Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon."— Utskrift av presentasjonen:

1 Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen

2 Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon av de nye sidene 4. Nye flotte bilder 5. Sundvollen 1. Bil og pc situasjon 2. Flash konkurranse 3. ”Til sammans” 6. Statistikk 7. Diverse

3 Hvem oppretter og oppdaterer • Prosedyren er laget av Torunn og Line • Layout av ansattprofilen vil bli noe forandret, men det vil ikke ha noe å si for ansvarsfordelingen. • Mange både nyansatte og ansatte mangler bilder. • Nye bilder blir lagt inn, men gamle bilder (med blå bakgrunn) vil ikke bli prioritert. Vi vil lage et opplegg for å få tatt nye bilder av ansatte når omleggingen av sidene er i mål

4 Søkeoptimalisering • NIH må ha 10 felles ord som vi vil være synlige på • I tillegg må hver avd/seksjon definere sine ord som de vil være synlige på • Disse må vi da ”jobbe” inn på alle nivåer, fra tittel, bilder til hovedinformasjon, se egen sjekkliste. • Google sidene før dere begynner. Noter resultatet.

5 Overskrift – få med nøkkelord i denne. Om du ikke klarer dette, er det da veldig viktig å få med nøkkelordene i Tittel. Men helst vil vi Få med nøkkelordet her også. Dette er din tittel på dokumentet. Det er denne som sees oppe, helt øverst i det blå feltet på ett nettsted. Her må du få med nøkkelordet Helt i starten på tittelen. Feks: Idrettsutdanning – Norges Idrettshøgskole Maks ca. 63 tegn – nøkkelordet først – så evt en fordel og til slutt Norges Idrettshøyskole. Dette er din ingress. Her bør du få med dine nøkkelord. Husk å ikke Optimalisere for mange nøkkelord/fraser på en side. 1-3 er å anbefale. Her legger du inn bilde. Husk å lage en alternativ beskrivelse på bildet. Hva er bildet av? En alt tag kan sees om du legger musa over bildet og du Vil da få opp en gul liten boks med tekst. Her skal du få lagt inn nøkkelordet Ditt, men det må selvfølgelig da kunne knyttes opp mot hva bildet faktisk er. I dette tilfellet har vi valgt ”Studenter i idrettsutdanning på NIH2008” Brødtekst: Her skal du også på en naturlig måte få inn dine nøkkelord, helst også i noen mellomoverskrifter. Husk at det faktisk er veldig brukervennlig når man Optimaliserer riktig. Lenketekster : Det er å anbefale å lage lenker med nøkkelord i. I denne artikkelen laget vi en lenke helt nederst som het: Les mer om idrettsutdanning ved NIHLes mer om idrettsutdanning ved NIH

6 Dette er din meta description. Denne har Google en tendens til Å hente opp i søkeresultatet som de to beskrivelseslinjene under ”overskriften” på ett resultat, såfremt nøkkelordet man har Søkt på finnes i denne. Så her anbefales det å lage en selgende Og lokkende tekst med nøkkelord. Her er din meta keywords – denne sees bare av søkemotorer og Den kan også finnes i kildekoden. Denne er i dag ikke spesielt viktig, Men om du har tid og mulighet, så kan du gjerne skrive inn nøkkelord Som er relevant til teksten du har skrevet. Her gjelder ”Less is more”. Maks 15 ord, men jo færre jo bedre.

7 Redesign av www.nih.no • Mye er gjort, men mye gjenstår! • Sundvollen 1. Oppdatere sidene med nøkkelord 2. Legge inn sidene i ny mal 3. Bytte ut bilder 4. Jobbe sammen for www.nih.nowww.nih.no 5. Flash konkurranse: • Stor overskrift: maks 29 anslag • Ingress: maks 36 anslag • Tekst i sirkel: maks 17 anslag

8 Hjemmelekse før Sundvollen • Definer deres nøkkelord • Finn hvilke multipicker/ MP dere vil ha fordelt på: • Interne lenker • Eksterne lenker • Valgfri overskrift/ bilde • Bytte bilde?

9

10

11 03.07.201410

12 Besøksdybde - trend Besøkslengde - trend

13 Unike besøkende - trend


Laste ned ppt "Webredaksjonsmøte 15. september Velkommen. Agenda 1. Hvem oppretter og oppdaterer ansatte? 2. Søkeoptimalisering – sjekkliste og informasjon 3. Demonstrasjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google