Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNGDOM OG PSYKISK HELSE
Advertisements

- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Rett på sak.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
Nettevett – utvidet versjon
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Fast advokat Ole Henrik Wille og HR-sjef Hanne Myhre
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Media håndtering og kommunikasjon
Det store bildet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
På nett med barna?.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kunsten å skrive pressemeldinger og pressenotat
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Blogging med Google Blogger
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
Webredaksjonsmøte 17. juni Velkommen. Agenda 1. Velkommen 2. Imagemap 3. ECSS- status 4. Bruk av multimedia på nih.no 5. Søkeoptimalisering – sjekkliste.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
10 regler for å skrive for web
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Grunnkurs i webpublisering
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
The tastiest bookmarks on the web. Delicious er en bokmerke side hvor du kan lagre dele og finne bokmerker på nett. Du kan også se de mest populære bokmerkene.
Krise: fare & mulighet.
Nyhetsartikkel.
10/18/11 Fagblogg Skriveuka 2011 Tengel Aas Sandtrø Pedagogisk utviklingssenter.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Bli med! Barn.
Hvilke plattformer bruker dere?
Roede-kurslederen på Facebook
Nettvett U-18 Bodø politistasjon
Tips for bruk av sosiale medier
1 Kommunikasjon.
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier = toveiskommunikasjon

Sosiale medier = Muligheter Sosiale medier er fellesbetegnelsen på alle nettsteder hvor det er brukerne som skaper innholdet

«Alle» er på Facebook 955 millioner mennesker verden over bruker facebook Ca 2.6 millioner nordmenn er på facebook Ca 50 % av alle disse logger seg på daglig Flest kvinner og størst andel 15 -35 Øker mest: unge ungdom og eldre Gjennomsnittsbrukeren har 130 venner, er medlem av 80 grupper, pages eller events og oppretter 90 innholdsstykker (tekst, bilder, mm.) hver måned

Viktige spm å tenke gjennom Hvorfor skal vi være på sosiale medier? Hvilke kanaler skal vi bruke? Hvilke muligheter kan de sosiale mediene gi? Har du kjøreregler for bruk av Facebook? Hvordan vet du at du er på rett vei? Hvordan analyserer og måler du aktiviteten? Lag en strategi eller en liten plan!

God merkevarebygging? Vise frem positive aktiviteter som skjer der og da Be om tilbakemelding – still spm til likerne dine – større mulighet for svar og engasjement Bruk bilder og videosnutter for å vise frem aktivitet Du ser statistikk - hvor mange har sett innlegget eller bilder - målbart

Kjøreregler Du representerer klubben din – husk å opptre med respekt for andre. Du er ikke alene – det meste kan sees av alle, ikke skriv noe du ikke hadde kunnet si i plenum Snakk sant – sjekk fakta før du legger ut noe – lyv aldri Svar alltid på henvendelser, også kritikk – og svar raskt Det blir aldri for mye! Del i vei!

Legg planer for kommunikasjon Hvor kommuniserer du? Hvem kommuniserer du med Hvilke flater bruker du? Er det ønskede flater? Hvilke resurser har du? Kan du bruke foreldre? Trenere? Utøvere? Sett deg mål som skal oppnås Lag handlingsplaner og fordel ansvar

Finn ut hvem som bruker din side! Alle nettsider lagrer søkene, med en tekniker kan du få hjelp til å hente ut det de har søkt på Bruk henvendelser du får via e-post og telefon til å finne ut hva du skal prioritere på nettsiden Bruk analyseverktøy som Google analytics eller det interne verktøyet Tenk på hvem du skriver til når du lager saker

Når du skriver Hvem skriver du for? Overskriften skal gi mening, tenk triggerord Overskrift, bilde og ingress skal gi brukeren hovedinntrykket – verdt eller ikke verdt å lese videre Si det enklest mulig, kutt ut overflødige ord Vi scroller når vi leser på nettet – bruk mellomoverskrifter, punktlister, bruk uthevet skrift – ikke kursiv. Gi saken luft! Bruk bilder, tegninger og grafer aktivt. Få noen til å korrekturlese – ikke ha skrivefeil www.nettredaktor.no

All you need is E-post Fildeling Kalenderdeling Analyseverktøy

Wordpress – gratis nettsider Utvikles hele tiden – Open Source Du trenger en webhost Enkelt å bruke – flere klubber kan f.eks dele bilder Implementer nyheter fra andre – som svømmeforbundet