Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5
2
2 Tilstedeværelse på campus •De aller fleste studentene i utvalget er på campus flere ganger i uka. På Haraldsplass og NTNU sier en meget høy andel at de er der tilnærmet daglig. •HiNesna er svært avvikende, med en høy andel som i liten grad er på campus.
3
3 Tilstedeværelse på campus Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år)
4
4 Tilstedeværelse på campus
5
5 Bruk av fasiliteter
6
6 De neste sidene viser andelen som bruker ulike fasiliteter hhv. Minst 2 ganger per uke og minst i løpet av semesteret i undergrupper på UiO.
7
7 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom
8
8 Lesesalsplass/studentarbeidsplass
9
9 PC-rom/Datasal
10
10 Trådløstnett
11
11 Grupperom
12
12 Bibliotek
13
13 Laboratorium/Øvingsrom/Praksisrom
14
14 Kantine/kafe
15
15 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder)
16
16 Bønnerom/ rom for tro og tanke (eller stillerom)
17
17 Tilfredshet med fasilitetene på studiet •Basen for tilfredshetsspørsmålene er de som bruker fasilitetene i løpet av semesteret. Det er i liten grad snakk om utbredt direkte misnøye med noen av fasilitetene. •Det trådløse nettet og biblioteket er fasilitetene med høyest brukertilfredshet.
18
18 De neste sidene viser tilfredsheten med ulike fasiliteter i undergrupper, blant de som bruker dem i løpet av semesteret, i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Resultatene for andre læresteder er vist som referanse. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar. Videre vises årsaker bak misnøye med fasiliteter. Basen er de som er meget misfornøyd eller misfornøyd med den enkelte fasilitet.
19
19 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
20
20 Lesesalsplass/studentarbeidsplass Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
21
21 PC-rom/Datasal Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
22
22 Trådløstnett Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
23
23 Grupperom Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
24
24 Bibliotek Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
25
25 Laboratorium/øvelsesrom Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
26
26 Kantine/kafe Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
27
27 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
28
28 Bønnerom/ rom for tro og tanke (eller stillerom) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
29
29 Auditorier/forelesningssaler/undervisningsrom N=510
30
30 Lesesalsplass/studentarbeidsplass N=719
31
31 PC-rom/Datasal N=323
32
32 Grupperom N=545
33
33 Bibliotek N=39
34
34 Laboratorium/andre øvelsesrom N=67
35
35 Kantine/kafe N=622
36
36 Sosiale soner (sittegrupper, pausekroker, uformelle samlingssteder) N=317
37
37 Bønnerom/rom for tro og tanke (eller stillerom) N=27
38
38 Læringsutbytte 7
39
39 Læringsutbytte •Egenstudier og innleveringer/øvinger er aktivitetene flest sier at de lærer mye av. •11% av UiO-studentene mener at de lærer lite av forelesningene, og 20% at de lærer lite av gruppearbeid i regi av studiestedet.
40
40 De neste sidene opplevd læringsutbytte i form av skalagjennomsnitt 0 – 100. Resultatene for andre læresteder er først vist som referanse. Deretter vises resultater for undergrupper på UiO. Baser med under 20 svar er ikke vist. Referansetall fra HiNesna er et unntak fra dette. Siden populasjonen er på 69 studenter, og med 21 intervju, så er grensen her satt ved 10 svar.
41
41 Læringsutbytte Universitetene UiO NTNU UiS UMB
42
42 Læringsutbytte Høgskolene HiH HiNesna Haraldspl.
43
43 Forelesninger Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
44
44 Forelesninger Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
45
45 Samtaler/diskusjoner med faglærere Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
46
46 Samtaler/diskusjoner med faglærere Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
47
47 Gruppearbeid i regi av studiestedet Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
48
48 Gruppearbeid i regi av studiestedet Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
49
49 Innlevering/øvinger Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
50
50 Innlevering/øvinger Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
51
51 Gruppearbeid organisert av studentene selv Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
52
52 Gruppearbeid organisert av studentene selv Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
53
53 Feltarbeid/ekskursjoner Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
54
54 Feltarbeid/ekskursjoner Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
55
55 Laboratoriearbeid eller annen praktisk øving Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
56
56 Laboratoriearbeid eller annen praktisk øving Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
57
57 Praksis Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
58
58 Praksis Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
59
59 Egenstudier Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
60
60 Egenstudier Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
61
61 Uformelle samtaler med andre studenter Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
62
62 Uformelle samtaler med andre studenter Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne
63
63 Oppfatning av vurderingsform •18% av studentene synes at deres kompetanse i liten grad måles på en god og hensiktsmessig måte. Denne andelen er høyest på HiNesna, og relativt høy på HiH og UiO.
64
64 Bachelor = Bachelor-, profesjons- eller lærerutdanning (3 eller 4 år) Int. M./prof. = Integrert masterprogram eller profesjonsutdanning (5 eller 6 år) Master = Masterprogram (2 eller 1 ½ år) Annet = Årsstudium/årsenhet, Enkeltemne, Høgskolekandidatutdanning (2 år), Utvekslingsprogram (1/2 år eller mer), Praktisk-pedagogisk utdanning (1 år) Oppfatning av vurderingsform
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.