Klepp Kvinner Elite 2008 - m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Bibeltime onsdag 8.januar Anne Birgitta L.K.. Luk.1, Men da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Prinsesse eller pirat – et fritt valg!
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Post 4, sykehuset Levanger
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Midlertidig ansatt-undersøkelse Vinteren 2008 Amund Trellevik.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Dagligbankundersøkelsen 2014
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Utskrift av presentasjonen:

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 2 2 Innledning Her følger en rapport på en merkevareundersøkelse Markedsføringshuset har gjennomført for Klepp Kvinner Elite. Formålet med målingen er å avdekke kjennskapen til og forhold rundt merkevaren Klepp Kvinner Elite blant innbyggerne i Klepp kommune. Dette er første gang undersøkelsen gjennomføres, vi har derfor ikke historiske tall å sammenligne resultatene med. Totalt er det gjennomført 300 telefonintervjuer av et representativ utvalg i aldersgruppen mellom 20 og 60 år i Klepp kommune. Undersøkelsen er representativ for innbyggere i Klepp i nevnte aldersgruppe. Utvalgsstørrelsen gir en feilmargin på 2,5% - 5,8% på totalnivå. Intervjuene er foretatt fra Markedsføringshuset sine lokaler i uke 3. Ved eventuell offentliggjøring av resultater fra undersøkelsen skal det henvises til at merkevareundersøkelsen er gjennomført av Markedsføringshuset på vegne av Klepp Kvinner Elite. Stavanger Markedsføringshuset ______________________________________ Christian DversnesBjørn Bruland Prosjektleder/rådgiverPartner/markedsanalytiker

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 3 Oppsummering Halvparten av de spurte i undersøkelsen har uhjulpen kjennskap til Klepp Kvinner Elite. De aller fleste har uhjulpen kjennskap til Bryne og Viking. Flertallet mener kvinnefotball ikke får tilstrekkelig dekning i media. Like mange Kleppbuer er positive til kvinnefotball som til herrefotball (8 av 10 er positive). 40% har sett minst en kvinnefotballkamp på TV i % vil se mer kvinnefotball på TV i 2008 enn i 2007.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 4 Oppsummering 18% hadde vært tilskuer på minst en fotballkamp med Klepp Kvinner Elite i % av kleppbuene vil gå oftere på Kleppkamp i 2008 enn i % av kleppbuene ønsker å lese om Klepp Kvinner Elite i media. De aller fleste mener at Klepp Kvinner Elite er viktig for profilering av Klepp som kommune. Innbyggerne i Klepp er stolt av Klepp Kvinner Elite. Ane Stangeland Horpestad er en meget sterk profil på Klepp Kvinner Elite.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 5 Kjennskap

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 6 Top of Mind – Hvilke fotballklubber kjenner du til eller har du hørt om i Rogaland? Viking har sterkest posisjon hos innbyggerne i Klepp kommune – 60% nevner Viking først når de blir bedt om å si hvilke fotballklubber de kjenner til eller har hørt om i Rogaland. 29% har Bryne som ”top og mind”. Klepp Kvinner Elite har en ”top of mind” på 6%.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 7 Uhjulpen kjennskap – Hvilke fotballklubber kjenner du til eller har du hørt om i Rogaland? Klepp Kvinner Elite har en uhjulpen kjennskap i Klepp kommune på 53%. De aller fleste i kommunen har uhjulpen kjennskap til Viking og Bryne. Kjennskapen til Klepp Kvinner Elite er noe høyere hos kvinner enn hos menn.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 8 8 Total kjennskap – Har du kjennskap til eller hørt om? Total kjennskapen til Klepp Kvinner Elite er på 94%.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 9 Hvilke andre kvinnefotballklubber enn Klepp Kvinner Elite kjenner du til eller har du hørt om i den norske Toppserien? Asker, Kolbotn, Trondsheims-Ørn er de mest kjente lagene av konkurrentene i Toppserien. 27% klarte ikke å nevne navnet på en annen kvinnefotballklubb.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 10 Kvinnefotball, herrefotball og mediebruk

