Ny vri Kany, Lene og Mona
Involvere elevene Hva er viktig for de å lære Hvorfor er dette viktig for de å lære? Hva kreves av den enkelte og hvordan skal de arbeide for at å lære dette? Hvilke krav og forventninger til hjelp kan de ha til læreren sin? Hvordan skal vi finne ut hva de har lært?
Elevenes læringskompetanse Kompetansemål K-06 Elevenes læringskompetanse Læreplan i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere Kurs/emneplan.
Undervisningsopplegget Omvendt undervisning Digitale hjelpemidler i undervisningen Case Lenes undervisningsopplegg Monas undervisningsopplegg Kanys undervisningsopplegg
samarbeidslæring Læringspartner Gruppearbeid Plenum Felles oppsummering
Evaluering Fordeler Digitale hjelpemidler gjør det enklere å tilpasse undervisningen. Digitale hjelpemidler gjør det enklere å involvere alle elevene. Får bruke mer tid på å veilede de svake elevene Tilgjengelige videoer gjør det enklere for den enkelte fordi de kan se den flere ganger, pause underveis og gå tilbake. Vi har blitt mer bevisst på å gi de rom for å samarbeide. Dette gjør at elevene må bruke språket mer aktivt. Elevene tilegner seg læringen selv. Økt digital kompetanse Ga variasjon.
Evaluering ulemper Tar tid: produsere videoer/finne egnede videoer, muntlig tilbakemelding til hver enkelt. Ny undervisningsform må læres. Krever digitalt utstyr som fungerer godt og er tilgjengelig, og at elevene har tilgang på dette hjemme. Enkelte elever takler dårlig å jobbe tett sammen med andre.