Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS"— Utskrift av presentasjonen:

1 Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS 12.03.2018
Kampanje Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS

2 Dekningsgrad i målgruppen
Stor dekning på tvers av medier. Ligger an til at 70% av målgruppen kommer til å være nådd ved kampanjeslutt. Til sammenligning med tilsvarende kampanje i fjor: Visninger Klikk CTR 2018 16 647 0,25% 2017 9 943 0,15% +6 704 +0,10%

3 Dynamiske bannere Prospecting resultater
1  visninger på tvers av de syv studieprogrammene. 1 018 klikk, som fører til en cost per click (CPC) på 83 kr. Retargeting resultater visninger på tvers av de syv studieprogrammene. 134 klikk, som fører til en cost per click (CPC) på 64 kr. Prospecting Prospecting er prosessen der vi leter etter potensielle studenter, og bygger målgrupper basert på brukernes respons på våre annonser. A prospect er en bruker vi foreløpig ikke har hatt noen form for digital kommunikasjon med, som ikke har besøkt våre nettsider, men som vi ønsker å kommunisere med. Retargeting Retargeting er en strategi der vi viser annonser til personer som tidligere har engasjert seg med vårt innhold, mens de besøker andre nettsteder. I denne kampanjen har vi splittet ut retargeting i tre deler: De som har sett kampanjefilmene på YouTube De som har vært inne på en av landingssidene De som har vært inne på en av programsidene

4 Sitelist UiO har annonser på 30 ulike domener.
Andelen visninger er høyest på: dagbladet.no ( ) startsiden.no ( ) finn.no (97 994) vg.no (78 596) tv2.no (75 485) nettavisen.no (66 897)

5 YouTube Completion-rate per film ligger på rundt 50%, som er veldig bra! Standard for "education-filmer" i Norge ligger på 19%. Dette fører til en lav cost per completed view (CVCV), som totalt ligger på 0,21 kr. Om vi ser på kostander og views, så leverer YouTube mye bedre enn programmatiske annonser, og til en lavere pris!

6 Facebook Nådd 536 564 personer, og har en frekvens på 10,62.
Målgruppens størrelse er , og vi har nådd hele målgruppen minst én gang. Det har gitt oss: klikk sek videovisninger 3 534 reaksjoner 52 kommentarer 67 delinger

7 Hva fungerer? Karusellposter gir flest klikk, men har relativt høy CPM. Instagram når ut til flest til lavest CPM, men gir få lenkeklikk. Instagram Stories har lav CPM, god reach og skaffer en del klikk. Chat har gitt greie resultater når de har gått over korte perioder. Hva skal vi gjøre videre? Skape mer engasjement Flere karusellposter? Retargeting med filmer CPM: Pris per tusende visning

8 Hvorfor så lave tall? UiO kan kun spore personer som har gitt samtykke til tilpasset markedsføring: personer har takket ja personer har takket nei Mange kommer seg ikke videre fra programvelgeren til en programside. Mange smale filmer gir små og overlappende publikum.

9 Snapchat Oppnådd mange visninger til en lav kostnad.
I million visninger og 5500 «swipe ups» Frekvens på 4

10 Videre Jobbe mer med kundereisen i kampanjeløpet
Annonse og landingsside må henge sammen Revurdere bruken av programmatiske kjøp? Ulike annonser for prospecting og retargeting Satse mer på innhold som kan treffe mange Kjøre ulikt innhold mot markedet og påvirkere Flere karusellposter og mer trykk på video


Laste ned ppt "Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google