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 11 Mener du at kvinnefotballen får tilstrekkelig dekning i media? Flertallet mener at kvinnefotball ikke får tilstrekkelig dekning i media. Flertallet er størst blant kvinner (70 prosent), men vi finner også at flest (56 prosent) menn mener at kvinner får for liten dekning i media.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 12 Hvilke nyhetssaker om kvinnefotballen husker du fra media i 2007? Ca. 60% husker en konkret nyhetssak om kvinnefotball fra Lokale nyheter huskes av mange.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 13 Så du en kvinnefotballkamp på TV i 2007? 42% tittet på en kvinnefotballkamp på TV i Flere menn enn kvinner har sett en kvinnefotballkamp på TV i fjor og flere blant de eldre enn blant de yngre.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 14 Hva er din holdning til kvinnefotball, er du positiv, negativ eller ingen mening? De fleste er positive til kvinnefotball. De eldre er enda mer positive enn de yngre.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 15 I 2008 vil det bli sendt atskillig mer kvinnefotball på norsk TV enn i Tror du at du kommer til å se mer, mindre eller like mye/ like lite kvinnefotball på TV i 2008 ift % av kleppbuene vil se mer kvinnefotball på TV i 2008 enn i 2007.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 16 Så du en herrefotballkamp på TV i 2007? 68 % av kleppbuene tittet på en herrefotballkamp på TV i prosentpoeng flere så herrefotball enn kvinnefotball. Flere menn enn kvinner så en herrefotballkamp på TV i 2007.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 17 Hva er din holdning til herrefotball, er du positiv, negativ eller ingen mening? De fleste er positive til herrefotball. Bildet er nesten identisk som for kvinnefotball.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 18 I 2008 – Tror du at du kommer til å se mer, mindre eller like mye/ like lite herrefotball på TV sammenlignet med 2007? 12% tror de kommer til å se mer herrefotball på TV i 2008 enn i 2007

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 19 Klepp Kvinner Elite

m arkedsføringshuset 20 Når tid ble Klepp Stadion åpnet? De fleste har fått med seg at Klepp Kvinner Elite fikk ny stadion i fjor.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 21 Har du vært tilskuer på noen av Klepp Elite Kvinner sine hjemme- eller bortekamper (serie- og cupkamper) i 2007 sesongen? 18% var tilskuer på en hjemme- eller bortekamp i 2007 sesongen.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 22 Hender det at du går glipp av hjemmekamper til Klepp Elite Kvinner som du gjerne ville fått med deg? For 20% hender det at en går glipp av en hjemmekamp de gjerne ville fått med seg.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 23 Er det noe som Klepp Kvinner Elite kunne gjort for at du skulle gått oftere på fotballkamp på Klepp Stadion? Utover bedre informasjon trenger folk på Klepp ”et spark bak” for å komme seg på kamp.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 24 Tror du at du kommer til å være tilskuer på flere, færre eller uforandret med fotballkamper til Klepp Kvinner Elite i 2008 sesongen ift 2007 sesongen? 21% ser det som sannsynlig at de vil være tilskuer på flere fotballkamper for Klepp Kvinner Elite i 2008 enn i 2007.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 25 Vet du hvilken plassering Klepp Kvinner Elite fikk i Toppserien i 2007 sesongen? 14% har fått med seg at Klepp Kvinner Elite fikk en 7. plass i Toppserien i 2007 sesongen.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 26 Klepp Kvinner Elite har flere sponsorer i næringslivet. Kan du nevne navnet på noen av disse? Klepp Sparebank er den mest kjente sponsoren for folk i Klepp kommune. Jærbladet og Coop Mega er også kjent som samarbeidspartnere av Klepp Kvinner Elite.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 27 Hva er din holdning til Klepp Kvinner Elite, er du positiv, negativ eller ingen mening? De aller fleste har en positiv holdning til Klepp Kvinner Elite.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 28 Hvilke spillere på Klepp Kvinner Elite husker du navnet på? Ane Stangeland Horpestad er en spiller som er meget kjent på Klepp.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 29 I hvilken grad synes du Klepp Kvinner Elite er viktig for profilering av Klepp som kommune? 77% av innbyggerne i Klepp synes at Klepp Kvinner Elite er viktige for profilering av Klepp som kommune.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 30 I hvilken grad er du stolt av Klepp Kvinner Elite? 68% av innbyggerne er stolte av laget.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 31 I hvilken grad ønsker du å lese artikler om Klepp Kvinner Elite i aviser? 54% har ønske om å lese artikler om Klepp Kvinner Elite i aviser.

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 32 I hvilken grad…. Innbyggerne i Klepp synes at Klepp Kvinner Elite er viktige for profilering av Klepp som kommune. Innbyggerne er stolte av laget. Folk i Klepp ønsker om å lese artikler om Klepp Kvinner Elite i media. 100

Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 33 Hvem har svart på undersøkelsen? KjønnAlder