HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli 2012 2,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene 18-54.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
Vestas nyhetsbrev Gulltaggen 2006 Navn • Arrangement.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Guide til Facebook - sider og arrangementer
Forbrukerombudets arbeid med markedsføring rettet mot barn og unge
HVA ER ?.
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
9/19/11 Webbdagarna 2011 | Betala med mobilen | Copyright 2011 PayEx Betaling 2.0 -Er betalingsløsningene så viktige ?
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
12. Oppsummering.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Nettvett.
Dyreparken på 300 sekunder.
STORE ER DE OG UTE STÅR DE En undersøkelse om oppbevaring av store løse gjenstander ved SIKA-museene.
Å skrive for Internett Ingunn Selvik 5. Mars 2007.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
LO - NHO - staten «Gevinsten ligger i åpenheten» 1.
Foreløpige resultater
Managerial Decision Modeling Cliff Ragsdale 6. edition Rasmus RasmussenBØK350 OPERASJONSANALYSE1 Chapter 5 Network Modeling.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
Bokpresentasjon Bergen
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Blogging med Google Blogger
I Sykepleien nummer 11, 2012, bestemte vi å ta opp sosiale medier som tema.
12 Reflekterende lesing.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Endringer på Min Bedrift Endringer Listene: ”Nye oppdrag”, ”Besvarte oppdrag” og ”Vunnede oppdrag” legges direkte på forsiden til.
Kva går Delicious ut på? Delicious er et bokmerkenettsted. Det vil si at påloggende brukere kan lagre, dele og utforske andre brukeres bokmerker til nettsider.
Fellesmøte 26. september 2013 Mobiltilpassing av UiOs nettsider Tomm Eriksen Webseksjonen - USIT.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Workshop: Synliggjøring av prosjekter Hvordan tiltrekke seg oppmerksomhet rundt prosjektet – råd og tips til promotering.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Sosial kompetanse Sosial: Forholdet mellom mennesker Kompetanse: Dyktighet.
Rekrutteringskampanjen 2015
Roede-kurslederen på Facebook
Velkommen til denne interaktive oppgaven i Engelsk, IKT og Matematikk
Gode venner som hjelper andre
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Gå til – Klikk på «lag konto».
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Direkte salg i appen Regler for lag en deal
Utskrift av presentasjonen:

HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER

Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene Ca. 50 % av brukere er innom daglig, ca. 35 % av brukerne benytter FB via mobilen. Gjennomsnittlig antall ”venner” for norske brukere er 248, gjennomsnittlig antall bedriftssider som vi følger er 80! Facebook brukere i Norge (jan. 2012)

Må min bedrift være på Facebook? Må jeg som privatperson være på Facebook?

Offshore.no – antall besøkte

Offshore.no – trafikk fra Facebook, % av totalt antall besøkte

Hva er essensen for bedrifter på Facebook? ENGASJEMENT Engasjer, Ikke publiser Snakk med, ikke til

• Plug-ins fra FB på egne nettsider • Lever godt og nyttig innhold over en lengre periode! • Inkluder adressen (ikke glem å velge en egen vanity-url på når du får mer enn 25 tilhengere) til siden i altmarkedsmaterialewww.facebook.com/username • Promoter siden overfor eksisterende kunder og potensielle kunder • Venner og bekjente er en viktig del av dette Hvordan øke tilhengermassen

• Bestem hvor ofte det bør legges ut saker og hvilke typer saker som skal legges ut • For de aller fleste sider anbefales minimum 1 sak pr. dag • 40/60 balanse mellom promosaker og saker av generell interesse/Nytteverdi • Gjør sakene relevante/interessante,du ”slåss” om oppmerksomheten med andre saker, bilder etc. Prinsipper for innhold/saker som legges ut

Hvordan kommer man høyt opp i tilhengernes nyhetsfeed? Ved å score høyt på FBs algoritme EdgeRank! Share CommentsLike Click

• Timing • Prøv å holde teksten innenfor 80 tegn • Skap dialog på siden gjennom såkalt open-ended spørsmål, direkte ordbruk, meningsmålinger (Hvor, når, hvorfor, ville du…, trykk liker hvis…) • Aksepter og prøv å løs kundeinitiert dialog, IKKE slett! Hva annet bør man tenke på?

Anne Kristine Johansson TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN