelsens idé/sak fra redaksjonsledelsens kilder Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Min egen idé/sak fra mine egne kilder Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Min egen idé/sak fra mine egne kilder Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Hendelse/fellessak Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Hendelse/fellessak Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Eksterne instanser (tips, pressemelding, offentliggjøring, etc.) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Eksterne instanser (tips, pressemelding, offentliggjøring, etc.) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Informasjonsbyrå/informasjonsrådgiver el. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Informasjonsbyrå/informasjonsrådgiver el. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Opphavet til sakene: Annet Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Opphavet til sakene: Annet Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Av de redaksjonelle produktene du har produsert i løpet av den siste tiden 1), hvor mange har i hovedsak bestått av sitater hentet fra andre medier (såkalte klipp- og lim-saker)? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 5% (dvs. totalt rundt 11% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Av de redaksjonelle produktene du har produsert i løpet av den siste tiden 1), hvor mange har i hovedsak bestått av sitater hentet fra andre medier (såkalte klipp- og lim-saker)? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Av de redaksjonelle produktene du har produsert i løpet av den siste tiden 1), hvor mange har i hovedsak bestått av sitater hentet fra andre medier (såkalte klipp- og lim-saker)? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
I løpet av siste måned, hvor mange møter for idéutvikling (se bort fra vanlige morgenmøter) ble holdt i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 6% (dvs. i snitt 1,2 ganger pr. mnd.) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
I løpet av siste måned, hvor mange møter for idéutvikling (se bort fra vanlige morgenmøter) ble holdt i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
I løpet av siste måned, hvor mange møter for idéutvikling (se bort fra vanlige morgenmøter) ble holdt i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Idéfasen
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? 1)Hvis veldig korte tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Telefon Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Telefon Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: SMS Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: SMS Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: E-post Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: E-post Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Sosiale medier Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Sosiale medier Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Møter ansikt til ansikt Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Møter ansikt til ansikt Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Annet Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. I løpet av den siste tiden, i hvor stor grad har du brukt følgende metode for å samle inn informasjon/intervjue kilder: Annet Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Telefon Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Telefon Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: SMS Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: SMS Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: E-post Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: E-post Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Sosiale medier Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Sosiale medier Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Møter ansikt til ansikt Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Møter ansikt til ansikt Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Annet Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Slik du selv vurderer det, bruker du nå mindre eller mer tid på å samle inn informasjon ved hjelp av disse arbeidsmetodene, sammenlignet med for ett år siden: Annet Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Hva skaper volum 1) ? Relativ betydning av faktisk bruk av hver av arbeidsmetodene (alle journalistene) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1) Basert på regresjon av faktisk bruk av hver arbeidsmetode mot antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke. Koeffisientene er standardisert til en 0-70 punkts skala. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Hva skaper volum vs. kvalitet 1) ? Relativ betydning av interaksjonen av faktisk og endret bruk for hver av arbeidsmetodene (alle journalistene) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1) Basert på regresjon av interaksjon av faktisk og endret bruk av hver arbeidsmetode mot hhv antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke og kvalitetsindeksen. Koeffisientene er standardisert til en 0-70 punkts skala. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Metoder som du bruker i arbeidet
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 3% (dvs. totalt rundt 4% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1% (dvs. totalt rundt 4% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 4% (dvs. rundt 12% av de redaksjonelle produktene) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (andeler i %) Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I hvilken grad har dette endret seg sammenlignet med for ett år siden? (dvs. oppfyller ikke redaksjonens kriterier for god kvalitet) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I hvilken grad har dette endret seg sammenlignet med for ett år siden? (dvs. oppfyller ikke redaksjonens kriterier for god kvalitet) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av de siste to månedene, har du produsert redaksjonelt innhold som du opplevde kun var bestilt ut fra hensyn til annonsører eller andre kommersielle interesser og ikke ut fra frie journalistiske vurderinger? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I hvilken grad er du enig eller uenig i denne påstanden: Høy produksjonsmengde svekker kvaliteten på det produktet jeg leverer. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. % Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I hvilken grad er du enig eller uenig i denne påstanden: Høy produksjonsmengde svekker kvaliteten på det produktet jeg leverer. Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (snitt på skalaen) Antall produserte redaksjonelle produkter pr. uke Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
