Fønix Kompetansenett AS

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Arbeid Trygd Bistans Attføring Trygdekontorprogrammet
Advertisements

Jobbsøking.
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
MARBORG Brukerorganisasjon for LARiNord Stiftet 1. juni 2004
Fra Ny sjanse til kvalifiseringsprogram
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Oppfølgingstjenesten
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
GREP (Kompetanseutvikling Grenland AS)
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Erfaringer fra Legekontoret Fem Faste, Molde
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
Status og planer landet rundt om forkurs/realfagskurs, tresemesterordning og Y-vei: 1.Hva har vi gjort, og hva planlegger vi for å tilpasse alternative.
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
Hasjavvenningskurs Fredrikstad kommune «Ut av tåka 2010» Kristiansand.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Erfaringskonferanse om Funksjonsvurdering i Attføringsbedrifter for IA bedrifter Elsa Sæbø, Rådgiver NAV arbeidslivssenter Akershus.
IA- avtalen
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – hjemmesykepleie fra kommunal.
Arbeid med bistand Rapportering.
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
ARBEIDSRETTET REHABILITERING METODEUTVIKLING
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
Utvikling av samarbeidsformer mellom lærerutdanningen og skole- og barnehageeier 6 mill til prosjektet 27 søknader –Variasjon ift innfallsvinkel, omfang,
Veien videre for 9K Presentasjon i på Laholmenseminar 14. mars 2003 Harald Haug Andersen.
Flyktningkonferansen 2008
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie fra kommunal.
Forsøk med Utdanningspermisjoner/ Utdanningsvikariater Seniorrådgiver Kirsten Nieuwejaar, Arbeids- og velferdsdirektoratet 14. Oktober 2008.
LVSH Konferanse 8-9 april 2010 For styret i LVSH Anita Ihle Steen
August 14 1 Presentasjon av Inkluderende Arbeidsliv Personalforum ved UiB, 26.mai 2004 Ved rådgiver Ingvild Eikeland Trygdeetatens Arbeidslivssenter.
Faste grep om helsa i hektiske kontor
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
© Bergen kommune Opptakskriterier pr A. Barn med nedsatt funksjonsevne knyttet til §13 i Lov om barnehager B. Barn som oppfattes av §§4-4 annet.
1 Barneverntjenesten En lovpålagt tjeneste. 2 Først en gladnyhet Fylkesmannen har innvilget kr ,- til 50% stilling med virkning fra
” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold ” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold (Tjøme,
Brukerundersøkelsen 2010 Bergen. NAV, Side 2 Brukerundersøkelse Bergen uke Respondenter (fjoråret i parentes) Totalt antall besvarelser:
Om Norsk Finansbarometer 2010
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Kommunekonferansen 10. februar 2009 Status og samarbeid med kommunene ved Tor Saglie, Arbeids- og velferdsdirektør.
Råd til arbeidsgivere. Psykiske helseproblemer – ofte årsak til sykefravær Halvparten av oss får psykiske helseproblemer i løpet av livet Angst og depresjoner.
NAV Integrering Sandefjord Anette Guldahl. Bakgrunnsinfo om NAV integrering Endringer i høst og dagens situasjon Frivillighet og integrering i Sandefjord.
Fagforbundets Gruppeforsikring Hva blir nytt fra
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Vi ønsker vel å svare nei når vi får dette spørsmålet! Er det risikabelt å fly?
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Kortvarig og langvarig fravær fra arbeid - Opplandstall
«Elevenes arbeidsmiljølov» Nytt kapittel 9A
LÆREKANDIDAT – målsetting er kompetanseprøve
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Arbeidsrettede virkemidler
Nettverksmøte den
- Arbeid og uføretrygd - Erfaringer med NAV
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Nettverksmøte for rådgivarar
Videregående opplæring for voksne - kort om søknadsprosessen for deltakere til to-årig prosjekt RM og TIP Marit Nygård Roth, rådgiver Seksjon veiledning.
Arbeid og inkludering HMS konferansen i Østfold
Utskrift av presentasjonen:

