REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Advertisements

Kari Pape Den gode assistenten
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Motivasjon.
Veiledning av elever / lærlinger
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Hverdagsrehabilitering
Selvfølelse vs selvtillit
Omstilling uten nedbemanning
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Kundebehandling Hvordan gjøre kunden ekstra fornøyd?
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Lørenskog Idrettsforening
Hva er verdien av ledertrening for menigheten?
Barnehagepersonalets betydning i barns liv
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Vennskap mellom to-treåringer i barnehagen
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Rolighetsmoen barnehage
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Primærmedisinsk verksted Senter for Helse, Dialog og Utvikling (PMV) Sverresgt. 10, 0652 Oslo tlf.:
Etisk kompetanse er en forutsetning for kvalitet
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
ROLLEN SOM TILRETTELEGGER
Et malekurs for mennesker som sliter psykisk
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Innsikt om din gruppekultur og hvordan dette påvirker ditt team
HelART i Ulåsen barnehage
Noen illustrasjoner til Svebaks foredrag. Noen grunnleggende fakta om livets gang som det er bra å bli klar over tidlig Ingen velger sine gener Ingen.
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Relasjoner – en beskyttelsesfaktor for sårbare barn og unge
Hvilke familietilbud trenger de yngste
Lederstil og Motivasjon.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
Effektive lederteam og dialogkompetanse
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Velkommen til et nytt skoleår!
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Oslo universitetssykehus består av de tidligere helseforetakene Aker universitetssykehus, Rikshospitalet (inkl. Radiumhospitalet)
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Hva skal til for å vinne? Leif Gautestad Leif Gautestad.
Birger Førre, Førre Trevarefabrikk Hvordan sikre god kvalitet på opplæring i bedrift?
Barnefotballseminar 2015 Trondheim 26.april 2015.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Mentale og taktiske ferdigheter Betydning, sammenheng og praksis.
Trond Haukedal AS Fagforbundet Kreativ Omsorg ’14 ”Motivasjon og arbeidsglede…” Hamar onsdag.
Trond Haukedal AS Norsk Forening for Rett Syndrom Fagseminar Oslo den 17 oktober 2015 «Hei.
Fylkesseksjonskonferanse i Oslo 13.februar 2009 Seksjon helse og sosial v/Signe Hananger, avd leder.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Verdensdagen for Psykisk Helse
Klubben for alle.
ERFARINGER MED KOLLEGASTØTTE Legeforeningen Støttelegers syn på støttekollegaordningen Tidsskr Nor Legeforen nr.4, 2016 Psykologforeningen Retningslinjer.
Kursdeltakerundersøkelsen Deltakernes opplevelse av oss
Relasjonskompetanse Bærebjelkene
Kapittel 1 SAMSPILL.
1 Kommunikasjon.
Danning og voksenrollen i barnehagen
Utskrift av presentasjonen:

REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! Å MØTE FOLK  KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET  IVARETA KIRKENS ANSIKT UTAD: ”You never get a second chance to make your first impression”  KULTUR – HVA ER DET EGENTLIG I DENNE SAMMENHENG?  Leksikonet sier: Foredling, utvikling, især i forbindelse med den enkeltes og med samfunnets materielle og åndelige utviklingstrinn.  Utvikle en kultur som utstråler forståelse, godhet og menneskelighet i glede og sorg.  OMSORG / OMGLEDE - BRUKERORIENTERING  Første møte med den enkeltes kontakt med kirken:  Dåp/Konfirmasjon/Vigsel/Begravelser  Konserter/kulturelle arrangementer/andre begivenheter

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! Hvordan blir brukeren mottatt? Betydningen for den enkeltes forhold til kirken. KULTUR FOR GOD SERVICE: HVA ER EGENTLIG SERVICE ? - innfri forventninger HVORDAN SKAL SERVICE OPPLEVES ? ”det lille ekstra” – mer enn forventet? HVORDAN MÅLES SERVICE ? - i kraft av ”opplevelse ” HVA BETYR DET FOR KIRKEN Å MØTE FOLK PÅ EN SKIKKELIG MÅTE? Henvendelsene kan veksle mellom det ene og det andre KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! Å MØTE FOLK  MESTRING –  Mange situasjoner  Trening / Rollespill  Bindeledd mellom publikum og fagpersonale  Team som mestrer – finne sin rolle  Spille hverandre gode  Teamet er aldri bedre enn det svakeste ledd  Være i forkant