I løpet av de siste to månedene, har du produsert redaksjonelt innhold som du opplevde kun var bestilt ut fra hensyn til annonsører eller andre kommersielle interesser og ikke ut fra frie journalistiske vurderinger? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Har det blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Har det blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Har det blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvilke konsekvenser (redusert bemanning) har dette for mengden redaksjonelt innhold dere produserer? N: 1134 Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 68% Kvalitetsindeks 89 Kvalitetsindeks 91 Ingen nedbemanning 90 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvilke konsekvenser (redusert bemanning) har dette for mengden redaksjonelt innhold dere produserer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. N: 1134 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvis opplevd nedbemanning: I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Ingen nedbemanning 10,3 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvis opplevd nedbemanning: I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Vær Varsom-plakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Ingen nedbemanning 5,2 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvis opplevd nedbemanning: I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) ikke kravene i Tekstreklameplakaten? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. (andeler i %) Ingen nedbemanning 4,1 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hvis opplevd nedbemanning: På generell basis, og ut fra hva du oppfatter som redaksjonens kriterier for god kvalitet: Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du ikke oppfyller disse kriteriene? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. (andeler i %) Ingen nedbemanning 13,2 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hva påvirker i størst grad kvaliteten på de redaksjonelle produktene du leverer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. For eksempel motivasjon, inspirasjon, utstyr, dataverktøy, tilgang til støffefunksjoner Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Hva påvirker i størst grad kvaliteten på de redaksjonelle produktene du leverer? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Publisering
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Evaluering av arbeidet
Finnes det kriterier for journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Redaktørene Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
Finnes det kriterier for journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
Er dette (kriterier for journalistisk kvalitet) formulert i forhold til den enkelte medarbeiders arbeid? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
Er dette (kriterier for journalistisk kvalitet) formulert i forhold til den enkelte medarbeiders arbeid? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
På hvilken måte er kriteriene for journalistisk kvalitet gjort tilgjengelige? (spørsmålet er kun stilt til de 34% som har slike kriterier) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
På hvilken måte er kriteriene for journalistisk kvalitet gjort tilgjengelige? (spørsmålet er kun stilt til de 34% som har slike kriterier) Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1), hvor ofte har det redaksjonelle produktet blitt evaluert i redaksjonen? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. snitt er 3,2 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1) hvor ofte har det i redaksjonen blitt diskutert etiske eller juridiske problemstillinger knyttet til det redaksjonelle produktet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1) hvor ofte har det i redaksjonen blitt diskutert etiske eller juridiske problemstillinger knyttet til det redaksjonelle produktet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
I løpet av den siste tiden 1) hvor ofte har det i redaksjonen blitt diskutert etiske eller juridiske problemstillinger knyttet til det redaksjonelle produktet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. snitt er 1,4 1)Hvis veldig kort e tidsfrister har det vært referert til de siste to ukene, ellers de siste to månedene. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Evaluering av arbeidet
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Generelle vurderinger
Hvor stor andel av tiden din har du anledning til å jobbe med redaksjonelle produkter som ikke er ment å publiseres i neste utgave/sending/program? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
Hvor stor andel av tiden din har du anledning til å jobbe med redaksjonelle produkter som ikke er ment å publiseres i neste utgave/sending/program? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
I hvilken grad er det kultur for å kritisere og evaluere ledelsens journalistiske prioriteringer og journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
I hvilken grad er det kultur for å kritisere og evaluere ledelsens journalistiske prioriteringer og journalistisk kvalitet i din redaksjon? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
I hvor stor grad er journalistene i din redaksjon med på å definere kriteriene for god journalistisk kvalitet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
I hvor stor grad er journalistene i din redaksjon med på å definere kriteriene for god journalistisk kvalitet? Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Generelle vurderinger
Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Kvalitetsindeks
I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet [ikk] opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonell e produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) kravene i Vær Varsom- plakaten? I løpet av den siste tiden 1), hvor stor andel av dine redaksjonel le produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) kravene i Tekstrekla meplakaten ? Hvor stor andel av de redaksjon elle produkten e du produserer mener du oppfyller disse kriteriene?Indeks Internett-journalisten Frilanseren Lokalavis-journalisten Radio- og TV-journalisten Dybde-journalisten Riks-/regionalavis-journalisten Flermediale-journalisten Uke- og fagpresse journalisten Fotograf Desk Totalt Kvalitetsindeksens ’elementer’ – over journalistgrupper Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeks En vektet snitt av fire følgende spørsmål SkåreVekt I løpet av den siste tiden, hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du leverte manglet [ikke] opplysninger fra vesentlige og relevante kilder? 87,21 I løpet av den siste tiden, hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) kravene i Vær Varsom-plakaten? 95,63 I løpet av den siste tiden, hvor stor andel av dine redaksjonelle produkter oppfylte etter ditt syn (av ulike årsaker) kravene i Tekstreklameplakaten? 96,31 Hvor stor andel av de redaksjonelle produktene du produserer mener du oppfyller disse kriteriene? 88,55 Kvalitetsindeksen for 2010 er på 91% Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeksen – over journalistgrupper Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeksen – over journalistgrupper og alder Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeksen – over journalistgrupper og kjønn Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeksen – over journalistgrupper og om det har blitt foretatt nedbemanninger i din redaksjon i løpet av det siste året Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Kvalitetsindeksen – over journalistgrupper og (etter nedbemanning) hvilke konsekvenser det har hatt for mengden redaksjonelt innhold som blir produsert Tallene er basert på Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening sin ”Kvalitetsundersøkelse” fra Undersøkelsen ble gjennomført av TNS Gallup. Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Bringer informasjon eller stoff du har tillit til Kvalitetsindeksen 2010 – mot grad av tillit Riksaviser Fra ”Kanalvalg- undersøkelsen 2010” Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Bringer informasjon eller stoff du har tillit til Kvalitetsindeksen 2010 – mot grad av tillit Regionalaviser Fra ”Kanalvalg- undersøkelsen 2010” Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Bringer informasjon eller stoff du har tillit til Kvalitetsindeksen 2010 – mot grad av tillit Lokalaviser Fra ”Kanalvalg- undersøkelsen 2010” Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Bringer informasjon eller stoff du har tillit til Kvalitetsindeksen 2010 – mot grad av tillit TV og Radio Fra ”Kanalvalg- undersøkelsen 2010” Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening > Kvalitetsindeks
Takk