Fønix Kompetansenett AS Ettårskontrollen Fønix Kompetansenett AS

Nygårdsveien 82, Sfj. ca 120 ansatte kontorer i Vestfold Tot. oms. 2010 : 100 mill Oms. NAV : 90 mill Tønsberg Skolmar Nye kontorer 2009 : Stokke Sande Nauen Holmestrand

Hva er ettårskontrollen En undersøkelse ett år etter avsluttet tiltak, for å vurdere kvalitet på utskrivingsgrunnlag, spesielt til jobb, fortsatt i jobb ? søke uføre, innvilget uføre ? Utarbeides hvert kvartal Et samarbeid mellom NAV Vestfold og Fønix Kompetansenett AS

Bakgrunn Eget kvalitetsarbeid - ikke en sjekk av tiltaksdeltaker Synliggjøre resultater NAV Omgivelser Attføring nytter

Etablering Fokus ETIKK TROVERDIGHET Viktige spørsmål : Hyppighet ? Hvem gjennomfører undersøkelsen ? .

Etablering og Innhold Fokus ETIKK TROVERDIGHET Viktige spørsmål : Hyppighet ? Hvem gjennomfører undersøkelsen ? Hyppighet En gang etter avsluttet tiltaksløp Tidspunkt Ett år etter avsluttet tiltak Gjennomføring Brev og telefon Avdelingsleder Kvartalsvis statistikk

Selve undersøkelsen 2 hovedspørsmål Status i dag i forhold til utskrivingstidspunkt ? Er du i fast eller midlertidig lønnet arbeid ? Heltid, deltid ? Er du på yrkesrettet attføring , i utdanning arbeidspraksis, annet – hva ? Har du søkt eller fått innvilget uføretrygd – helt eller delvis ? Er du sykemeldt eller på medisinsk rehabilitering ? Annet, hva ? Ett år etter, er du fornøyd eller ikke fornøyd ? Når du tenker tilbake på din egen prosess og vurderer denne nå ett år etter at du sluttet i Fønix, vil du si at du er fornøyd eller ikke fornøyd med vårt samarbeid ?

Ettårskontrollen 2009 Ettårskontrollen 2008/2009 Ant. personer Antall personer til oppfølging 501 Deltakere i undersøkelsen 369 Svarprosent 74 % 90% svarer ett år etter utskriving at de er fornøyd med tilbudet de fikk i Fønix

Ettårskontrollen 2009 Sluttårsaker Status i 2008 Status i 2009 I lønnet arbeid 130 131 Utdanning 33 34 Annen aktiv løsning 31 40 Ingen aktiv løsning 9 15 Sykdom/Rehabilitering 63 39 Søkt/fått ufør 90 100 Annen sluttårsak 13 10 11 personer har falt ut av arbeid, (8 pers innskrenkinger/konkurs, 3 ikke oppgitt årsak) 12 personer har fått jobb 10 pers. utskrevet til arbeidspraksis eller utdanning 2 pers. avsluttet tiltak med flytting, fått jobb på nytt sted

Erfaringer Resultater : De som er formidlet til jobb, er i jobb ett år etter Flere kommer i jobb i løpet av året som direkte følge av tiltaket Vanskelig å måle ”til uføre”, pga. behandlingstid hos NAV Gjennomføring Ett år ok. Opplever ikke behov for å ytterligere måling Brev og telefon fungerer bra - viktig at repondenten er forberedt. Respons – ungdomsgruppe en utfordring å få tak i viktig at den som ringer ikke kjenner saken. Behov for å justere spørsmål 2 : fornøyd med tiltaket. Eget kvalitetsarbeid Mye jobb, men verdifull læring for egen org. måling skjerper kvalitet gode tilbakemeldinger – bygger stolthet Omgivelser gir positiv respons på at vi måler NAV styret og omgivelser - omdømmebygging