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET VERDIER:  IMØTEKOMMENDE  PROFESJONELLE  NYTENKENDE Imøtekommende overfor de vi skal betjene Profesjonelle i vårt arbeid Nytenkende i måten vi løser oppgavene på

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! YRKESSTOLTHET – HVA BETYR DET I DENNE ROLLEN?  HVORFOR GLEDER DU DEG TIL Å GÅ PÅ JOBB?  SENTRUM FOR ALL KONTAKT  KONTAKTFORMIDLER UTAD OG INNAD  KUNNSKAP UTSTRÅLER TRYGGHET  SERVICE GIR FORNØYDE BRUKERE  FINNE LØSNINGER ØKER SELVTILLITEN  ALLE TRÅDER I MÅL – TILFREDSHET  FORNØYDE BRUKERE SNAKKER OM DET TIL ANDRE

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! Å MØTE FOLK  VISJONER OG MÅL FOR Å BLI OPTIMALT GOD I Å KOMMUNISERE KORREKT OG BRUKE ALLE DE RESSURSER DU INNEHAR  HVA ER DIN VISJON?  To be useful, needed and loved  Respekt for hverandres væremåte  Akseptere forskjellighet  Å BETY NOE FOR NOEN

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! Hvilke egenskaper er spesielt viktige i denne rollen?  Imøtekommende og løsningsorientert  Invitere til tillit og åpenhet  Evne til å kommunisere/lytte  Empati (evnen til å sette seg inn i andres situasjon)  Trygg i den rollen du skal representere  Trygg veileder og inneha den kompetanse som forventes i rollen

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! MOTIVASJON – HVA ER DET?  Hva skal du utstråle?  Hvorfor er du her?  Hvilke holdninger er så viktige?  ”RMI” – Rett mental innstilling –  Den mest etterspurte egenskap i rekrutteringssammenheng  Burde vi tenke annerledes?  Kvalitet i alle ledd?  Er kvalitetssikringen god nok?  Hvem skal evaluere?  Kriterier for evalueringen?

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! SERVICE UTAD – SUPPORT INNAD  HVILKEN STØTTEFUNKSJON SKAL DU EGENTLIG VÆRE?  TRYGGHET  SELVBEVISSTHET  SELVTILLIT – HANDLINGSROM  HVILKET TANKESETT HAR DU ?  ÅPNE OPP FOR EGEN REFLEKSJON  HVORDAN HOLDE SEG ORIENTERT ?  HVOR VIKTIG ER DET Å VÆRE I FORKANT?  BEREDSKAP? – Er beredskapen god nok?

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! KVALITET – HVA ER DET?  HVORDAN KAN KVALITETEN BLI BEDRE?  Brukerundersøkelser – like viktig for kirken som i andre sammenhenger ?  Behovsprøving ?  Hvilke behov har egentlig brukerne?

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! HUSK:  ANERKJENNELSE ER IKKE NOE MAN FÅR DET ER NOE MAN MÅ GJØRE SEG FORTJENT TIL!

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! KULTUR OG SERVICE PÅ KIRKEKONTORET ER STRESS EN DEL AV DETTE? Og HVORDAN OPPLEVES STRESS I DENNE ROLLEN?  Mange ”baller” i luften på en gang  Mister oversikten  FÅR IKKE TAK I HJELPEAPPARATET  Går ”tom” – mister motivasjonen  Frustrasjon og fortvilelse

Tro på deg selv Tørr å ta sjanser Bli litt bedre hver dag Utvikle spisskompetanse Den som gir seg har tapt! HVORDAN BEKJEMPE STRESS?  Sørg for å ha et ”fristed” hvor du kan ”lade” batteriet  Våge å gi tilbakemelding  Sett navn på stress-faktorene  Få utløp for frustrasjon (sparringspartner/mentor) HUSK Å ROSE HVERANDRE Selv den mest hardføre blomsten trenger vann!! Hvem er gartner i din hage?

Besøksadresse: Kontorfellesskapet - Bryggetorget 1 - Aker Brygge Oslo Postadresse: Postboks Vika Oslo Tlf: Fax: Mobil: E-post: