Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2011-12 Til alle lærere med klasser.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2011-12 Til alle lærere med klasser."— Utskrift av presentasjonen:

1 Webmarkedsføring som virker annette@webroi.no FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2011-12 Til alle lærere med klasser som deltok i FRI-programmet det skoleåret

2 Webmarkedsføring som virker annette@webroi.no Oppsummert •390 besvarelser (men ikke alle svarte på alle spm). Dette er en nedgang siden sist. •Flest brukere på 8. og 9. trinn (ca 39% hver), 22% på 10. trinn Sist var det jevnt. •Majoriteten (41%) bruker 2-3 timer på programmet (Nytt spørsmål) •Ca. 93,5% foretrekker informasjon på epost fremfor vanlig post. Dette er en økning på 3,5% siden sist. •98% likte FRI-programmet godt eller svært godt, mens 95,5% sa det samme om FRInytt. Begge er en økning siden forrige gang. •Over 90% savnet ingen temaer i nyhetsbrevene, men på konkret spørsmål om hva de ønsket mer av fikk vi likevel mange svar. •De har gitt svært mange gode og nyanserte tips og ønsker om innhold, både i program og nyhetsbrev. (kvalitativt i fritekst) •Det som etterspørres mest er stoff til bruk i undervisningen (video, oppgaver, m.m), mer om snus, fakta/ forskning o.l, og noen ønsker tilsvarende program for alkohol. Generelt etterspørres mer og bedre oppdatert stoff for å få det prioritert gjennom hele året, gjerne i små doser.

3 Webmarkedsføring som virker annette@webroi.no Post vs epost – et utdrag •Fordel post: drukner i epost (mange svart), har for hånden, mer synlig, lettere å lese og henge opp – uten å skrive ut, epost lett å glemme/ miste (som sist). •Fordel epost: enkelt (mange svar), raskt, lett å lagre (papirer blir borte), raskt, mindre papir/ miljøvennlig (mange svar) tilgjengelig overalt (mange svar), lett å bearbeide videre, epost leses hver dag og kan hentes frem når det passer, bedre kontroll, oversiktlig, vanlig post drukner i papirene osv. (som før) Miljøvennlig nevnes oftere enn før som epostfordel.

4 Webmarkedsføring som virker annette@webroi.no Hva ønsker de mer av i FRI-nytt? •Video og bilder (alt fra skader til snutter om unge forbilder) Spesielt video går igjen i mange former •Mer fakta og argumenter mot snus (voksende utfordring) •Enkle aktivitetsforslag for elevene, rollespill •Tips om motivering av ungdom, kyttet til deres hverdag •Tips til bruk av programmet og utdeling av materiell, effekter •Knytte opp mot aktualiteskampanjer i media

5 Webmarkedsføring som virker annette@webroi.no Hvordan kan programmet bli nyttigere i undervisningen? •Mer om snus! •Flere filmer, korte snutter, animasjoner (igjen og igjen) •flere konkrete tips til undervisningen/ undrevisningsmateriell •Engasjerende oppgaver til elevene •Mer fakta, statistikk stoff og idégrunnlag generelt tilgjengelig (på nett) •Mer kortere oppgaver og stoff som er lettere å flette innimellom. •Fornying •Interaktivt til elevene (nettoppgaver, også med konk nevn) •Premier o.l populære blant elevene, viktig at kommer •… men mange er fornøyde som det er også, liker premieringen, m.m


Laste ned ppt "Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2011-12 Til alle lærere med klasser."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google