Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu."— Utskrift av presentasjonen:

1 Comfort Hotel TRONDHEIM

2

3  Billed av High Tech = Ntnu

4 Comfort Visjon  Comfort Hotels skal være Nordens mest innovative hotellkjede  Vi skal tørre å være annerledes, moderne, effektive og kompakte  Vi skal utvikle våre hoteller og konsepter i tråd med verdiordene urbant, effektivt og rimelig

5 Comfort Easy Living  Forenkle hotell opplevelsen for reisene igjennom tilrettelagt service tilbud  Speed of service = Service

6 Automatisk inn-utsjekk

7 In-room entertainment

8 Nyhet:Økologisk frokost

9 Take Away frokost

10 Lobby Shop

11 Musikk Digger man Celine Dion er det god plass i heisen hos Sten & Strøm

12 En møteplass

13 Menneskene

14

15

16

17

18

19 Åpnet 26 sept. 08

20

21 Service  Hva er service?  Hva er god service?

22 Service  Å gi gjesten det lille ekstra  Overgå gjesten sine forventninger  Å gi gjesten det han har betalt for, og litt til  Ta gjesten på alvor – Hør på tilbakemeldingene som kommer  At gjesten forlater oss med ett smil om munnen og en lyst til å komme igjen og igjen og igjen og igjen.   

23 Forutsetninger for å lykkes med god service.  Gode kunnskaper om hotellet  Tørre å gi av seg selv  Kroppsholdning/kroppsspråk  Godt arbeidsmiljø  Gode holdninger til jobben  God tilbakmeldingskultur

24 Gode kunnskaper om hotellet  Grunnleggene kunnskap om hotellet og destinasjonen  Hva kan jeg tilby/gjøre det lille ekstra for en gjest som skal bo hos oss?  Hva kan jeg gjøre for at gjesten skal få en så positiv opplevelse som overhode mulig?

25 Tørre å gi av seg selv  Ha stor tro på seg selv og hotellet  Gi av seg selv i en hver salgs-sammenheng  Gi av seg selv i en hver kontakt man har med gjesten  Tør å være utradisjonell

26 Kroppsholdning/ kroppsspråk  Kroppsspråket avslører deg!  Ha alltid øye kontakt med gjestene  Ha en korrekt kroppsholdning  Smil også med øynene  Vær på ”hugget”  Speil gjesten

27 Tilbakemeldinger

28 Godt arbeidsmiljø  8 spilleregler for godt arbeidsmiljø  1. Jeg skal si hva jeg mener og føler. NÅ  2. Jeg skal hjelpe andre til å bli dyktigere  3. Jeg skal være en bidragsyter til felles mål  4. Jeg skal gi klare tilbakemeldinger  5. Jeg skal holde det jeg lover- og ikke love mer enn det jeg kan holde  6. Jeg skal være lojal mot felles beslutninger  7. Jeg skal vise respekt for andres tid og meninger  8. Jeg skal snakke med mine kollegaer og ikke om mine kollegaer

29 Holdninger til jobben  Holdninger for å lykkes   Holdninger for å misslykkes 

30 Holdninger for å misslykkes   Å tro at jeg arbeider for noen  Å tro at det finnes resultater som er gode nok  Å tro at problemer som oppstår er andres ansvar  Å tro at man arbeider primært for å skaffe seg selv livsopphold

31 Holdninger for å lykkes   Skape gode relasjoner fordi jeg gjør meg nyttig for andre  Jeg er avhengig av andre og andre er avhengig av meg for å lykkes  Det er mitt ansvar å hele tiden jakte på nye muligheter til forbedringer og nye gjester  Min lønn er ett resultat av min prestasjon, bidrag og verdi for helheten  Jeg har en verdi så lenge jeg bidrar til andres/hotellets verdiskapning  Dette hotellet er meg  Vi blir ikke dyktigere en jeg velger å bli  Hvis jeg lykkes, lykkes hotellet  Gjesten kommer tilbake fordi jeg gjør en god jobb  Jeg er hotellets viktigste selger

32 Hvordan skape en vinner?  Vinneren; Er alltid en del av svaret  Taperen; Er alltid en del av problemet  Vinneren; ”La meg gjøre det for deg”  Taperen; ”Det er ikke mitt problem”  Vinneren; Ser en mulighet i et hvert problem  Taperen; Ser et problem i hver mulighet  Vinneren; Sier at det er vanskelig, men klart mulig  Taperen; Sier at det er mulig, men for vanskelig  Vinneren; Ser ansatte/gjester som en del av løsningen  Taperen; Ser ansatte/gjestene som en del av problemet  Vinneren; Har alltid en plan  Taperen; Har alltid en unnskyldning

33 Konklusjon

34 Det du trenger er;  Energi  Mot  Begeistring •For ditt mål og de forventingene som stilles til deg.

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45  Takk for meg

46 Noen inntrykk fra Comfort Hotel Trondheim


Laste ned ppt "Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google