Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Teknologi i klasserommet
Advertisements

Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Fra prøving og feiling til
Fra prøving og feiling til
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
NESOs Formannskole klasse / 2014
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Generelt ved medarbeidersamtaler
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
- Hovedrolle eller birolle
Minoritetsspråklige og tilpasset språkopplæring i APS
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Medisinsk tekniske tjenester Organisering Internhandelmodellen Stig Koteng, avd.sjef, MTA MTFL, 27. mai 2009.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Faglige team ved Avdeling for IT: Hvorfor og hvordan? Jan Høiberg Personalseminar, Hydra,
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Bygg og funksjon – å bestille et bygg – roller i en byggeprosess
Arbeidslivsfag Kan arbeidslivsfaget bidra til at ungdomskoleelevene blir mer motivert??
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
1. Vår høyeste prioritet er å tilfredsstille kunden gjennom å levere et verdifullt, kjørende system tidlig og kontinuerlig.
Didaktiske analysekategorier
Scrum er noe helt annet enn det vi har trodd Dagfinn Reiersøl.
Muskelsykdommer = sjeldne sykdommer
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Resultater etter KBLs opplæring i husleieloven og forvaltningsloven
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BRUKERMAKT OG BRUKERINNFLYTELSE? Hva opprettholder status quo?
Samarbeid mellom skole og hjem
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
MEDBESTEMMELSE OG ROLLEN SOM TILLITSVALGT PÅ ARBEIDSPLASSEN
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Erfaring med ulike evalueringsmetoder Tanja Storsul UiOs evalueringsseminar 23. april 2007.
Veiledning prosjektroller
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
LÆRENDE NETTVERK - KØBENHAVN 2008 REKTORUNDERSØKELSEN 2007 Erik Eliassen, LU/HVE Jan Sivert Jøsendal, ILS/UiO Ola Erstad, PFI/UiO.
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Skiftetøy merket med navn
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Foto: Geir Hageskal Anskaffelse av eByggesak - erfaringer fra Trondheim KPR og plan- og byggesakscafé
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Resultater fra pilotevalueringen MiFA-Pilot 2015/2016.
1 ”NTNU - en trendleder?”. 2 The Horizon report 2010 En av trendene nå: åpne digitale læringsressurser NTNU har både fokus på og lang erfaring med bruk.
Forebygging og tiltak. Hva gjør oss langtidsfriske? Innflytelse på arbeidssituasjonen Å føle seg sett, hørt og verdsatt Å oppleve arbeidet som meningsfylt.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Organisering for utdanningskvalitet: Problemer og fremtidige utfordringer Bjørn Stensaker.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Skranker i arbeidslivet
Elin Stoermann-Næss, spesialrådgiver Kreftforeningen
Framtid - Samspill - Skaperglede
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Presentasjon Eilert Sundt vgs. Kompetanse for mangfold
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Følgeevaluering av Innherred Samkommune
Bred eller smal – rund eller spiss og klar?
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Barneverntjenestenes erfaringer med bruk av tolk
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
VERDENS BESTE VERTSKAP
Likeperson Navn:……………
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur» Oppsummert 20.06.2017

Spørsmål til utviklere Informasjon Jeg fikk tilstrekkelig informasjon om prosjektet før det begynte/ ved oppstart Jeg har fått tilstrekkelig informasjon underveis Informasjonen jeg fikk har vært lettfattelig Jeg har ikke opplevd at jeg har manglet informasjon jeg trenger Jeg vet hvor jeg skal henvende meg for å få informasjonen jeg trenger Innflytelse Jeg har opplevd å bli hørt i diskusjonene i teamet Jeg har opplevd at teamets mening er blitt hørt av prosjektet Jeg har opplevd at min fagkompetanse har blitt lyttet til Jeg har opplevd at jeg har reell innflytelse på de valg som er gjort Jeg følger at jeg har fått og tatt ansvar for ulike deler av prosjektet Jeg er stolt av arbeidet jeg har gjort i prosjektet Ledelse og organisering Jeg opplever at ledelsen av prosjektet har vært god Prosjektledelsen har hatt tydelig fokus på levere resultater Rollefordelingen mellom MUSIT og USIT er tydelig Jeg vet hva som er ansvaret til USIT i prosjektet Jeg vet hva som er ansvaret til MUSIT i prosjektet Jeg vet hvem som er lederen av prosjektet "MUSIT Ny-IT arkitektur" Det har vært klare forventninger på hva jeg skulle levere Prosjektet har vært organisert på en hensiktsmessig måte Jeg er fornøyd med måten prosjektet har vært gjennomført på Tidsestimat av utviklingsoppgaver har vært så gode som mulig Samarbeid og arbeidsmetodikk Jeg har opplevd at prosjektledelsen har støttet meg i arbeidet Jeg har opplevd at jeg får hjelp av andre Jeg har fått den oppfølgingen jeg trenger Jeg har opplevd at arbeidsmetodene som Scrum og standup fungerte Kompetanse Jeg har den kompetansen som trengs for å utføre mitt arbeid Jeg har hatt anledning til å utvikle min kompetanse i løpet av prosjektetperioden Jeg har fått den tiden jeg trenger til å sette meg inn i ny teknologi Det har vært klare forventninger til meg på hva jeg skulle lære Jeg er bedre i stand nå til å løse arbeidsoppgavene mine enn da prosjektet startet

