Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold."— Utskrift av presentasjonen:

1 SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold

2 Oversikt  Bryteforbundets sosiale profil  Ulike media  Sosiale tabber

3 Bryteforbundets sosiale profil  Web www.bryting.no www.bryting.no  Facebook  Twitter  Instagram; Hashtag #bryteliv

4 Web side- profil  Informasjon, -statisk og enveis  Hvem er dere, hva tilbyr dere, når og hvor  kontakt  Mail adresse registrert på klubben, f.eks i formen post@bestebryteklubb.no hansen@hotmail.com

5 Sosiale media  Toveis kommunikasjon  Kortvarig  Presentasjon av aktivitet mer enn profil  Facebook, Twitter, Instagram, blogg, Youtube, Wikipedia, LinkedIn, Pinterest, Google+ etc etc

6 Hvem er brukerne?  Facebook: 20-45 år, 3 000 000 brukere  Youtube: 15-29 år  Twitter: 15-29 år  Instagram: 15-25 TNS Gallup

7 Hvorfor Facebook?  Økt synlighet: eksponering der folk er  Økt trafikk til nettsiden  Rekrutteringsmuligheter: når ut til nye målgrupper  Direkte dialog med eksisterende og potensielle medlemmer på en mer uformell arena  Viral effekt av kampanjer: enkelt å dele/anbefale mellom venner.  Flere følgere = økt, gratis synlighet for klubbens budskap.

8 Instagram  Yngre brukere generellt  Hashtags #  viser stemning gjennom bilder og korte video  Ikke #for #mange #hashtags

9 Twitter  Ofte brukt av politikere, kjendiser, media og presse  Korte meldinger med bilder og linker-microblogg  Følg med på hva som skjer –nyheter  Hashtags # IKKE MAT TROLLENE

10 Sosiale tabber

11 NETTVETT Bruk sunt bondevett, og utvis normal folkeskikk. Respekter andre og andres ulike meninger slik du vil at andre skal respektere dine meninger. Lær å ta imot kritikk, og vær saklig i din kritikk av andre. Forstå mediet du bruker. Sett deg inn i både de skrevne og uskrevne kjørereglene. Beskytt personlig og konfidensiell informasjon. Du må også ha tillatelse før du publisere bilder av gjenkjennbare personer, særlig barn Tenk deg om før du trykker på send-knappen. Det finnes ingen angreknapp. Ikke glem hvem du er. Du er aldri 100 prosent privatperson når du uttaler deg. Respekter opphavsrett og kopibeskyttet materiale. Gi folk du låner innhold fra anerkjennelse, gjerne med lenker tilbake.

12 Tenk på hvem som er mottagere av informasjon dere sender ut! …..ikke noe for mitt barn


Laste ned ppt "SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google