«Den gode timen på Saltvern»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Foreldre som en reell ressurs
Advertisements

”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og
Velkommen alle sammen Tema for møtet: «Læring og glede» Skolens program for et godt læringsmiljø for elevene foreldremøte vår 2014.
EIKLI SKOLES PLATTFORM
Samhandling.
TØYENSTANDARDEN.
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Veiledning av elever / lærlinger
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
Læreren som læringsleder
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Respekt Tillit Endringsvilje Åpenhet Engasjement Eleven som helt menneske skal være i fokus for all vår virksomhet. Målet vårt er at hver elev skal bli.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Rolighetsmoen barnehage
Atferdsvansker i skolen
Forventninger til oss som skole:
Cafédialog – elevmedvirkning
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
SKOGER SKOLE På samme lag respekt – mestring – samhandling.
Samarbeid mellom skole og hjem
HelART i Ulåsen barnehage
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Cafédialog – elevmedvirkning
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Kan ikke alle bare være venner da?
Handlingsplan mot mobbing
Hilde Holen / Svein Liane sept -07
Foreldremøte Jåtten skole klasse 2B
God morgen! Tanker etter i går?
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
PEL-eksamen Glu 5-10.
Eksamen Hva har jeg lært?.
KLASSELEDELSE.
Hvorfor MAKKERSKAP? Hanne Gry og Katinka. Målsettingen for Makkerskap Å skape et inkluderende klasserom der færre elever skal oppleve at de faller utenfor.
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
Hva er viktig for elevers læring?
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
Velkommen. Agenda  Forventninger  Fag  Klassemiljø  Info fra klassekontakter og Fau.
Felles tema i mars: Selvkontroll
Foreldremøte 7. September 2016 OPPVEKST | Søm barnehage.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Reguleringsvansker Førskoleseksjonen ved Iren Egelandsdal og Janne G. Selseng.
DIALOG TIL BARNETS BESTE – “VI SKAPER FRAMTIDA”
Hvordan skal vi gjennom fokus på læringsmål og elevvurdering skape et økt utbytte for den enkelte elev? Læringssamtalen Hvordan skal vi gjennom fokus på.
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
Læreren som sosialiseringsagent og relasjonsbygger. Kommunikasjon med barn og andre mennesker. Forelesning A1A og A1B S.100 den Bjørn Damsgaard.
Oslo kommune Utdanningsetaten Oslo Handelsgymnasium Velkommen til Oslo Handelsgymnasium Foreldremøte 1SEA Onsdag 2. september 2015.
Velkommen til foreldremøte 2.trinn Onsdag 30. september 2015.
God kommunikasjon. God sosial kompetanse gir et grunnlag for god kommunikasjon Hva kjennetegner god kommunikasjon? –Vise interesse –Bruke passiv og aktiv.
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til nytt barnehageår Lille Roligheden bygg og organisering Innhold felles – hva er viktig for 1 og 2 åringen.
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
BOGAFJELL SFO.
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Lokal Trivselsundersøkelse for 1. – 4. trinn
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Profesjonsutvikling Relasjonskompetanse som grunnlag for god klasseledelse, tilbakemelding og læring.
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Helsesøsterkongressen 2017
En positiv skoleforelder.
PALS.
Velkommen til foreldremøte!
Bli elevmentor i Drømmeskolen!
Oppstart 1. trinn Velkommen Diverse info om skolen Om elevgruppa
Velkommen til Heggedal skole
Norges Musikkhøgskole
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Sosialt årshjul HØST - rutiner og sosiale mål
Utskrift av presentasjonen:

«Den gode timen på Saltvern»

Den gode timen ved Saltvern skole kjennetegnes ved: 1* Vi møter presis og er forberedt. 2* Vi hilser på elevene våre første timen vi har dem. 3* Vi presenterer mål og plan for timen. 4* Vi oppsummerer læringsmålene. 5* Vi rydder og klargjør klasserom til rett tid.

«De gode relasjoner mellom voksne og elever ved Saltvern»

Kjennetegn på gode relasjoner 1* De voksne er interessert i elevene og ønsker at de skal ha det bra. 2* Elevene responderer positivt fordi de føler at de voksne bryr seg. 3* Elevene viser tillit til de voksne. 4* Elevene har lav terskel for å kunne snakke med de voksne. Innspill fra fellestid 24.10.17. - Ikke bare negative mailer – oppsøke elever i friminutt – fast tid til elevsamtale – hvordan «finne» de stille elevene? – lister med obs elever - jobbe mot felles mål – alle elever må ha god relasjon med minst en voksen – lage systemer som gjør at alle blir sett -

Tilnærming/metode 1* Vi møter elevene med respekt og interesse. Vi arbeider bevisst med at alle elevene skal føle seg hørt og sett. 2* Vi jobber med å få til et godt skole – hjem samarbeid. 3* Vi er forutsigbare, trygge og har felles regler. 4* Vi har et asymmetrisk forhold mellom voksne og elever, og er tydelige voksenpersoner som er bevisst vår rolle. 5* Vi har uformelle samtaler i løpet av dagen.