Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold
2
Oversikt Bryteforbundets sosiale profil Ulike media Sosiale tabber
3
Bryteforbundets sosiale profil Web www.bryting.no www.bryting.no Facebook Twitter Instagram; Hashtag #bryteliv
4
Web side- profil Informasjon, -statisk og enveis Hvem er dere, hva tilbyr dere, når og hvor kontakt Mail adresse registrert på klubben, f.eks i formen post@bestebryteklubb.no hansen@hotmail.com
5
Sosiale media Toveis kommunikasjon Kortvarig Presentasjon av aktivitet mer enn profil Facebook, Twitter, Instagram, blogg, Youtube, Wikipedia, LinkedIn, Pinterest, Google+ etc etc
6
Hvem er brukerne? Facebook: 20-45 år, 3 000 000 brukere Youtube: 15-29 år Twitter: 15-29 år Instagram: 15-25 TNS Gallup
7
Hvorfor Facebook? Økt synlighet: eksponering der folk er Økt trafikk til nettsiden Rekrutteringsmuligheter: når ut til nye målgrupper Direkte dialog med eksisterende og potensielle medlemmer på en mer uformell arena Viral effekt av kampanjer: enkelt å dele/anbefale mellom venner. Flere følgere = økt, gratis synlighet for klubbens budskap.
8
Instagram Yngre brukere generellt Hashtags # viser stemning gjennom bilder og korte video Ikke #for #mange #hashtags
9
Twitter Ofte brukt av politikere, kjendiser, media og presse Korte meldinger med bilder og linker-microblogg Følg med på hva som skjer –nyheter Hashtags # IKKE MAT TROLLENE
10
Sosiale tabber
11
NETTVETT Bruk sunt bondevett, og utvis normal folkeskikk. Respekter andre og andres ulike meninger slik du vil at andre skal respektere dine meninger. Lær å ta imot kritikk, og vær saklig i din kritikk av andre. Forstå mediet du bruker. Sett deg inn i både de skrevne og uskrevne kjørereglene. Beskytt personlig og konfidensiell informasjon. Du må også ha tillatelse før du publisere bilder av gjenkjennbare personer, særlig barn Tenk deg om før du trykker på send-knappen. Det finnes ingen angreknapp. Ikke glem hvem du er. Du er aldri 100 prosent privatperson når du uttaler deg. Respekter opphavsrett og kopibeskyttet materiale. Gi folk du låner innhold fra anerkjennelse, gjerne med lenker tilbake.
12
Tenk på hvem som er mottagere av informasjon dere sender ut! …..ikke noe for mitt barn
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.