Utviklere

Viktigste tilbakemeldinger fra Utviklere Generelt er tilbakemeldingene fra utviklerne kritiske og gir utrykk for en misnøye med prosjektet. Spesielt lavt er tilbakemeldingene på ledelse og organisering, og kompetanse. Det er gode tilbakemeldinger på at utviklerne har hatt innflytelse på avgjørelsene i prosjektet. Av enkeltpunkter kan vi merke oss: Det rapporteres om manglende informasjon Utydelig rollefordeling mellom USIT og MUSIT Misnøye rundt måten prosjektet har vært gjennomført Problemer med tidsestimater og Scrum metodikk For liten tid til å sette seg inn i ny metodikk og uklare forventninger til hva som skal læres

Spørsmål til Referansegruppene Informasjon Jeg fikk tilstrekkelig informasjon før oppstart av arbeidet i referansegruppen Jeg fikk informasjon før møtene i gruppa slik at jeg kunne forberede meg godt Informasjonen jeg fikk var lett å forstå Jeg fikk nok informasjon Jeg har opplevd at informasjonen ikke har vært for teknisk Møtene Antall møter har vært godt tilpasset oppgavene som skulle løses Det har ikke vært for mange møter Det var satt av nok tid i møtene til å få gode diskusjoner Det var ikke for mange fysiske møter Videomøter egner seg godt til dette arbeidet Jeg har opplevd møtene som produktive Oppdragets utforming Det har ikke vært brukt for mye tid på å diskutere detaljer Jeg har hatt god forståelse av referansegruppens oppdrag Jeg har ikke savnet et godt mandat i arbeidet Jeg forstår hvordan denne modulen vil passe inn i mitt daglige arbeid Arbeidet i Referansegruppen har innfridd mine forventninger Det har vært meningsfullt å delta i referansegruppa Innflytelse Jeg forstår hvordan min modul vil passe inn med de andre delene av IT-prosjektet Jeg har opplevd å bli hørt i diskusjonene i gruppa Jeg har opplevd at gruppas mening er blitt hørt av prosjektet Jeg har fått tilbakemeldinger på resultatene vi har levert Jeg har fått en bedre forståelse for bruk av IT i museer ved å delta i referansegruppa Jeg har fått en bedre forståelse for museumsarbeid og andre faggrupper ved å delta i referansegruppa Arbeidet i referansegruppa har vært ledet på en god måte Jeg føler eierskap til resultatet Forutsetninger Jeg vil hjelpe andre ved museet i å ta i bruk modulen Min erfaring fra museumsarbeid har gitt meg de nødvendige forutsetninger for å delta i referansegruppa Jeg opplevde å ha tilstrekkelige IT-kunnskaper i dette arbeidet Jeg opplevde å ha for lite kjennskap til hva andre gjør på museet til å kunne i et godt bidrag i arbeidet

Referanse-grupper Skalaen går fra 1 til 5, der 5 er best. Tallene 1 til 29 referer til spørsmålene

Viktigste tilbakemeldinger fra Referansegruppene Generelt er tilbakemeldingene fra referansegruppene mye mer positive enn de fra utviklerne. Også her er opplevelsen av innflytelse på prosjektet det som skårer høyest. Det er størst sprik i svarende rundt hvordan oppdraget har vært utformet, og for fremtidige grupper kan man nok bruke litt mer tid på å spisse mandatet og være tydelige på hva som skal gjøres i gruppene. Av enkeltpunkter kan vi merke oss: Informasjonen kunne vært litt mindre teknisk og mer utfyllende Mer fokus på det overordnede i diskusjonene i gruppa Deltakerne opplever å ha for lite IT-kompetanse